Juridisch vraagje na aankoop weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
coopertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-03

Juridisch vraagje na aankoop weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 13:21

Hallo,

Wij hebben een maand of drie geleden een huis gekocht met een weilandje erbij. Wij krijgen de sleutel op 1 November. Nu is er sinds de verkoop niets meer aan het huis en weiland gebeurd. Het onkruid staat daar dan nu ook een meter hoog! En in de paddock aan het huis hetzelfde.

Nu is het zelfs zo erg dat de buren die een aangrenzend weilandje hebben veel last hebben van het onkruid. Ze proberen met spuiten het onkruid tegen te gaan, maar dat is een onbegonnen klus.

Nu zegt de verkopende makelaar dat de verkoper in zn recht staat daar niets aan te hoeven doen. Hij zegt dat hij het zo mag laten. Is dat wel zo? Ik heb er zo mijn twijfels bij, en ik heb geen zin om straks de kosten te dragen om het weiland om te ploegen en opnieuw in te laten zaaien aangezien wij dus niet het goede materiaal te bezitten om dat zelf te kunnen doen.

Wie kan ons adviseren?


coopertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:09

Ja, maar toch is het balen. Even de loonwerker inschakelen is toch weer een bedrag ophoesten...

coopertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:18

Dat zou ik eens na moeten lezen, maar ik denk dat de makelaar (een niet nvm makelaar) natuurlijk het contract in het voordeel voor zijn eigen klant opgesteld heeft natuurlijk.


coopertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:34

Het is een vbo makelaar, en ook die moeten natuurlijk aan bepaalde eisen voldoen...

Maar hoe dan ook. Niemand reageerd op het feit dat ook de buren zware hinder ondervinden van het feit dat hij zijn weiland niet bijhoud.
Is daar dan niets aan te doen in ons voordeel?

coopertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 11:15

Ik zal vanavond ook ons contract er weer eens bijpakken...
Denk inderdaad dat het duurder is om om te ploegen en te zaaien dan te plukken, maaien en bestijden. Kost ons alleen een paar dagen! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Veldbloem en 86 bezoekers