wanneer naar de dierenbescherming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

wanneer naar de dierenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:44

gistere ging ik same met mariellexxx naar een paard kijken om te berijde. toen we bij de wei kwamen stond daar ook een heeel leuk whelsje. de man waarmee we kwamen zei meteen dat we ervoor moesten uitkijke omdat die nog wel eens kon trappen. kwamen we bij de paardjes en keek je naar de neus van het welsje stond er een super dikke laag korsten op van het verbranden . ook was hij super dik had zelfs vetrollen. Verdrietig nu bleek dat die vroeger wel eens voor het karretje heeft gelopen en dat die vrouw er nu niks meer mee doet. ook had die allemaal heksen vlechten. terwijl het zo'n lief beesje was hij heeft heel me handen afgelikt kwam die helemaal kroelen. maar mijn vraag is nou mag je voor zo'n beestje naar de dierenbescherming en zullen ze er ook wat aan doen

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 16:07

ohja voordat jullie denken dat ik een zogenaamd pennymeisje ben. niet me moeder wou dat ik meteen naar dat weiland ging en foto's maken en opsturen. en omdat ik dit overdreven vindt vraag ik het eerst even

sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:21

Lijkt me wel wat overdreven, alleen voor een verbrande neus.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:25

Lijkt mij ook erg overdreven.
1 van onze pony's verbrandt haar neus ook heel snel, wat je er ook opsmeert.
Te dik is nooit goed, maar om de dierenbescherming daarvoor te bellen, zeker niet.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:29

Nee, als je een paard ergens in een wei ziet staan met bijv. iets aan zijn been, wil dat niet meteen zeggen dat iemand dat heeft gedaan/ of dat het paard niet goed verzorgd word, misschien heeft het paard wel ruzie gehad of zo.

Dat vind ik hier ook een beetje: het heeft vast wel een oorzaak die niet meteen 'slecht' is...

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 16:29

dat zei ik ook tegen me moeder dus jullie zijn het daar mee eens mooizo. ik zag mezelf al niet in een wildvreemd weiland foto's maken van een wildvreemd paard. ben blij dat ik niet de enige ben die dat vind

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:37

Misschien is je moeder beetje te bezorgd voor die welsh, het komt vast wel goed met hem! OK dan!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:56

ik denk ook niet dat als je hier mee naar de dierenbescherming zou gaan dat ze dr dan wat aan doen... ze hebben wel belangerijke en ergere dingen.
daarbij vind ik het ook wel wat overdreven om daar mee naar de dierenbescherming te gaan.
Het is een supper zonnige zomer geweest, als de pony in het land staat verbrand een witte neus heel snel.. das echt geen mischandeling.
tja te dik is niet goed... maar kijk eens naar mensen dan zouden er een heleboel opgenomen moeten worden Tong uitsteken
dat is dus ook niet dusdanig ernstig dat je dr mee naar de dierenbescherming moet.
het is natuulijk niet goed... maar geen verwaardelosing of mishandeling Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:40

wanneer?
als:
- een paard onvoldoende water krijgt
- tot zijn enkels in de stront staat
- nooit zijn stal uitkomt
- er slecht uitziet (ziek, slechte vacht, ondervoed etc)
- slechte, lange of zelfs vergroeide hoeven heeft
- geen eten krijgt (dan komt de DB meteen!!)