Vieze oren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Vieze oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:47

Ewald die heeft last van vieze oren Verward Hij heeft wel al gauw eens zo'n plakkerig klontje aan zn oorharen hangen wat ik er altijd uitknip maar het is nu wel wat erger vies. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken en met wát?? Aangezien geen enkel paard het fijn vind dat je in zn oren zit

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:51

Mijn verzorgpony heeft dit ook, maar ik zal niet IN de oren gaan zitten, ikzelf ben veel te bang dat ik dan iets kapot maak of teveel smeer (want dat is het denk ik) weghaal.
Ik pluk het altijd uit de haartjes en verder laat ik het zitten.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:53

Ja ik wil liever ook niet IN zijn oren Verward Maar het lijkt mij wel wat als het vies is dat het schoon moet.. Het is natuurlijk altijd wel wat vies maar nu wel erger!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:07

Pregini had vorig jaar ook last van vieze oren, zij had er ook last van onder het rijden. Hele tijd schudden met het hoofd. Toen heeft de dierenarts 1ml olie in bijde oren gespoten, alleen weet ik nu niet meer wat voor olie. Toen kwam al het smeer er uit. Zodra ik weer weet welke olie, laat ik het je weten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:09

ja misschien heeft de DA iets waarmee je het behandelen kan?

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:30

Pregini, heel graag, Yfande heeft begin van de week constant haar hoofd zitten schudden en probeerde met haar voet haar oor te krabben, Het was op een gegeven moment zo erg dat ik met de vinger in het oor ben gegaan en daar haalde ik een hele dikke klodder smeer uit (sorry, onsmakelijk, ik weet, maar helaas), ze drukte haar oor helemaal tegen mijn hand aan zo : "van ga door en help me van die jeuk af". Ik ben alleen in het eerste gedeelte van het oor geweest om niets kapot te maken. Later heb ik met babydoekjes de schelp van het oor schoon gemaakt. Yfi was heel erg blij, maar gaf op een gegeven moment duidelijk aan dat het nu goed was, dat de jeuk voorbij was maw stoppen !!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:36

Op school hebben wij geleerd om oorschurft (dat is het bij die van jou niet, maar dat even ter zijde) met sla-olie te behandelen. Gewoon op een wattenschijfje doen en daarmee het oor schoonmaken.

Maar nou meen ik me te herineren dat dat ergens niet goed voor was. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dus als iemand het weet...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:07

Het is niet dat hij er last van heeft. hij schud niet met zijn hoofd enzo en vind het nog altijd vervelend als ik dat eruit knip. Dus misschien beter om er gewoon niks aan te doen??

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:20

Heeft mijn verzorgpony ook...Ik haal het er altijd voorzichtig met mijn vingers af...Dat vind die van mij wel goed...het maakt haar niks uit als ik aan haar oortjes zit...
Als het echt heel erg vies is knip ik het er ook uit...maar ik knip het liefst niet bij de oren...