rupgpijn? kreupel? of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

rupgpijn? kreupel? of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:45

Gister werd ik in panier op gebelt door bijrijdstertje, dat een van mijn pony's "raar"liep. Ik er meteen heen gegaan om te kijken wat er aan de hand was. Hele pony gecontroleerd, gedraaft op asvalt, en het leek net of ze haar achterbenen niet wilde belasten. Toen gingen we de rug conrtoleren, (beetje drukken hier en daar) en toen verkrampte ze elke keer. Ook de spieren in de achter benen. We denken dus aan spierpijn. Ze heeft vorige vrijdag een les gelopen, en 3 km heen en 3 km terug stappen, en de dag daar na een kinder feestje. Kan dit spierpijn zijn? En hoe "behandel" ik dat ? Vandaag heeft ze weer een les, maar die hebben we afgebelt.

Wie o wie weet wat ze heeft en hoe ik haar kan helpen? Verward

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:49

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je met haar moet gaan stappen, als het het meeste op spierpijn lijkt. Dan kunnen haar spieren een beetje loskomen, net als bij mensen.
Als het nog langer blijft duren en ze echt niets meer wil, dan zou ik toch de DA bellen...
Succes!! Krisje is n goede meid! Lachen

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:51

Haha! thnx pau!

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:55

ik den het ook lekker stappen de komende dagen
NIET LATEN STIL STAAN
want dan word het alleen maar ergen
en als het over 2 dagen nog niet weg is dan zou ik de DA erbij halen want dan moet de spierpijn wel echt weg zijn

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:00

Je hebt ook van die gel/creme voor stijve spieren. Eerst de gebruiksaanwijzing lezen, maar misschien dat zoiets wel verlichtend werkt voor je pony. Je kan natuurlijk ook gewoon even met je veearts bellen en de symptomen beschrijven. Hij kan je ook wel helpen! OK dan!