De ren- en drafsport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

De ren- en drafsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 11:41

Ik zou graag willen weten wie er allemaal aan ren- en drafsport doet en wie ook zijn eigen renpaard enzo heeft.

Ik heb zelf een 10jarige ruin (engelse volbloed, koffievos)

Maar ik wil eigenlijk weten hoe het nou hier op dit forum zit met deze tak van de sport in Nederland is het bijv. lang niet zo populair als in Duitsland in Belgie.

Ik rijd ook wel eens op een grote stal in belgie (loyse hoeve) en heb wat vrienden die bij pubben en renstal van kempen werken/rijden. Voor het "echte werk" moet ik dus naar het buitenland. Duindigt is ook geen zak aan. Ik zou graag willen weten hoe anderen dat doen Haha! .


Bart Knipoog

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:51

Ik zit in alleen in de drafsport, niet in de rensport Lachen Wij hebben vier dravers, twee daarvan zijn koerspaarden.
Het is met onze tak van de sport inderdaad niet zo goed gesteld in Nederland, helaas. Ik probeer er zoveel mogelijk mensen warm voor te krijgen, maar op de een of andere manier trekt het niet zo Scheve mond

Wij hebben de paarden bij een trainer staan, maar als er een op rust staat trainen we die wel zelf door. We zijn wel zo dat we de sport in NL willen steunen, dus we gaan niet naar Duitsland om te koersen. Al zou je daar waarschijnlijk wel meer geld verdienen. Als je dat gaat doen komt het nooit meer goed met de sport hier...

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 11:54

De sport draf is in nederland toch al uitgestorven, de prijzen in duitsland en in belgie zijn meestal 2x à 3x zo hoog dus ik zou daar heen gaan. Maar ja dat is geheel jou beslissing!

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:50

*meld zich*

Ik ben/was geloof ik de enigste met een volbloed die in de rensport zit.
Dit jaar ga ik ook mijn eigenaar/trainers vergunning halen.
Helaas is mijn paard verongelukt met afladen(schoft gebroken) en nu heb ik een 2 jarige waar ik weer mee ga beginnen.
De planning is koersen in duitsland,mijn ander paard heeft daar maar 2 keer kunnen lopen,maar ik vind t daar veel beter dan in nederland. Voor mij is t ook niet ver rijden.
IK heb ook een weekje bij pubben gereden,maar ben daar niet gebleven omdat ik ook de weekenden moest,en dat gaat niet als je ook met je eigen paard moet gaan koersen en trainen.
Kijk maar eens in mijn profiel,daar heb ik foto's van mijn paard in staan.

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 13:40

Dat was je dus want ik heb ook een volbloed die in de rensport zit! Mooi paard heb je trouwens. Binn. zet ik ook wel foto's op mijn profiel! Knipoog

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:17

Dat is mooi. ben ik eindelijk niet meer remi Haha!
Ben benieuwd naar de foto's.
Hoe heet je paard?
Loopt hij ook in duitsland? Is t een sprinter,myler of stayer?(ja,nu wil ik ook alles weten Tong uitsteken )
Wie weet komen we mekaar nog eens tegen in Muhleim,krefeld of dusseldorf Cool

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:20

Hij liep eerst alleen in frankrijk, en nooit ergens anders hij heeft nu rust, hij loopt vrijwel alleen 1000m een rassechte sprinter dus. Maar ik kom wel eens op de duitse banen dus ik kan je wel eens tegenkomen ik pm je wel als ik es ga. Hij heet segeste en de foto's komen!

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:44

Ik heb twee dravers, waarvan 1 koerspaard, en mijn man heeft een beroepstrainersvergunning, ik ben eigenaartrainer.

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:45

Afbeelding
Ik zit hier op een heel klein race ponnytje je raad wel welke let niet op de baan enzo dit is maar voor de lol. Er doet zelfs een fries mee!


Afbeelding
Hetzelfde verhaal ik en Millennium!
Laatst bijgewerkt door bartsegeste op 07-09-04 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:46

Zodadelijk foto's van mijn eigen paard!

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:49

Afbeelding
Ik en Segeste

Afbeelding
Hier ook!

Afbeelding
En hier zit de trainer er op!

ilovejuno

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:27

ik heb wel een draver die in duitsland heeft gedraafd maar verder heb ik er zelf nmiet mee gekoerst.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:54

goh wat leuk dat jullie allemaal iets met draf/rensport hebben.

Ik ben er zelf heel erg geïnteresseerd in maar heb er niet direct mee te maken. Dat vind ik wel jammer. Het is ook allemaal zo'n end uit de buurt.

