paard wordt 'gek' van strijklappen e.d. achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

paard wordt 'gek' van strijklappen e.d. achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:24

Ik heb een klein probleempje; als ik mijn paard strijklappen/pijpkousen om zijn achterbenen doe wordt ze heel onrustig en tilt steeds de benen hoog op. Ik dacht eerst dat ze er aan moest wennen, maar ze doet het nog steeds. Ik ga vanaf volgende week weer crossen dus ik dan wil ik sowieso wat om de achterbenen doen. Weet iemand een oplossing?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:32

Veel oefenen en heel veel belonen. kennelijk vind ze het heel eng. Korte periodes omdoen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:37

Beschermers om en een poos in de paddock laten staan ermee, dan wennen ze er vanzelf aan.
Die van mij bokte de eerste keer vreselijk op de achterbeschermers en nog steeds trekt hij de eerste paar passen z'n benen heel hoog op, ik besteed er weinig aandacht aan, het gaat vanzelf over.
Als je er zelf heel moeilijk over doet, dan bevestig je je paard er alleen maar in dat het wel iets heel spannends moet zijn.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:00

Gewoon om laten en net als wat Margreet zegt in de paddock/bak/land zetten en het haar even zelf uit laten zoeken. Doe ze gewoon zo vaak mogelijk om in het begin zodat ze er goed aan kan wennen. Dat ze dan die benen hoog optilt is heel normaal, hier staat een paard die dat nog steeds de 1e 3 passen doet terwijl ze toch al zeker een half jaar aan bescherming om haar achterbenen gewend is.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:35

doe polobandages aan daar hebben ze niet zoveel last van

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:34

heel veel oefenen! Zet haar maar een keer met strijkklappen een uurtje op de wei. Dag in dag uit oefenen, dan went ze er vanzelf aan.