Sorry weer bandages, wanneer gebruik jij ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:03

Ik rijd sinds kort endurance met mijn IJslander en wil tijdens wedstrijden gaan bandageren om hem extra steun aan de pezen te geven. Hij heeft een paar jaar geleden een peesblessure gehad en liep er laatst niet helemaal lekker mee. Als hij wat moe begint te worden struikelt hij nog wel makkelijk wat niet goed is voor zijn pezen. Ik wilde hem eerst gewoon peesbeschermers omdoen, maar die zijn alleen om de achterkant van de pees te beschermen tegen aantikken met de achterbenen. Ik vind een IJslander met beschermers of bandage eigenlijk niks, maar ben bang dat ik niet anders kan. tijdens de trainingen houd ik hem gewoon bloot zodat zijn pezen dan wel wat sterker worden. Weet iemand hoe je kunt zien of ze niet te strak zitten? Is er misschien een foefje om dat te voelen? Ik heb elastische bandages gekocht met onderlappen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:10

Maar peesbeschermers schijnen dus geen steun te geven wat ik voor mijn paard nodig heb... Tegen mij werd gezegd dat die puur dienen om de achterkant van de voorbenen te beschermen tegen het aantikken met de achterhoeven... Ik ben ook niet een type om met bandages te gaan rijden, omdat het zo leuk staat hoor, of omdat iedereen ermee rijd. Ik zal best raar worden aangekeken als ik met mijn IJslander met bandages rijd... Was ook de eerste tijd toen ik met peesbeschermers reed vlak na het genezen van de wond die hij toen had.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, Fientj, Hannanasjuh, laran, RoRo44, Schrompeltje, sterregoud en 28 bezoekers