Ik ben wel een keer op duindigt geweest bij iemand die een paard in training had staan bij Kevin davies. Mijn hartje klopte spontaan sneller ( van de paarden Tong uitsteken ). Ik kon daar paarden gaan uitrijden maar het was helaas pindakaas te ver weg voor mij om regelmatig te doen. Maar ik blijf de draf/rensport ontzettend mooi vinden.

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 20:14

Er is toch vast wel een trainingsbaan in de buurt kijk een keer in de gouden gids onder renstal de meesten hebben een eigen baan waar (als je het netjes vraag en regelmatig een kratje bier brengt) je gratis mag trainen!

En als je echt wilt koersen dan moet je toch ver weg de dichtsbijzijnde echte koers plaats is voor mij 110 km weg maar er zijn wel 2 trainings banen minder dan 5 km weg waar ik gratis mag trainen!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:00

Ik heb niet zoveel met de draverijen enzo, maar de eigenaar van onze manege heeft ook dravers en hij gaat ook wel eens naar de koers. We hebben ook zo'n baan. Ben laats naar Groningen geweest om te kijken, vond het echt superleuk. Wij hebben wel 2x per jaar een kleine draverij wedstrijd op de manege, maar dat is meer voor de lol er zijn dan ook paardenrennen waar ik dan aan mee doe. Nu 3x achetr elkaar gewonnen! (In m'n profiel een mooie foto Haha! )

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:07

Ik (samen met een ander meisje) heb een afgeschreven draver verder onder het zadel beleerd. Helaas is hij weggegaan zonder dat ik er nog ooit iets ven gehoord heb. Volgens de eigenaresse was hij succesvol

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:17

Saar4 schreef:


Ik ben wel een keer op duindigt geweest bij iemand die een paard in training had staan bij Kevin davies.

Een vriendin van mij loopt al een hele tijd bij Kevin Davies stage
Wij hebben zo nu en dan dravers op stal, hele tijd terug ook dravers die nog mee liepen in de koers, nu alleen nog maar uitgekoerste.

Gaby's vriend is pikeur en traint een hoop dravers

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:35

De rensport vind ik niet veel aan, maar van dravers ben ik helemaal idolaat (schrijf je dat zo?? Verward ) Ik werk dan ook op een entrainement voor dravers in Lelystad en ga regelmatig mee naar de koers. Ik heb zelf ook een draver, maar daar koers ik niet meer mee wegens beenproblemen

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:43

Ik begrijp uit deze reacties dat er eigenlijk meer draaf-fans zijn op het forum . Ik vind dit best jammer ik zal eens een paar vrienden uitnodigen om hier ook hun ding te posten.

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:44

Wat vonden jullie trouwens van de foto's? Ik heb er nog wel meer voor de lief hebbers! Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:52

Segeste is een leuk paardje
Er zijn hier een hele hoop dravers mensen Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:52

Mijn Arabier heeft ook gekoerst. Heb m'n eigenaar/trainers licentie en heb 'm dus ook zelf getraint. Ondertussen is hij 16 en koerst dus niet meer. Ik sta ook niet meer bij een trainingsstal en kom ook eigenlijk niet veel meer op renbanen. "Vroeger" gingen we wel regelmatig naar België, soms naar Duitsland en 1 à 2 keer per jaar naar Wenen om te koersen. Dolle tijden waren dat, maar wel hardstikke leuk. En in tegenstelling tot Mackie vind ik dus de drafsport niks aan, ik prefereer de rennen... Ieder z'n voorkeur, toch?

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:01

Ja ik prefereer rennen ook boven de drafsport, maar precies wat he zegt ieder zijn smaak.

Wel jammer dat je niet meer zo vaak naar de renbaan gaat enzo. das toch harstikke leuk?! Verward Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:07

Tsja, ik zit nou eenmaal niet echt in de buurt van Duindigt... Schijnheilig Ik heb vorig jaar drie maanden in Wales gezeten en ben toen wel twee keer naar Chepstow geweest en vond het erg leuk Ik doe mijn afstudeerproject voor mn studie (lerarenopl Engels) over de invloed van het wedden en de rennen op society Schijnheilig Kan ik je vast wel eens over mailen, want ik heb ook wat meningen uit Nederland nodig

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 17:00

ja doe maar eens, vind het best leuk om aan zo'n onderzoek mee te werken.

Weetje wat ik ook leuk zou vinden een sectie draf- en rensport op het forum net als voor western dat zal best wel mensen trekken! Haha!