baggerwei in Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:41

klopt!
een grotere vos en de andere 5 maatje shet

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:39

er stond tohc ook een welshje een zwarte of wa sdat nou een shet, na kan niet zien vanuit de auto haha.

maar vna die vos kan je de ribbetjes zien klopt dat ? een vos schat hem rond de 1.60 ?

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 08:16

Dat zwarte shet/welshje is dus door de dierenbescherming weggehaald.
Dat vosje is iets van 1.45/1.50 en ziet er echt niet slecht uit.
Ik zag i.i.g. geen ribben

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:34

Hmmm, oke...

Ga me zus wel weer een keertje mee weg brenge naar school kom ik er langs kan ik nog eens kijken Lachen

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:04

Prikkeldraad daar in die omgeving geen verkeerde optie. Er zijn veel meisjes die een verzorgpony zoeken en zo het land ingaan zonder toestemming etc. met prikkeldraad komen ze niet snel het land in. Ik denk ook niet dat jij het prettig vind als ze bij jou het land in komen en aan je paard poetsen manen knippen etc. Dus kan het me goed voorstellen dat daar prikkeldraad zit en een stroomkast helpt niet want die stelen ze nog en veel paarden geven niets om stroom.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:11

@ Kurby: Prikkeldraad kruip je zo onderdoor, bij stroomdraad denk je wel 2 keer na voordat je dat doet...

Als je die stroomkast goed verbergt jatten ze 'm ook niet. In princiepe ben ik tegen prikkeldraad als het niet in combinatie met stroomdraad gebruikt wordt. Paarden kunnen zich hier ernstig aan verwonden. Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:39

tja hier verderop staat ook een weiland met halfhangend prikkeldraad geen waterbak een stal die er van buiten uit ziet dat het elk moment in kan storten en plaatselijk knie diepte bagger
daar liep ook een paard met een been wond

meisje (bijna 30)vond het zielig is zelf de wond gaan verzorgen
want ze zag daar nooit iemand
en de DB gebeld .....


de paarden hebben daar een sloot waar ze uit drinken (al jaaaaaaren)
de stallen zijn stevig en van binnen lekker tocht vrij en warm
alle (wei) landen hebben hier blank gestaan en het is een wonder te noemen dat er niet meer bagger lag!
die boer verzorgde de wond 2 x daags maar omdat iemand
met een een of andere spray aan de haal is geweest (wie o wie zal dat toch zijn) is de boel gaan ontsteken na een paar antibiotica injecties en
een vriendelijk verzoek niet meer aan die wond te zitten ,,,,
was het beestje snel genezen ,

boer was niet zo blij om het maar eens vriendelijk te zeggen
dat hij nu dus door een dierenvriend zoveel extra kosten en gezeur heeft gehad ...

soms is het wijs een 2e 3e 4e 5e x te gaan kijken of even in de buurt te vragen hoe wat waar , was die shet wel van hem ? of stond die nog maar net daar ...

wat ik probeer te zeggen is dat dingen er soms erger uit zien dat wat ze zijn

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:33

Ik weet wel dat prikkeldraad gevaarlijk is daar niet van maar ik heb in die omgeving gewoont. ik weet precies hoe het daar aan toegaat als je daar paarden heb lopen. Heb dat land NIET gehad maar als je daar echt alleen een stroomkast heb en die is A; Gestolen B; Accu leeg, wat voor ravage krijg je niet. Er rijden zo veel auto's daar op de weg naar plaats a en b en dan de fietsers en daarbij zit je vlakbij de snelweg. Wat denk je als de paarden daarna toe gaan wat er dan gebeurt.

Ik denk niet dat als je je goede rijlkleding aan heb onder het prikkeldraad door kruipt en je blijf hangen dan heb je thuis ook wat uit te leggen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:34

waar gaat dit gesprek heen zeg! Verward

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:19

Ik kwam er net langs. alleen ik zag de vos niet en de rest alleen een schimmeltje die aan het eten was ?

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:43

misschien waren ze verstopt achter het onkruid Haha!

maar dat schijnt normaal te zijn volgens de meeste bokkers! Haha!

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:52

ik zie ze erg vaak aangezien ik met mn paarden in de den treek, het lockhortes bos en bij de kinderboerderij rijd en ik woon er zelf in de buurt.
ik ken diegen niet van wie ze zijn maar ik moet eerlijk toegeven dat ze er niet zo heel erg slecht uitzien als dat hier beschreven staat er waren er van de 9? ponies 2 die er niet uit zagen maar die zijn nu weg.
en het lijkt mij dat als ze geen water krijgen dat ze er dan niet zo uit zouden zien als dat ze er nu uitzien.
en iedere keer als ikk langs rijd,en dat is bijna elkedagmijn vriendin woont in leusden vandaar, staan ze te eten. ze krijgen zoveel dat ze niet eens alles opeten.

Irissje
Berichten: 1255
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:01

luna1 schreef:
ik zie ze erg vaak aangezien ik met mn paarden in de den treek, het lockhortes bos en bij de kinderboerderij rijd en ik woon er zelf in de buurt.
ik ken diegen niet van wie ze zijn maar ik moet eerlijk toegeven dat ze er niet zo heel erg slecht uitzien als dat hier beschreven staat er waren er van de 9? ponies 2 die er niet uit zagen maar die zijn nu weg.
en het lijkt mij dat als ze geen water krijgen dat ze er dan niet zo uit zouden zien als dat ze er nu uitzien.
en iedere keer als ikk langs rijd,en dat is bijna elkedagmijn vriendin woont in leusden vandaar, staan ze te eten. ze krijgen zoveel dat ze niet eens alles opeten.





