Juridisch vraagje na aankoop weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:47

Het mag gewoon. Ik heb een paar jaar terug een heel melkveebedrijf verkocht en in het koopcontract stond wel dat ik het bedrijf bezemschoon moest achterlaten, maar niets over de weilanden erom heen.

En toen ik in dit huis kwam, was het hier al niet veel beter gesteld met de bak en het weiland. Tja, jammer, maar even de loonwerker inschakelen, dat soort zaken horen bij grond in je bezit hebben. En vaak hoef je echt niet alles om te gooien en opnieuw in laten zaaien. Als het goed gemaaid en gespoten wordt en daarna wordt bijgehouden, komt het wel goed.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:13

Yep, dat ben ik helemaal met je eens, maar als je hierover geen afspraken op papier hebt gezet, kan je niet anders denk ik. Maar het kan meevallen, als het bij maaien en spuiten blijft.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:43

Citaat:
Niemand reageerd op het feit dat ook de buren zware hinder ondervinden van het feit dat hij zijn weiland niet bijhoud.


Zucht ... was dat maar zo! Vroeger (tot enige jaren geleden) bestond er een distelwet waarin geregeld was dat je in elk geval distels moest bestrijden om te voorkomen dat het zaad zich verspreidde naar de omliggende percelen. Deze wet is afgeschaft, helaas. Wij hebben namelijk zo'n achterbuurman die ervoor zorgt dat wij omkomen in de distels.

Toch kan het meevallen hoor. Hier is het gras op de achterste percelen in maart gaan groeien en pas half juli konden we gaan hooien. Het stond bijna een meter hoog, met flink onkruid erin, vooral distels en zuring. Na het maaien is er gespoten tegen de nieuw opkomende distels en gisteren is het weer gemaaid. Het ziet er weer netjes uit.

Dus het lijkt vaak erger dan het is.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:05

Citaat:
Denk dat bv de buren wel wat kunnen ondernemen tegenover de buren.


Als dat zo was, had ik allang wat ondernomen tegen onze achterbuurman. Wij stikken van het onkruid omdat hij zonodig biologisch fruit moet telen.

Webshop - digital art: MoTekent


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, myk_en_shant, YandexBot en 95 bezoekers