klein probleempje met manege meisje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

klein probleempje met manege meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 22:49

op zaterdag komen hier diverse kinderen.
Ook een meisje wat niet helemaal goed is, heeft een afwijking, zit ook op een langzame school enzo.
Dit is absoluut een heel lief meisje, maar ik wordt er gewoon zo moe van.
De hele dag loopt ze achter me aan (ze is 7 ofzo) Mag ik helpen? Mag ik poetsen? Is ie lief? Wat ga je doen? Mag ik kijken als je gaat rijden? waarom doe je dat? Waar is dat voor? Mag ik met deze borstel poetsen?
Ga ik met jamaica wandelen: mag ik mee???

En ze bedoelt het allemaal zo goed, maar ik wordt er zo moe van! Aangezien ze elke vraag zo ongeveer 3 x per dag herhaalt.
Er zijn meerdere (meer ervaren) meisjes die met mijn toezicht op zaterdag jamaica poetsen. Ik kan dan toch moeilijk tegen haar zeggen dat ze niet mag helpen. Ze is al zo'n buitenbeentje.
Weet gewoon niet wat ik hier mee moet

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Re: klein probleempje met manege meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:12

Toen ik 7 was en pas begon te rijden was ik ook zo...tot als er eens een groter meisje eens tegen me was uitgevlogen "STOP EENS met die 1001 vragen te stellen !!!"
Ik was zodanig verschoten dat ik de hele dag aan niemand iets durfde vragen...
Ik bedoel nu niet dat je tegen dat meisje moet opvliegen maar je kunt proberen haar op een vriendelijke manier duidelijk te maken dat ze veel te veel vragen stelt en dat je het lastig vind dat ze achter je aan loopt de hele dag.
Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan,maar andere raad heb ik echt niet !
Laat je nog iets weten ?
Succes nog...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:12

misschien duidelijke regels stellen?? schema maken wie op welke dag of rond welke tijd wat met jamaica mag doen, in dit geval poetsen.

ik kan me goed voorstellen dat je het onwijs vermoeiend vind, zou ik ook vinden. Maar het is ook weer sneu om te zeggen dat ze niets mag doen aangezien ze het toch heel erg leuk schijnt te vinden als ik t zo lees. Juist kinderen die niet 100% zijn om t zo even te noemen moet je denk ik een goede kans gunnen om met een dier bezig te zijn

als ze je vragen stelt die ze al eerder heeft gesteld moet je misschien wel gewoon vragen of ze nog weet wat je de vorige keer als antwoord hebt gegeven. goed voor haar hersens en jij hoeft alles niet tig keer te zeggen. meisje leert dan ook goed te luisteren en niet alles onwijs vaak te vragen.

succes ermee iig

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Weet niet echt goed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 08:09

Weet eigenlijk niet echt goed wat te zeggen hierop. Het meisje heeft duidelijk vertrouwen in jou en misschien heeft ze helemaal niemand anders om mee om te gaan. Ik kan me best voorstellen dat het vermoeiend wordt maar ergerns moet je er ook rekening houden dat ze een handicap heeft en ze zelf niet weet wat ze doet laat staan begrijpt dat het jou gaat vervelen. Ik zou haar inderdaad gewoon vragen of ze het antwoord nog herinnerede op de vraag die ze eerder had gesteld. Ik denk met veel geduld en begrip zal het wel beter worden.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:12

Helaas, niks aan te doen! Tenminste voor mij zou dat zo zijn. Ik zou het namelijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar te kwetsen.
Ik zou haar de staart laten uitpluizen, vertellen dat er geen één haar uit mag vallen en dat ze het heel voorzichtig moet doen. Daar is ze best lang mee bezig en het resultaat is vaak super.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:21

