sloom door voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

sloom door voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:37

Kan ook door het weer komen maar mijn paard is zo sloom aan het worden. Zou het kunnen dat ik hem misschien te weinig voer?
Ik rij elke dag, springtechnisch en spring 2x per week in de les. Springen doet hij goed maar het dressuurmatige er tussen door is hij sloom.

hij is 1.66 en krijgt per dag 2 schep brok en 2 schep muslie dus totaal per dag 4 kilo ongeveer en dan natuurlijk gewoon zijn hooi.

Als ik hem meer muslie geef zou hij dan wat actiever worden?
Reform kruidenmuslie Havens

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:12

hmmm mijn verzorgpaardje staat op het land, en krijgt savonds een halve kilo biks... ik rijd hem bijna elke dag maar hij heeft echt wel powerrr

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:19

het zou ook goed door de warmte kunnen komen, ik denk dat je beter meer biks kunt geven dan muesli, in biks zit meer power, meusli is meer vitaminen enz. naar mijn mening

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:34

ziet er naar uit dat hij genoeg krijgt

maar heb je zijn temp al gechekt? misschien broeit er wel iets

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:40

Ligt er ook een beetje aan wat voor muesli je voert. Misschien dat je kan proberen over te stappen op een granenmix.
Maar van het weer kan het ook komen. Heeft hij het niet te warm? Veel paarden waren al een beetje aan de wintervacht begonnen.

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:49

muesli is voor de lekker van muesli worden ze niet activer als je een activer paard wil moet je haver kopen daar word je paard activer van

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:50

maar missien omdat je normaal springt kan het ook zijn dat hij zich verveeld als je een keertje dressuur gaat rijden

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:41

Krummel: dat ligt eraan wat voor muesli je voert. Je hebt idd dikmakende muesli's maar ook energie muesli's. (tenminste, dat heeft die man van de voerwinkel mij vertelt)

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:05

Vonnie84 schreef:
Ligt er ook een beetje aan wat voor muesli je voert. Misschien dat je kan proberen over te stappen op een granenmix.
Maar van het weer kan het ook komen. Heeft hij het niet te warm? Veel paarden waren al een beetje aan de wintervacht begonnen.

Hij is wel weer wintervacht aan het maken ja.

ik geef hem reform kruidenmusli. Ik heb een maandje geleden een zak met haver gekocht maar ik merkte totaal NIETS in zijn temperament.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:07

ik heb een keer een zak haver gekocht maar ik merkte er totaal niets van. Hij werd er totaal niet actiever van. Die nieuwe variant van Havens heb ik gehaald Kentucky lite ofzo

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:09

pavo heeft vrij goed voer. misschien een idee om daarop over te stappen?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:19

Mijn pony is ook opeens een stuk slomer. Ik denk dat het komt doordat ze minder voeding uit het gras haalt nu (ze staat dag en nacht op de wei). Verder wordt ze wel intensief gereden, dus ben ik maar gaan bijvoeren (1/4 schep per dag).

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:22

het gras is inderdaad hier en daar niet zo rijk meer

aan de andere kant ben ik ook behoorlijk loom van dit weer
eerst koud dan weer warm , word je ook niet erg energiek van

als een paard inene loom word altijd ff checken ofdat ze niet ziek is
(temperatuur meten) als je niks kan vinden dan weer het voer onder de loep nemen

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:33

Vind ie springen niet leuker dan dressuur? Haha! Als ie met het springen wel gewoon wakker is? Want dat schreef je toch, dat het vooral met de dressuur is? Het ligt natuurlijk ook aan het paard, is je paard 'normaal' wakkerder / heel energiek?

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:44

het klinkt raar,maar fijn om te horen dar meerdere paarden hiet last van hebben Haha!
Mijn paard is gedurende de zomermaanden ook een stuk slomer geworden.
Ik heb ook geexperimenteerd met de hoeveelheid muesli en biks.
Hij staat de hele dag in de wei,en krijgt naast biks en muesli ook nog eens kuil bijgevoerd.
Dus aam het voer kan het bijna niet liggen

Tevens heb ik hem al laten nakijken door de veearts Verdrietig

Eigenlijk is het mij een raadsel,en wacht het nu maar af tot het weer wat koeler wordt

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:24

Mijn pony wordt in de zomer ook altijd sloom. Maar ik weet nu eindelijk waarom. Volgens ooggetuigen loopt ze erg vaak bokkend baantjes door de wei te trekken. Tja en dan heeft ze te weinig energie over om echt aan de bak te gaan.

Maar zie haar maar eens bij te brengen dat ze niet alleen moet spelen in de wei maar ook moet werken voor mij.

"Gezeur van die baasjes ook altijd Rolleyes "

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:03

dan heb mijn pony het dus niet om zijn voer op dikheid....
beogn me al een beetje zorge te maker die is echt neit vooruit te branden Haha!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:42

Hij is in de wintermaanden wel iets fanatieker ja.
Springen doet hij "steeds" beter. Alleen tussen de hindernissen in zeg maar dan is hij traag. In de les moet je soms wachten tot de andere ruiters ook over de hindernis gesprongen zijn, nou dan valt meneer in slaap en moet ik hem ECHT wakker schudden. En toch moet je het dressuurmatige toch bijhouden? ikkan toch niet elke dag springen. Straks vind ie daar ook niets meer aan.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:45

Wat als je al het "binnenwerk" eens regelmatig afwisselt met een lekker buitenritje.
Alle dagen, het zelfde soort werk, kan ze op den duur flink afstompen.