Oormerken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Oormerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 22:21

"In opvolging van nieuwe Europese regelgeving in zake indentificatie bij paarden
wil Minister Brinkhorst met ingang van 1 april 2003 paarden geoormerkt hebben."



Dit bericht kreeg ik net binnen over de email via een betrouwbare bron. Hebben jullie hier al meer over gehoord? Eerlijk gezegd geloof ik het niet. Vrijwel alle paarden zijn nu al gechipt (en dus te identificeren) en paarden worden ook niet gefokt voor het vlees oid. zoals koeien en varkens.
Toch sta ik ervan te kijken, want dit bericht kreeg ik binnen via een betrouwbare bron.

Ik vind het in ieder geval belachelijk, en mijn paarden krijgen niets in de oren hoor! Ze hebben al een chip, en dat vond ik al behoorlijk ver gaan. Maar nogmaals; ik geloof er geen snars van!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:24

Het is natuurlijk nog steeds zo da chippen niet verplicht is. Ik denk dat als elk paard een merk zou hebben, dat er veel onduidelijkheid uit de wereld geschept kan worden. Maar eerlijk gezegd geloof ik er ook niet in. Ik heb er overigens nog niet van gehoord.

Ik weet nog niet of ik mijn paard laat chippen, ik denk het haast niet, vind ik een beetje ver gaan. En oormerken hoeft voor mij ook niet.

Potoque
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-09-01

"grote gele flappen'' ??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:39

Enne.... op welke DATUM zou het oormerken ook al weer ingaan.... Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:41

Dat Brinkhorst het wil betekent nog niet dat het ook gaat gebeuren.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 22:45

Ow Potoque!!!!!!! Wat gigantisch blonT van mij! Jeetje wat stom..... *schaam*schaam*

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

1 april grap !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:47

Haha! Haha! Haha!

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:15

Knipoog Dit bericht staat ook op de site van de club van arabische volbloedpaarden.
Ik ben naar de site van het ministerie van Landbouw gegaan, maar hier is niets over te vinden.
Ik denk dus een 1 april grap. (en hoop dat ook, moet er even niet aan denken: een arabier met oranje oorbellen) Boos!
Petra