Een idee, wie wil mee denken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Een idee, wie wil mee denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:45

Mijn vader en ik hebben vanmiddag 4uur in de auto gezeten en kwamen met dit idee, waarvan ik wil weten wat jullie ervan vinden...

Wij willen een soort van "paarden vakantie" organiseren.. Met paarden vakantie bedoel ik : je huurt (neemt) een paar paarden mee en gaat dr een paar dagen mee op stap, voor 's nachts zorg je dat je ergens kan logeren/kamperen op een boerderij..
Onderweg word er dus ook gezorgd dat zowel de ruiter als het paardje kan drinken en eten, soort van picknick achtig iets.. voor t avond eten moeten we dan weer iemand zoeken die op die bepaalde route een huisje heeft en tegen een kleine vergoeding eten wil maken voor ons Schijnheilig
Wat ik dus zoek zijn eigenlijk :
- een paar mensen met paardjes, die ze ook kunnen vervoeren en ze tegen een kleine vergoeding (of misschien gratis) willen 'verhuren'. Of dat 1 van jullie iemand of een bedrijf (oid) weten die paarden verhuurd.
- Een paar mensen die zo gek zijn voor een nachtje een paar mensen op het erf (of evt. in huis te hebben willen slapen), maar ook plaats hebben voor de paarden
- minimaal 2 mensen (ruiters) die in het bezit zijn van een ruiterbewijs.

Verder zoek ik nog mensen die evt. willen meehelpen met het organiseren.

Ik wil graag weten wat jullie van t idee vinden, of dat dr nog iets bij.. opmerkingen en aanmerkingen zijn altijd welkom, als het maar wel even onderbouwt is, dan kan ik dr tenminste nog iets mee Knipoog
Als je meer informatie wil kan dat op t topic, bij serieuze interesse liever even mailen of een pb'tje...

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:46

Nou, als het in een mooie omgeving is en de organisatie en prijs goed is, dan heb je hier al 2 klanten die mee willen rijden, waarvan 1 een ruiterbewijs heeft!

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:48

Ohjah, dat was ook nog een vraag van mij, wat zouden jullie voor zoiets ongeveer willen betalen? en hebben jullie een idee voor een omgeving, waarvan jullie zeggen : Ja! dat is geschikt! ??

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:51

ik denk dat de prijs afhankelijk is van t feit of je je eigen paard meeneemt of niet, en of je zelf voer meeneemt, of dat de verhuurder/beschikbaarsteller (raar woord, weet t) daarvoor zorgt...

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:53

wat je eventueel trouwens ook kan doen, ipv voor je laten koken, zelf iets meeneemt om te kunnen koken, dat er bijvoorbeeld iemand met paard en wagen meerijdt ook voor de bagage of zoiets? is dat geen idee? sorry voor t niet in 1 keer posten Bloos!

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:53

dat is waar, maar.. maar wie heeft een idee hoeveel je zou mogen vragen? als je je eigen paard meeneemt.. + voer.. en eigen paard zonder voer.. geen eigen paard zonder voer.. of misschien geen eigen paard maar wel voer Knipoog

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:54

dat vind ik ook een goed idee ink.. (natasjaa) door zo te delen kom je nog es op ideeen he Knipoog

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:56

hihi, ik heb wel een pony die voor de kar zou kunnen eventueel Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:59

Er zijn al heel veel van dit soort reisjes, die heten ponykamp of ruiterkamp. Knipoog
Ik denk niet dat het een makkelijk uitvoerbaar probleem is.
Hoe zit het met verzekeringen? Zowel voor de ruiters als voor de mensen bij wie er geslapen wordt?
Ik wens je desalniettemin heel veel succes!

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:01

ik heb het nog niet precies helemaal uitgedacht, maar dat soort dingen weet ik dus ook niet Knipoog maar als het klopt zijn de meeste mensen verzekerd tegen ongevallen Lachen en bij de mensen waar geslapen word.. ja.. daar moet je ff iets mee regelen dan Knipoogof bij mensen die de ruiters kennen Knipoog die allemaal beetje dicht bij elkaar wonen, maar tog zorgt voor een goede lange lekkere tocht overdag

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:01

ik zie toch wel degelijk verschil tussen dit idee en een ponykamp, ik bedoel, die zijn geconcentreerd op 1 locatie, t unieke hieraan is, dat je een start en eindpunt hebt, en dus geen vaste overnachtingsplaatsen!!

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:02

als alle ruiters een WA verzekering hebben, ben je toch al een eind op weg? Lachen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:13

Je kunt al op diverse plaatsen in Nederland trektochten maken. Bijv. op 't Reelaer (als ik het goed geschreven heb).

Een paard en wagen meenemen is een drama, veel te traag, je moet gewoon bagagevervoer per auto regelen.

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:15

ja, heb je inderdaad gelijk in germie, plus dat je dan meteen voor snachts een plek hebt om je zadels en hoofdstellen op te bergen ! Lachen

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:16

Dat is misschien wel een idee ja... Maar germie? zou jij dan evt. mee willen als er uiteindelijk zoiets georganiseerd word? en hoeveel zou je dr ongeveer voor willen betalen?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:23

Ik ben nogal kritisch hoor Knipoog en eigenlijk geen buitenritruiter.
Als je met huurpaarden aan komt zetten, dan moet je voor goed materiaal zorgen, goede zadels, geen troep. En niet al te klein (ik zou zelf niet op een pony willen bijv.).