Jah Gem daar benk het helemaal mee eens hihi!!! *LOL* Ze krijgen echt voldoende hooi en dat ze mager zijn kan ook echt een reden hebben Verward

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:03

wormen????

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 19:03

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze er slecht uitzien Schijnheilig
sterker nog,ik vind dat zelf ook wel meevallen!

Maar de wei wel!!

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:17

Ik heb al een keer met de eigenaar gesproken en dat is niet die ouwe vent! Verder staan er wel drinkbakken hoor, achterin.
Die vos is volgens mij echt wel wat groter dan 1.45 ik denk 1.65 ofzo, en volgens mij valt het best wel mee hoe mager ze is. Heb er een paar keer naast gestaan (met toestemming van de eigenaar).
En die pony's staan idd heel vaak in het onkruid (hééél hoog onkruid waardoor je ze niet ziet).
Dat zwartje shetje (waarvan die hoeven verandert waren in schoenen) is toch verkocht? De kleine bonte shet wordt ook verkocht.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:18

Kimberley77 schreef:
Er tegenover zit een manege, althans schuin tegenover. Volgens mijheet die Den Treek??


Nee er staat geen manege in de buurt, wel een kinderboerderij.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:29

Wat ik dus al eerder heb gezegd:
de zwarte shet is weggehaald door de dierenbescherming!!!

Volgens mij koopt de DB geen ponies

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:33

Het maakt toch niet zoveel uit wát er in de wei staat, al is het zuring, als je ze maar bijvoert. Sommige mensen zetten hun paard ook in de bak bij gebrek aan wei, daar groeit helemaal geen zak.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:35

Ja, inderdaad. Mijn paard staat op dit moment overdag in de bak (zonder water, worden 3 keer per dag met een emmer gedrenkt), dus bel de DB maar!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:47

ga dan lekker zelf kijken zeg!

wat zijn jullie een vermoeiende mensen zeg!!

probeer je ook iets goed te doen Verdrietig
krijg je dit gezeik! Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:05

Danielle_1, het zal komen omdat er vrij snel geroepen wordt door bepaalde mensen (en dan heb ik het echt niet specifiek over jouw) dat de DB maar moet komen en dat paarden/pony's verwaarloosd worden.
De foto die hier is geplaatst van de wei hebben heel wat mensen gezien en die valt echt mee.
Ik reageer precies het zelfde, bij mij staan ze op de paddock en als er weer wat op het landje groeit gaan ze daar weer op maar het onkruid staat dan net zo hoog als op de foto, veel gras heb ik ook niet maar mijn paarden zijn er gelukkig mee en vermaken zich prima, moet de DB bij mij dan ook maar komen?
Er is nu geloof ik ook al 2x gezegt door mensen die daar ook langskomen dat er gewoon drinkbakken staan dus dat is het probleem niet.
Prikkeldraad ben ik met je eens, das geen goede afzetting, dat is gevaarlijk maar je moet eens zien hier in de omgeving hoeveel mensen de paarden achteer prikkeldraad hebben staan, schrikbarend gewoon.
Het verhaal van de penny meisjes die wel worden afgeschrikt door prikkeldraad en niet door stroom is natuurlijk onzin, stroom werkt veel beter (en is veel veiliger) dan prikkeldraad maar daar gaat het geloof ik ook niet om.

Danielle_1 schreef:
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze er slecht uitzien Schijnheilig
sterker nog,ik vind dat zelf ook wel meevallen!

Maar de wei wel!!


Het gaat jouw er dus alleen maar om dat de wei er niet goed uitziet, tja, dan krijg je zulk soort reacties als hier en ik reageer dan precies het zelfde, ik zou als eigenaar des duivels zijn als ik te horen kreeg dat je er met de DB over bezig bent en er nog eens met de wijkagent langs gaat om te kijken, ik ga mij nu zorgen maken dat ik mijn paarden slecht behandel zeg....pfff over vermoeiende mensen gesproken.....

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:50

ik ben er ook een paar keer geweest en danielle_1 stelt zich niet aan!
ik moet wel zeggen dat het er 2 maanden geleden (toen fietste ik er zowat elke dag langs) veel slechter uitzag! Ook de pony's.
Nu valt het wel mee, ja wel ongeloofelijk veel onkruid.
Maar het allerdomste vind ik nog die opa. Hij is niet de echte eigenaar en komt nooit in de wei (is bang voor de pony's ofzo?) en hij weet niet eens hoe de pony's heten maar zegt wel dat hij de eigenaar is.
Is zeer waarschijnlijk de opa van de echte eigenaar: een jongen van 17 die de pony's voor 9 euro verhuurt aan kinderen die er dan zelf naar het "park" bij de kinderboerdrij gaan rijden (rijden houdt in: galloperen en galloperen en dan ook nog es op een pony die volgens die opa elk moment kan gaan veulenen!).
Verder zien ze er nu wel redelijk uit, maar eerst was er een pony en die kon gewoon niet meer lopen van de pijn! Ik heb geen idee wat het was maar het waren wel zijn voorbenen. Nu is hij er niet meer (ik denk door de DB meegenomen) Echt heeel zielig. Maar het toppunt was dat hij de volgende dag helemaal bezweet was, maar dan niet over zijn hele lichaam maar echt zo'n zadel vorm!
Ik heb van veeel mensen gehoord dat ze de DB hebben gebelt en ik denk dat ze nu wel in de gaten worden gehouden.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:44

Ik heb net gesproken met de wijkagent.
En wat ik hoorde is niet te geloven Haha!

De ponies staan daar illegaal!!!
Jaja,er is geen vergunning om ze daar te houden en de landelijk inspectiedienst zit er bovenop!

Dus binnenkort wordt de hele boel opgedoekt!

Ik lach me dood OK dan!