jalours paard niet te rijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

jalours paard niet te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 19:11

beetje rare titel, maar ja Haha!
het gaat om het volgende, mijn verzorgpaard, daar valt niet meer op te rijden. Het paardje was altijd al lastig te rijden, maar je kom erop rijden. Sinds er een ander paard is gekomen, waar de eigenaaresse wel op kan rijden en verder de dressuur in mee gaat, is zij niet meer te rijden Verward . Ze krijgt wel voldoende aandacht, krijgt voldoende beweging, maar rijden zit er niet in. Het zadel op geen probleem, hoofdstel in, geen probleem, maar zodra je op stapt, verzet ze geen stap, stijgert huizen hoog. De dierenarts kan niks vinden, rug, benen zijn prima in orde. Kan dit paard zo jalours zijn dat zij het niet pikt, dat haar baasje op een ander paard rijdt Verward Vandaag nog balkjes met d,r gelopen aan de longe, klein sprongetje, deed ze prima, met veel plezier, dus, wat moeten we hier mee???

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:20

tja ik weet het niet, legt het zadel er wel goed op, zonder dat het pijn doet? ik weet het niet, wel erg.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:24

Tja, als ze het aan de longe wel doet en onder het zadel niet, zou je haast denken dat er toch iets lichamelijks aan de hand is. Wat gebeurt er als je dr met zadel en hoofdstel longeert?? En als je er na het longeren op gaat, loopt ze dan wel?? ik zou zo eens aan het proberen gaan.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 19:35

dan doet ze niks, vind ze prima, vind alles goed zolang je maar niet gaat zitten, met of zonder zadel, maak niet uit. rug is al helemaal nagekeken.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:59

tja dan weet ik t niet. succes ermee

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:12

Moonlightje schreef:
tja dan weet ik t niet. succes ermee


ja bedankt, we worden wel een beetje radeloos. Frusty
ze staat ook te koop, ziet er echt super uit, maar ja rijden gaat niet.
of je moet echt engelen gedult hebben, misschien als ze verandert van omgeving en eigenaar, dat het dan wel lukt. Verward Want het is een echt leuk paard, lief, dol op aandacht (en dat krijgt ze hoor)

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:58

Vanwege je vraagstelling naar Vraag maar raak verplaatst.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:56

Ik vraag me af of een paard in zo'n sterke mate jaloers kan zijn en dan de link legt van; baasje rijdt wel op hem, maar niet op mij, dan rijdt er dus niemand op mij. Mij lijkt niet dat paarden zo 'ver' kunnen denken. Misschien eens proberen om een tijdje niet te rijden, maar alleen leuke dingen doen? Weet niet of daar tijd voor is ivm de verkoop, maar ja, zie zo'n paard maar eens te verkopen.. Succes iig.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:40

Wat doet ze als er iemand op zit terwijl je haar aan de longe hebt?

En bij een voor haar totaal onbekende ruiter?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 09:37

Richtje schreef:
Wat doet ze als er iemand op zit terwijl je haar aan de longe hebt?

En bij een voor haar totaal onbekende ruiter?


dat durven we niet, ze stijgert zo hoog Verward
rijden doen we nu al zo lang niet op haar, omdat het te gevaarlijk is,
terwijl ze daarvoor, veel plezier had. Totdat het nieuwe paard kwam Scheve mond
Zelf denk ik, dat verandering van omgeving, 1 duidelijke ruiter/verzorger
voor haar het beste is. Maar ja het is niet mijn paard. Zondag komt er iemand voor grondwerk curcusje, en dan praten we met haar even verder. Maar heb je ideeen , surgesties, kom maar op!!

Kimmy1
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:34

Je moet haar eerst weer een tijdje longeren dat ze je versrouwen terug krijgt een meschien iest meer naar haar gaan staan en als je er op zit goed vooruit rijden en desnoods dat iemand ernaarst loop met een halstertouw me loopt en dan iest veder dan met een longe lijn en heel erg veel belonen en echt tegen haar praten somenge vinden dat fijn maar sommmige ook weeer niet Groetjes kim

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:45

ben het niet helemaal met misser eens ,
als mijn zoontje op het land is en er wil iemand op zijn shet rijden
gaat dit niet als hij er eerst op gaat gaat dit wel
en als hij er niet is gaat het ook zonder problemen

als ik op cas rijd en pablo los of onder zadel bij iemand anders loopt tie niet of word boos naar cas en als ik dan op pablo ga rijden
is hij erg temperamentvol en niet erg braaf (wat hij normaal wel is)

als ik eerst pablo rij en dan kas is er niks aan de hand , behalve dat hij uit stal dan soms hinnikt terwijl ik op cas rij en hij op nog op stal staat
pablo beschermt mij ook tegen gevaar en als ik een ander sta te kroelen komt hij meestal ook ff kijken doet dan lelijk naar de anderen van ga weg dit is mijn baasje en lief naar mij

denk toch echt dat ze een mate van jaloersie tijd kennen

ontopic-> zou in iedergeval iets boven zijn hoofd houden zoals een zakje water , als hij dan steigert dit laten vallen meestal schrikken ze dan zo dat ze niet meer steigeren
en inderdaad zoals een vorige schrijver zei
eerst longeren met zadel en hoofdstel dan longeren met iemand er op
en als dit goed gaat los.. stap voor stap weer bij nul beginnen

succes!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:22

Mijn pony is ook stikjaloers op m'n paard, drijft mij helemaal tot waanzin als hij gezien heeft dat ik met haar bezig ben.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:18

ze eist gewoon alle aandacht op, of je het nu wil of niet. Boos worden heeft geen zin, werkt alleen maar tegen. Water helpt niet, ze is er dol op. Longeren doen we al heel lang, ook met zadel. Maar we gaan het idd maar weer stap voor stap proberen.