Coniferen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Coniferen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 19:16

Zijn Coniferen nu wel of niet giftig,zoja ,hoe giftig zijn ze ,gaan ze er aan dood of krijgen ze alleen buikpijn.
Bedankt. Party!! Party!! Party!! Party!!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:33

Goeie vraag !!!

Tja , heb je niks aan maar ik ben er ook erg nieuwsgierig naar ,
ik weet wel dat alle paarden hier op stal er dol op zijn en de conifeer hier op het erf is z'n leven niet zeker Haha! .

Ben benieuwd of iemand hier meer van weet ?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:50

Coniferen zijn niet giftig. Hoewel planten bijna nooit gezond zijn voor paarden/pony's. Voer het dus niet. Maar als het paard/ de pony het binnenkrijgt hoef je je geen zorgen te maken.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:16

volgens mij zijn ze wel giftig....

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:17

Ze zijn zeker giftig..
Ze gaan er niet gelijk dood van maar als ze het blijven eten... dan is dat niet zo best!

DUS NIET VOEREN Party!!



xxxxxxxxx chantal

manzano

Berichten: 23932
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:45

Het word er steeds duidelijker op; het is nu 2 tegen 2. Zijn ze nou wel of niet giftig. Ik hoor er ook steeds verschillende dingen over. Aangezien ik eht niet zeker weet laat ik mijn paard/pony er dus niet van eten. Maar een beetje duidelijkheid zou wel handig zijn. Misschien dwaalt er wel ergens een dierenarts rond hier met het antwoord. Zou wel handig zijn, want je komt coniferen nogal vaak tegen, dus dan weet je of het echt een ramp is of niet om je pony erbij in de buurt te laten. Ben benieuwd....

groetjes, Jacqueline

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:49

Ik geloof dat ze wel giftig zijn hoor. een paardje bij ons op stal heeft geloof ik een keer uit de coniferen staan eten en dat is toen uit zijn maag gehaald maar ik weet nou niet 100% zeker meer of het coniferen waren, eigenlijk heb je dus niks aan dit antwoord!
Groetjes aranka

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:53

Ze zijn niet giftig, maar niet goed voor een paard. Hij kan er inderdaad maagklachten van krijgen. Maar ze zijn dus niet giftig.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:11

Dennenaalden ( die lange dus) zijn niet echt gezond voor je paard, maar hij zal er niet metteen dood van gaan. Wat heel giftig is en waar ze snel van dood kunnen gaan, dat is taxus. Zowel van twijgen ( jongere takjes met groen) als de rode bessen zijn heel giftig. Eén hap daarvan is genoeg om je paard een hartaanval te bezorgen. Van sparren weet ik het niet, evenals van die struikachtige dingen die je vaak als heg ziet. Ik zal mijn paard daar altijd bij weghouden, je weet het maar nooit. Ik geloof er niet zo in dat onze paarden niets zullen eten wat niet goed voor ze is, daarvoor zijn ze denk ik al te lang ( wat generaties betreft) uit de natuur vandaan. Ikzelf ben altijd erg voorzichtig met het laten eten van planten die ik niet ken en waarvan ik niet zeker weet dat ze voor mijn paard eetbaar zijn.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 00:41

Volgens mij zijn ze dus wel giftig. Een paard van mij dacht ook eens: jammie lekker boompje, de volgende dag stond ie onder de bulten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 06:44

De taxus behoort ook wel tot de coniferen en die is wel giftig, maar de gewone coniferen zijn niet giftig. Ze zijn niet gezond, maar kunnen ook niet echt kwaad. [/img][/list][/list][/quote]