Vraagje Over Achter Peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vraagje Over Achter Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:13

Ik zag ergens op bokt dat iemand ook achter in plaats van kogel beschermers of iets anders.. ook peesbeschermers achter had.. (wat ik dus nog helemaal niet wist dat dat kon Bloos)..
Toen ik dat aan een kennis van me vertelde.. vertelde ze me dat De pony in kwestie die dat omhad daardoor zijn benen hoger moet optillen.. nu dus mijn vraag..
klopt dat? Verward

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:18

Vanwege je vraag verplaatst naar Vraag Maar raak.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:21

nee klopt niet. daar zijn achter peesbeschermers niet voor. Ze zijn bedoelt voor bescherming van het been tegen de balken, strijken van het andere been en andere opstakels waar het been langs zou kunnen komen... er zijn wel paarden die door het dragen van die dingen de benen de eerste meters hoger op tillen. Of zitten er gewichten of zo iets dergelijks in?!?!!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:21

oke bedankt.. Ik weet niet presies of er gewicht in zit.. ze zijn gewoon hetzelfde als de voor peesbeschermers geloof ik

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:50

als je van die hoge peesklappen (zoals die vooraan ) aandoet aan de achterbenen dan gaan ze inderdaad boven de hindernissen de achterbenen hoger optillenomdat die peesklappen op de pezen duwen .het brengt allemaal vervroegde slijtage mee aan de benen want je paard wordt er extra door belast!!
Dus als het niet nodig is doe je lekker de korte beschermers aan

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:33

dus als je een niet versleten paard wil moet je voor hoge pezen doen en achter lage ?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:34

Ons paard heeft ook hoge beschermers voor achter, maar die draagt hij alleen in de cross. Idd als bescherming bij aantikken van (vaste) hindernissen, ze zijn rondom verstevigd. Bij 'gewoon' springen draagt hij normale kogelbeschermers.

Ik heb nog nooit gehoord dat lange beschermers achter werden gebruikt om het paard zijn benen hoger te laten optillen, maar het zou best kunnen.

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:09

ik heb ook nog nooit van het hoger optillen van de benen gehoord bij hoge peesbeschermers achter! Ik gebruik ze ook maar dan als bescherming tijdens het springen en de wat zwaarder bos en strand ritten!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:50


sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:17

ik heb twee soorten... Die van eskadron voor achter en van profie's choice of zoiets... Die omdat Remco met ijzers zich open haald... Die laatse zijn eigenlijk westerbeschermers maar zitten lager dan die van eskadron en zijn voor hem beter.... Strijklappen werkt niet.. hij tikt net eronder... Zonder ijzers heeft hij nergens last van dus mijn smid heeft de ijzers al helemaalrond afgeslepen en nu krijgt hij strijk ijzers.. Ik hoop maar dat dat goed werkt... Maar voorlopig doen de beschermers prima hun werk..

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:00

sabineG schreef:
en nu krijgt hij strijk ijzers.. Ik hoop maar dat dat goed werkt.....

Haha! Haha!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:24

mag ik overhemden komen brengen ?

sorry was wel grappig... maarre ik had precies dezelfde vraag gesteld over deze achterbeen beschermers..
[VMR] hoge peesbeschermers achter