Haha, de staart uit laten pluizen! Dat is best een strak plan! Als ze dan na úren klaar is, dan komt ze nooit meer naar je toe.
Nee, even serieus; ik zou het echt niet weten. Ik denk dat je haar het beste het heel rustig kan zeggen. Maar het blijft de vraag of dat helpt, helemaal omdat het meisje dus een ontwikkelingsachterstand heeft. Is ze er alleen op zaterdag, of elke dag?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:40

Een vaste dag bv om de week of 2 weken met haar afspreken. Elke weekend word je zelf best gestoord van. Zo red jij het en kan ze je helpen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:12

zoek een ander meisje, wat ouder, die er meer verstand van heeft en die geduld methaar heeft, en zeg dat ze bv op zaterdag ochtend allebei samen jamaica mogen doen.
Dan breng je die 2 samen, wordne ze misschien vriendinnetjes en legt die alles uit... Knipoog
Of probeer het haar uit te leggen, dat ze best wat vragen mag stellen en mag kijken, maar niet zo met zeuren. Zeg het op een comische manier, misschien snapt ze de hint, snapt ze hem niet, nog een keer herhalen!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:44

Ik ken dat Haha! Ik laat ze altijd gewoon meehelpen, lopen ook wel wat irri kindjes tussen Gaaaap
Vorige week hielp een meisje mee, poetsen, vegen enz. Een meisje van zo'n 9 jaar denk ik... Dus vroeg ze of ze mocht uitstappen... Nou prima.... Lange teugel, gene been geven en niks aan de hand....
Kwamen er gelijk andere kindjes: Mag ik ook?!?!!?
Ik: Nee 1 is genoeg (het is geen kermisattractie Haha! )Vond ik wel banketstaaf mahja....
Ik vind het altijd wel garppig die kindjes Lachen maar soms zijn ze ook zeeeerrrr irri idd Gaaaap

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:07

Wat Maaike zegt is al een belangrijk punt:
dit soort kinderen hebben duidelijkheid nodig.

Dus bijvoorbeeld als je om vijf uur 's middags weg gaat, zeg je:
"Je mag van half vijf tot vijf uur de pony poetsen, maar verder niks.
Dus de hele dag NIET meer naar ons toe komen, pas als het half vijf is.
Ga tot die tijd maar naar een andere pony kijken, of met een kindje spelen. Half vijf is helemaal jouw speciale tijd..."
Zoiets dus.
Laat het klinken als iets speciaals, alsof je je pony speciaal voor haar 'reserveert' rond die tijd haha.
En dan onder voorwaarde dat ze voor en ná haar tijd dus niet meer dingen vraagt.
Want dan zeg je gewoon: we hebben al iets afgesproken, jij mocht speciaal jouw eigen tijd, en verder niks.
Eventueel kun je het in combinatie doen met een ander meisje, dat ze samen poetsen.

Ik ken het probleem, want de eigenaresse bij ons op stal heeft een dochtertje van zes die soms op de shetlander rijdt daar.
Dan is het: "Dorine kun je haar even vasthouden?"
"Dorine weet jij waar ... is?"
"Dorine kun je even helpen met hoofdstel omdoen?"
"Dorine het zadel zit niet goed...?"
Zucht...
Ik ben geen kinderoppas, hoe lief ik haar ook vind.

Ik wil alles voor haar doen maar ben dan al moe doordat mijn conditie slecht is, en ben al blij als ik energie genoeg voor mijn paard heb... en tijd genoeg!
Dan zeg ik toch echt: "Sorry, geen tijd, vraag maar aan iemand anders."
Tenslotte woont haar moeder 25 meter verderop grijnz.

Stef voel je vooral niet schuldig, geef haar gewoon 'een kwartiertje of half uurtje speciaal' zeg maar, en dat is de afspraak punt.
Je kunt het ook in het begin van de dag doen.
Of 'je mag me helpen met poetsen en opzadelen maar dan de rest van de dag met andere pony's spelen en niet meer dingen aan mij vragen?'
Spreek ook eens af met andere mensen van stal dat ze haar wat bezig houden, zoals borstels schoonmaken, manen/staart doen, etc.

