vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 08:17

Hey!

Kan je een vliegendeken ook gebruiken, gewoon in de wei, of is dit vragen om moeilijkheden? (scheuren, verstrengeld geraken, weet ik veel?)
Zijn er speciale vliegendekens waarmee paarden wel de wei in kunnen.
Waarvoor gebruiken jullie je vliegendeken precies? (dus wanneer)

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:40

Vliegendekens zijn vaak zo licht dat ze snel scheef gaan liggen na het rollen of door de wind op de rug waaien. Het merk Bucas heeft speciale vliegendekens die wel goed blijven liggen die zijn iets zwaarder. Denk er bij aankoop aan dat er kruissingels en eventuele bilkoorden aanzitten die voorkomt het scheefliggen en wegwaaien.
Ik heb op het land nauwelijks een vliegendeken op. Voornamelijk in de stal waar veel vliegen zijn en bij de hoefsmid (want die wordt anders gek van dat gezwieber met de staart en trappen met de benen).
Vliegendeken is met name bedoeld tegen de vliegen maar je heb ze ook in een netcooler uitvoering een soort uitzweetdeken met allemaal gaatjes.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:11

ligt denk ik ook aan je paard: is het goed een sloper of gedraagt hij zich erg netjes in de wei?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 20:39

Ahum... ze staan met hun drieën en één ervan kan er zelfs niet tegen als een ander een halster aan heeft. Laat ons zeggen: slopers van het ergste soort!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:00

dan zou ik voor de zekerheid maar voor spray of zoiets gaan. Je bent nu gegarandeert dat hij je deken gaat slopen dus.