Wat zouden jullie doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 18:12

Ik heb een superlief vzpaard (zie mijn profiel). Zit helemaal geen kwaad in, en het vertrouwen wordt steed beter!!!
Het is een recreatiepaard maar ik rij er ook wat dressurmatig mee en dat gaat opzich lekker. HIj heeft alleen twee afgekeurde voorbenen...OP de papieren staat dat hij geschikt is als recreatie en licht sport. Nu hebben we 26 september een wedstrijd waar iedereen aan mee kan doen zonder startkaart enzo. echt voor je plezier dus en niet voor de punten.

Op de linkerhand gaat alles wel lekker,hij wijkt alleen met de achterhand uit in een volte maar de rechterhand is hetr probleem. Als ik dan op het ju9iste been lichtrijd loopt hij echt krom,rij ik op het verkeerde been is er niks aan de hand, op de Rhand springt hij ook verkeerd aan in galop. Ik denk dat het in zijn rug zit. Ik rij dus altijd verkeerde been licht want heb het gevoel dat hij er ook last van heeft. Mijn nicht is vandaag mee geweest (zelf altijd gesprongen op hoog niveau en in deurne in masterklas gezeten,dus ze weet er echt veel vanaf) en zij zei ook dat hij op zijn achterhand niet lekker loopt. We kijken van de week nog ff hoe het dan gaat en of het wel slimis om mee te doen aan die wedstrijd,ook al is het voor lol...
Ik begin zelf ook te twijfelen of het wel goed is voordat je dadelijk allemaal scheve gezichten krijgt daar van andere ruiters en jury.
Ik blijf er wel licht dressurmatig mee rijden want dat is altijd goed ipv altijd de bossen en duinen in. Sinds ik daar nl mee bezig ben ziet hij er echt een stuk beter uit,zijn buik is er grotendeels af (sommige dachten dat hij drachtig was hahaha een drachtige ruin)

Wat zouden jullie doen,mee doen aan die 'wedstrijd' of niet???

ps zelf vindt hij het leuk om te doen en voor je te werken alshij het echt niet meer leuk vind ga ik ook niet vaak meer in de bak rijden maar gewoon lekker de bossen in...

Jareina rust op de eeuwige groene weide


jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 18:31

Er zijn al fotos gemaakt maar dat was voor zijn voorbenen...
het is mijn verzorgpaard en de eigenaresse houdt het op de voorbenen en laat er verder ook niet naar kijken (denk ik). Als ik merk dat hij het niet fijn vind (pijn heeft misschien) ga ik met een bepaalde oefening ook niet verder zoals het lichtrijden,dan maar op het verkeerde been lichtrijden...
merk wel dat als ie ongeveer een half uur "warm gedraaid"is dat het beter gaat. en dan bedoel ik na het losrijden!!! ik rijd eerst los op de Lhand bij elke hoek en de E+B een kleine volte en dan op de andere hand. dan in draf op beide hand een slange volte en dan neem ik de teugels goed op maat en begin ik weer met stappen en ga dan rustig opbouwen met rijden...

Jareina rust op de eeuwige groene weide

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 19:19

heb natuurlijk voor ik de voltes gam maken al wat rondjes rond gestapt!!! misschien een beetje vlug neergezet...We hebben gemerkt dat als ik juist veel klein voltes rij,hij losser in de hand wordt vandaar die klein voltes
hebben jullie misschien tips hoe ik hem beter los kan rijden???

Jareina rust op de eeuwige groene weide

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 19:42

ik zal dit de volgende keer ook eens ongeveer gaan doen...
Het is niet echt een wedstrijd je kunt het vergelijken met een onderlinge wedstrijd als je op de manege rijd
we kijken ff hoe hij vd week loopt maar als er nix veranderd is doe ik het niet...

Jareina rust op de eeuwige groene weide

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 16:33

Tja en vandaag wezen rijden (half uurtje rustig in de bak,losrijden zoals petrabonanza had geschreven) was er weer nix aan de hand later ff de bossen in geweest en een handgalopje in de duinen ook nix aan de hand....

Jareina rust op de eeuwige groene weide


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Angie91, Pierus en 118 bezoekers