hoge peesbeschermers achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

hoge peesbeschermers achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 00:52

was net een ander topic aan het lezen en daar kwam dit ter sprake

hoge peesbeschermers voor de achterbenen zouden ervoor zorgen dat het paard zijn benen hoger optilt bij het springen..
waarom? ik zie hem nog niet helemaal.. iemand ervaring met deze dingen.. werkt het echt ? zoja wordt het echt tijd dat ik die dingen in huis haal Haha!

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:15

nee zo werkt het niet. Het is een bescherming rondom het been, tegen strijken en voor de balken e.d. Tuurlijk zijn er sommige paarden die de benen hoger op tillen maar dit is niet standaard. Of je meot er al een bron van irritatie onder leggen, bijv een steentje, die drukt op het moment dat het paard beweegt. Maar dat ben ik absoluut op tegen!!!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:29

Amadeo schreef:
nee zo werkt het niet. Het is een bescherming rondom het been, tegen strijken en voor de balken e.d. Tuurlijk zijn er sommige paarden die de benen hoger op tillen maar dit is niet standaard. Of je meot er al een bron van irritatie onder leggen, bijv een steentje, die drukt op het moment dat het paard beweegt. Maar dat ben ik absoluut op tegen!!!!!


breng maar mensen niet op een idee Scheve mond

ik gebruik ze ook bij buddy,
maar niet voor het hoger optillen van de benen, maar om zijn lompe acties soms Clown

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:37

tegen de balken begrijp ik nog niet helemaal.. bedoel hij stoot ze er dan af met de voorkant van zijn been niet met de zijkant of achterkant

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:51

Ik ken iemand die ze gebruikt bij zijn paard omdat het dier veel overkruist in gelop zit en dan wel eens met zijn benen in de knoop komt...! En het paard heeft ooit een peesblessure gehad aan een van de achterbenen, dus ook voor extra bescherming.