ervaring met "de paardenhoop"???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

ervaring met "de paardenhoop"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 15:24

Omdat ik Thun a.s. zomer 2 weekjes vakantie gun als ik zelf ook op vakantie ben wil ik hem misschien naar de paardenhoop brengen.
Ze zeggen dat het niks kost. Verder klinkt het heel leuk, maar dat er geen prijs aan verbonden is staat me een beetje tegen (is toch vreemd???) Wie heeft er ervaring met "de paardenhoop"???

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:34

Ik dacht dat je het over een hoop mest had.
Sorry de paardenhoop ken ik niet, maar alles wat tegenwoordig 'gratis' is, ben ik wat huiverig voor Schijnheilig

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 15:42

ja precies, ik dus ook.....heb zo'n vaag vermoeden dat het een paar pennymeisjes zijn met een rijke papa en mama en een weilandje achter hun huis....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:42

Lijkt me inderdaad niets...iets waar je niet voor hoeft te betalen, kan goed zijn, maar voorspelt in mijn ogen niet veel goeds.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:46

even een offtopic vraagje : wat gaat hij dan doen die 2 weken ??
Rij je hem nu intensief of niet staat hij al buiten ? waarom vraag ik dit. Paarden die nooit of zelden in een kudde staan kunnen wat moeite hebben en daarvoor is de periode voor 2 weken eigenlijk best kort. Als je traint moet je hem ook afbouwen en erna weer opbouwen is dat voor die 2 weken de moeite ??

Bij ons hebben ze een vakantie weiland staan ze in dag en nacht MAAR alleen voor langer dan 4 weken. Anders is er teveel onrust in de groep.

Niet banketstaaf bedoelt maar je paard moet het ook fijn hebben Lovers .

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 15:54

Thunder is 2, dus ik doe eigenlijk nog heel weinig met hem, en aangezien alle paarden van de zomer naar buiten gaan, behalve hij omdat ie een hengstje is (mag ie alleen op vaste tijden, maar ik ben er niet dus kan ie helemaal niet naar buiten). erder is hij wel gewent om met andere pony's (ruinen/hengsten) te staan.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:38

hihihi oeps foutje Tong uitsteken Knipoog .

kan hij niet ergens in een hengsten kudde.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:40

Sorry, nog nooit van gehoord.......

Laatst hoorde ik wel een verhaal van een meisje dat haar paard tijdens de vakantie enkele weken "gratis" kan stallen.
De adder onder het gras was dat het paard dan gebruikt werd om buitenritten mee te maken door verschillende personen.

Omdat Thunder pas 2 jaar oud is, neem ik maar aan dat ze niet van plan zijn om hem te berijden, maar ik zou wel eerst goed doorvragen hoor.
Kan toch niet dat ze zoiets gratis en voor niks doen ? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:17

Ga alsjeblieft achter een goed contract aan!
Hoe is de hele bedoening verzekerd? Wie is er verantwoordelijk als hem wat overkomt? etc. etc.
Laat dingen zwart op wit zetten!
Als ze dat niet willen, dan zou ik m'n paard er dus niet heenbrengen, dan betaal ik liever voor iets dat beter geregeld is.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 22:35

Heb besloten dat ik het niet doe, lijkt me nogal logisch waarom.....En waarschijnlijk komt Thunnie van de zomer lekker 2 weken bij Naiade hier op bokt te staan en daar heb ik eigenlijk een stuk meer vertrouwen in Haha!