Pony in Ford transit vervoeren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:03

Het mag officieel niet. Als je aangehouden word kun je een bekeuring krijgen....Dit is net zoiets als dat je je pony op de achterbank of in de achterbak van een auto meeneemt.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:07

Sonja schreef:
Waarom zou het niet mogen? De veterinaire keuring voor veevervoer is enkele jaren geleden vervallen, dus er wordt niet meer gekeurd of het geschikt is voor dierenvervoer.


Dan zou ik niet weten of het niet mag. We kunnen de vraag altijd nog aan een politieagent voorleggen. Hoewel ik niet weet of die ook op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen, en een eerlijk en actueel antwoord zou geven.
Naar mijn informatie mag het niet. En ik zou het zelf ook nooit zo doen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:20

Ja maar in dit geval is het een omgebouwd busje, waar in het ideale geval nog een keuring heeft plaatsgevonden. We hadden het over een Ford Transit busje, met stro op de grond en verder geen verbouwingen.

Ik zou niet in die Transit willen zitten als een paard of pony gaat flippen, steigeren of losbreekt, achterover klapt en alles in zijn paniek kort en klein slaat. Zelfs trappen van een pony kunnen hard aankomen. In een open Ford Transit heb je ze namelijk in no-time op schoot....Het zal je maar gebeuren met 100km/h op de snelweg.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:19

Als ik het eerste bericht in het topic zo lees was het geen aangepaste wagen hoor! Er lag stro in maar voor de rest was het een gewone Ford Transit?

Ik zie wel vaker Ford Transit busjes met opbouw en dan kan het wel. Maar niet in een busje, waar je de achterbanken uithaalt en verder geen voorzieningen in hebt getroffen...

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:55

Dat is nou precies wat ik dacht. En of het mag is ook nog de vraag....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:28

OK, wie belt er met de politie om het uit te vissen?
Of heeft iemand het tel. nummer (van die reclame, geen spoed wel politie?) dus niet 112?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:37

Nou, ik heb net gebeld (Politie Amsterdam-Amstelland) en het mag dus pertinent niet. Je mag alleen paarden vervoeren in een trailer of een speciaal daarvoor verbouwde vrachtwagen. Doe je het anders krijg je er een hele flinke bekeuring voor.

(Ze dachten echt dat ik het van plan was om het zo te doen. Wilden naam en adres al noteren e.d). *LOL*

Dus: pony's of paarden vervoeren in een Ford Transit busje (of een andere wagen) zonder speciale verbouwing MAG NIET!!!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta, GrapeshotBot en 7 bezoekers