Verder kan ze misschien helpen bij bijv. de buitenbak: je maakt een klein stijltje met twee balkjes, en die balkjes mag ze met water, groene zeep en een doekje gaan schoonmaken. Voorjaarsbeurt!
Eventueel ook de andere balkjes...
Of wat dacht je van dekens: haren uitpulken?

En dan later als beloning samen met haar en een makke pony even over het erf wandelen of zelfs de weg op, in de berm laten grazen.
Zoiets.
Bezig houen die hap haha. Maar best moeilijk ja!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:27

IK heb het daar ook moeilijk mee met al die kleine ruitertjes die nog nooit hebben gereden en met hun stomme vragen en zo was ik al een paar keer uitgevlogen en als ze lastig doen ga ik gewoon een appel of snoep gaan kopen dat ik iiets in mijn mond heb en dan niets kan zeggen. Haha!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:19

Ze wil duidelijk iets leren geef haar iets om te leren.........

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 16:43

Ja ik ken het Gaaaap Ik kende ook een meisje die niet helemaal honderd procent was, maar o zo lief, en ze wilde iedereen overal mee helpen. Ons 'geluk' was dat het meisje toen van paardrijden afging, sindsdien heb ik haar nooit meer gezien. Ik had niet zoveel last van d'r, omdat ik zelf geen eigen paard had of wat dan ook, maar anderen kregen er wel schoon genoeg van.

Klinkt misschien banketstaaf, maar geef haar eens een paar rotklussen. Zo'n kind (ja...kweet niet hoe ik het anders moet zeggen), onthouden vaak wel bij wie ze wel en bij wie ze niet moeten wezen Lachen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:55

Het gedrag wat jij beschrijft is op zich geen afwijking voor kinderen van die leeftijd. Mijn dochter van acht en haar vriendinnetjes zijn ook zo. Soms is dat dus behoorlijk irritant, vooral als ik met mijn eigen paard bezig ben. Ze verzinnen vragen waar ik niet eens van wist dat je ze zou kunnen stellen Lachen

Als ze weer zo'n bui hebben stel ik ze meestal iets in het vooruitzicht als ze een half uur rustig kunnen zijn Haha!
Of ik geef ze een bepaalde tijd waarin ze me de oren van het hoofd mogen vragen. En daarna is het dan ook echt over want dan geef ik gewoon geen antwoord meer }>

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Ja maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 21:34

Ja maar als ze nou alleen vertrouwen in jou heeft doordat anderen niet met haar om willen gaan door haar handicap word het wel een beetje moeilijk denk ik. t'Ja ik weet het eigenlijk niet hoor. Een beetje "Braindead" vandaag!
Ja, ik denk dat velen van jullie gelijk hebben. Gewoon een tijd opstellen met haar en het duidelijk maken dat voor en na die tijd je je eigen werk hebt om te besteden met je paard.
Lijkt me moeilijk hoor om een oplossing hier voor te vinden!

Veel geluk!
Nancy

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 00:30

het is dus absoluut niet zo dat dit meisje jamaica verzorgt ofzo. Geen een van de meisjes, heb geen verzorgster voor jamaica.
Zaterdag is mijn rustdag, en dan wil ik dus in rust met mijn paardjes bezig zijn.
Ik vind het dan heerlijk als meisjes me komen helpen, of met vragen komen waar ik iets mee kan (laatst kwam een meisje die moest een werkstuk maken, of ik haar alle benamingen van de aftekeningen van de paarden wilde noemen) DAT vind ik leuk.
Als je zegt dat ze iets niet mag (ook al zeg je het vriendelijk) vat ze het op of ze niet gewenst is, en barst ze vaak in tranen uit.
Ze is er alleen op woensdag en zaterdag.
Ergens vind ik het ook niet goed dat ze zo helemaal alleen (zonder begleidende ouders ofzo) hier rond loopt.
Laatst vroeg ze of ze vlechtjes mocht maken in de staart. Dus ik, is goed, als er maar geen klitten in komen.
Heeeeeeeell voorzichtig heeft ze een vlechtje gemaakt (met 2 strengetjes Haha!) maar ondertussen bleef ze maar vragen, vragen, vragen.
De optie om andere mensen iets te laten doen valt af. Er zijn verder 2 pensionpaarden naast die van mij, en die vind ze te groot.