Heb je verder wel rekening gehouden met de conditie van de dieren? De paarden moeten wel redelijke conditie hebben, anders houden ze het niet vol.

En verder moet je wel eisen stellen aan de rijervaring, een ruiterbewijs zegt weinig (heb er zelf wel 1, maar nog nooit gebruikt). Je moet wel alle 3 gangen beheersen, en ook een sprongetje kunnen maken.

Wat ik zou willen betalen? niet te veel, ik vind bijv. 12.50 euro voor een manegeles met 10 ruiters ook te veel. En 50 euro voor een dagtocht op een flutpaard ook. In Duitsland ooit een keer 120 DM betaald voor ee ndagtocht van 8 uur incl. lunch. De paarden waren prima, en goede zadels (merkzadels). Een echt bedrag is lastig te noemen, want wat moet je aan huur voor een paard betalen? en wat als een leenpaard of huurpaard kreupel wordt? En de ijzers?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:27

Ik weet niet wat je betaald als je een paard wilt huren, waar ik dat zou moeten doen weet ik ook niet... Dus als iemand een idee heeft? 0:) Maar ik zorg natuurlijk wel voor goede paarden, anders heeft zoiets ook helemaal geen zin en kan je dr ook geen plezier in hebben.... Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:16

Ik denk dat je het het beste eerst met bekenden kunt doen.
DAn weet je wat er bij komt kijken. Eerst alleen eigen paarden.
Het huren of lenen van paarden zal een probleem worden denk ik.

Ga anders eens kijken bij een bedrijf die momenteel al trektochten aanbiedt.
In de organisatie van zoiets gaat veel tijd zitten, en die tijd is bij de meesten een probleem, ook bij mij.

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:13

k denk dat Bitterbal tijd over heeft Knipoog

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:15

Eigenlijk heb ik meer dan genoeg tijd over.. anders had ik zoiets niet bedacht, haha... dus ink heeft wel gelijk Knipoog

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:49

Ik zou het heel leuk vinden om een keer zo'n tocht te maken, en dan liefst tochten van een dag of 3 - 4. Eigen paard heb ik niet dus paard huren zal voor mij de enige mogelijkheid zijn.
Mijn budget zou waarschijnlijk 50 tot 100 euro per dag zijn. Accomodatie (en evt eten) kunnen in elk geval erg simpel. Bagagevervoer is misschien niet nodig als je een paar goeie zadeltassen mee kunt nemen, in elk geval voor een korte vakantie waar het beddengoed al klaarligt. Voor kamperen heb je veel spullen nodig, dan moet je ook bagagevervoer hebben.

Wat mij ook erg zou aanspreken is als je voor of aan het begin van de tocht een kennismakingslesje kunt hebben om je paard te leren kennen.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:15

Misschien eens idee om de gids van de Veluweroute aan te vragen? Hierin staan volgens mij adressen met onderdak voor ruiter en paard en waarschijnlijk ook wel manege-/verhuurbedrijven om aan paarden te komen.

Áls je echt e.e.a. goed heb uitgedacht lijkt het me handig om de uitgedokterde route eens met een vriendin te rijden, zodat je alle problemen tegen het lijf loopt vóór er 'klanten' bij zijn en zodat je de onderdak-adressen alvast kan testen.

Last but not least: plannen! Tijdig je (aantal) deelnemers, data, adressen, paarden, eten, vervoer e.d. hebben geregeld. Niets zo triest als alles af moeten zeggen omdat je in één van deze zaken tekort schiet.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 02:28

er zijn inderdaad op de veluwe en in limburg / noord brabant waar dit soort dingen georganiseerd worden

maar iets in het westen wil ik wel an meedenken!
wij (een briendin en ik ) zijn bezig te plannen om met de shetten (voor de wagen)en tent met kids een weekje op pad te gaan

denk als je het echt goed uitwerkt er goede mogelijkheden zijn

(zat er zelf ook aan te denken...._

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 03:18


Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 14:08

shadow0 schreef:
Ik zou het heel leuk vinden om een keer zo'n tocht te maken, en dan liefst tochten van een dag of 3 - 4. Eigen paard heb ik niet dus paard huren zal voor mij de enige mogelijkheid zijn.
Mijn budget zou waarschijnlijk 50 tot 100 euro per dag zijn. Accomodatie (en evt eten) kunnen in elk geval erg simpel. Bagagevervoer is misschien niet nodig als je een paar goeie zadeltassen mee kunt nemen, in elk geval voor een korte vakantie waar het beddengoed al klaarligt. Voor kamperen heb je veel spullen nodig, dan moet je ook bagagevervoer hebben.

Wat mij ook erg zou aanspreken is als je voor of aan het begin van de tocht een kennismakingslesje kunt hebben om je paard te leren kennen.


Hmm nou ja, ik weet dus niet wat evt. de goedekoopste/makkelijkste oplossing is.. dat moet ik nog helemaal goed uitdenken en uitzoeken.. d8 misschien hebben jullie ook wel ideen dus zet t gewoon ff hier neer Knipoog