paard weigert draf op hard asfalt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

paard weigert draf op hard asfalt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 11:27

hey,

ik las juist het topic "paard weigert te lopen", en eigelijk heb ik ongeveer hetzelfde probleem, maar dan op hard asfalt en alleen in de draf. Wij zouden haar willen laten controleren op gevoeligheid van de hoeven op harde ondergrond maar op draf op de baan wilt zij gewoon niet ! En ik ben eigenlijk niet van plan om er met de zweep op te zitten want dan krijgt ze het oud zot in der koppie Bloos . Weet er iemand een oplossing om der op de baan te laten draven? Stevig doorstappen is het enige dat zij doet. Wij hebben het al op een zandwegje geprobeerd ook , en ook dat weigerde zij. Wij hebben het ook al eens geprobeerd met de bezem een duwtje in der kont te geven maar dan begon ze hevig te bokken op die bezem Tong uitsteken Lekker paardje hé Haha! . Maar we willen ze echt wel laten testen want volgens ons heft ze zeer aan der hoeven als ze op een harde ondergrond staat, dus ja. Onder het zadel doet ze het wel maar is daar dan een verschil in? Anders zullen we het gewoon onder het zadel eens proberen

alvast merci
chipieke

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:52

Als ze het met zadel wel doet, het zadel erop leggen, en dan laten draven (dr niet op gaan zitten). Doet ze het dan wel? Of iemand erop laten zitten en 1 aan de hand, en dan afbouwen naar gewoon aan de hand.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:01

Als ze gevoelige hoeven heeft, dan voel je dat ook onder het zadel. Ze gaan stijver/stokkeriger lopen met de voorbenen, en die van mij stak ze verder naar voren en maakte kortere passen. Ze willen dan ook niet lekker doorlopen. Als ze gevoelig zijn voor de oneffenheden (steentjes, bobbels e.d. op de zool) dan gaan ze op eieren lopen (heel voorzichtig en zelfs tot kreupelend aan toe) Dat hoeft niet alleen op asfalt te zijn, die van mij had het ook op harde zandpaden.

De kliniek adviseerde ijzers met zooltje en siliconen (tegenwoordig hoefpad) en daarop liep hij heel fijn... Veel veerkrachtiger en liep lekker door. Draafde ook met enthousiasme op de hardere wegen en paden.
Helaas hielden zijn hoeven de ijzers niet, dus loopt hij nu weer op blote voeten.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:20

Welleens "zacht asfvalt" gezien ??