Optie van maaike, over vragen of ze nog weet wat ik de vorige keer zei, vind ik op zich een hele goede optie. Maar wat als ze nee zegt?
Het vervelende is is dat ze dus echt niet doorheeft dat ik moe van haar wordt. Ze bedoelt het allemaal zo goed, ze WIL zo graag helpen....

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 01:35

Haar ouders zullen haar toch wel brengen en halen?

Ik denk dat het in dit geval het beste is wanneer je de ouders er een keer op aanspreekt. Zij weten waarschijnlijk beter hoe ze hun dochter kunnen uitleggen dat jij niet elke keer zin hebt om met een kind i.p.v. met je paard bezig te zijn.
Misschien kan je met de ouders een alternatief afspreken. Een keer in de twee weken een uurtje jou helpen met je pony bijvoorbeeld.

En nu maar hopen dat het kind redelijke ouders heeft Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:00

Ik hoor overigens steeds vaker dat je vaste dagen en tijden moet afspreken met dat meisje, maar dat vind ik erg ver gaan hoor...moet jij je hele agenda omploegen omdat er een meisje veel aandacht vraagt?
Je kunt misschien met haar ouders gaan praten, maar dat is ook lastig. Om te vertellen dat je moe wordt van hun dochter, en dat ze de oren van je kop vraagt...ik blijf bij mijn besluit...gewoon een paar rotklussen geven, wedden dat dat de laatste keer is dat ze wat van je vraagt? }>

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:07

Ik had dat ook met Evita toen ze alleen mijn verzorgpony was. Evita stond toen op een boerderij en daar woonden mensen met 3 kinderen. Het oudste meisje was toen 8 jaar en zij is gehandicapt, ze kan niet praten maar wel een beetje "schreeuwen" dus. Dat meisje zat ook op paardrijden voor gehandicapten en ze ziat altijd de hele dag voor het raam te wachten tot ik kwam (want alleen als ik er was mocht ze bij Evita in de stal komen). Het was zo'n onwijs lief meisje en ook absoluut niet dom. Maar ze liep constant met borstels heen en weer, pakte spullen uit de kast om dan te "vragen" wat dat was en als ik ging rijden wou ze altijd even uitstappen. Ze was heel erg lief en ze maakte ook altijd tekeningen voor mij enzo, ze wist precies wanneer ik jarig was enz. maar het was zo vermoeiend met haar! Zeker omdat ik altijd een beetje extra moest oppassen met haar vanwege haar handicap en ze was absoluut niet bang voor Evita.

Duidelijk zijn is erg belangrijk ja.. Ik vind dat van Maaike ook wel goed om te vragen wat je de vorige keer als antwoord gaf. Dat kon bij Donna niet ondat zij niet kon praten dus dat was wel weer wat moeilijker.

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 23:29

Ik vind dat idee van Dorine wel goed !
Zo een vaste tijd geven dat ze bij jou mag komen en die bepaalde tijd speciaal maken zodat ze zich niet afgewezen voelt !!!
De mensen die beginnen over deken uitpulken enzo vind ik gemeen !!!
En je kunt mischien ook vragen of je een van de manegeponys mag gebruiken en dan zet je de pony een eindje verder dan de jouwe zodat ze weinig kans krijgt om vragen te stellen en dan kan ze de manegepony een beurt geven en kun jij gewoon verder doen.
Dan moet je gewoon een oogje in het zeil te houden dat ze geen gevaarlijke dingen doet.
Hopelijk heb je iets aan men tip.