Prefdemarkt=>slachthuis artikel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Prefdemarkt=>slachthuis artikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 02:39

k wee nie of dr meer zijn, maar mn moeder is verslaafd aan dat boekje, nu stond er een artikel hoe ene paard werd afgemaakt voor het slachthuis, k ben zowiesow al vegetarier sinds 2000/2001 maar al je dat ziet .. Huilen Verdrietig dr stond bij humane manier.. Verward yeah right een pin met ene kogel dr iin het hoofd slaan, t was een jong paardje met 4 witte voetjes..en volgende pagina..daar lag ie..voor consumtie, k weet t k moe me dr nix van aantrekke, maar k kan dat niet, ik bekommer me dr om..de meeste paarden redde het nie eens naar het slachthuis, door weinig water of voer, of dat ze ze half dood de trailer inslaan, hallow..die paarden weten tog ook wle dat ze neit op concours gaan..of manegepony's 4 uur per dag lopen met poete..en dan na 20 jaar trouwe dienst amper op wei, hup weg dr mee.. dat is tog niet normaal..als je dr over nadenkt.. Verward wat vinden jullie..srry nogmaals k kan me dr heeeel erg over oprichten..slachthuizen..humane manier, humaan is normaal gesproke tog een "lievere"manier..tog niet zo???

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 02:42

Manegeponys verdiene bakke geld, t zijn tog geen dinge die je zomaar weggooit om dr nog meer aan te verdiene..

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:03

Jackdow schreef:
Manegeponys verdiene bakke geld, t zijn tog geen dinge die je zomaar weggooit om dr nog meer aan te verdiene..


Manege pony's kosten ook bakken met geld. Het is niet alleen de pony, ook de persoon die les geeft, rente, aflossing, onderhoud, water, gas, licht, en zo kun je nog een half uur door gaan.

Iedere maand dat die box vol staat, kost dus geld. Als dat dan een niet productieve pony is, is dat dus een kostenpost!
Het klinkt heel hard, maar het is nou eenmaal zo. Op een manege word een paard gezien als productiemiddel. En als het niet meer rendabel is, kunnen ze hem gewoon niet houden.

Maar om hem nou meteen naar de slacht te doen, is wel heel gemakkelijk en idd niet altijd terecht.
Veel manege eigenaren zullen dit ook niet zomaar doen, een paard kan ook ziek zijn of veel pijn hebben. Gewoon versleten zijn door de vele rondjes door de manege. En dan is slacht niet eens een verkeerde oplossing. En dus de humane manier.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:21

als je het bericht nu nog een keer in leesbaar nederlands tiept
probeer ik het nog wel een keer te lezen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:33

Ik vind overdrijven ook wel een vak hoor! Ben je er ooit zelf bij geweest? Zo nee, waar praat je dan over, alleen maar omdat je een artikeltje in de duitse paarden Prive hebt gelezen? Tuurlijk is het hard, maar als mijn paard dood zal moeten, dan liever via de slager dan via een spuitje. De horrorverhalen daarvan stonden zeker niet in dat boekje?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:39

Idd Draum, om te huilen!

Maargoed ik ben van mening dat de slacht een hele goede manier is voor een paard om dood te gaan.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:51

ik lees de pherdemarkt ook wel eens .

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:32

wat is volgens jou dan een humane manier om ze te slachten? Met een pin in het hoofd zijn ze het snelste weg. (mits het goed gebeurt)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:59

Pffff, ik heb je berichtje ontcijfert en ik vind dat je behoorlijk overdrijft hoor.
Ik heb zelf ook een paard naar de slacht gebracht en dat ging zeer netjes en rustig, paard liep vrijwillig naar binnen zonder enige angst en voor hij goed en wel binnen was lag hij al dood op de grond, hij heeft er niets van gemerkt.
Nu zal ik wel weer tegenstanders over mij heen krijgen met de meest wilde verhalen hoe het mis kan gaan maar vertel mij dan eens wat een "lieve" manier is? en kom dan niet aan met een spuitje want daar kan ik je ook nog de meest verschrikkelijke verhalen over vertellen hoe het mis kan gaan en allemaal uit eigen ervaring, vandaar mijn keus voor de slager.....

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:03

Sja en dat zal ik dus nooit doen.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:06

wat dan wel?

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:21

Jackdow schreef:
Sja en dat zal ik dus nooit doen.


Wat zou jij dan doen?
Veel andere mogelijkheden heb je niet he
Mag ik je dan ook meteen vragen hoe oud je bent?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:23

Ik ben absoluut voorstander van de slager!

Mijn paarden gaat (als het einde verhaal is voor ze) ook zéker naar de slager. Dit is in mijn ogen toch echt de meest humane manier.

Mijn vorige pony is ook worst geworden. In goed overleg met de DA is dat gegaan. En dat ze door de gehaktmolen gaan, voelen ze echt niets van, hoor.

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:28

Je meent het..

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:28

k weet niet, laat haar inslapen, wat daarna met haar gebeurt weet ik niet, ik ken ieand die dta heeft laten doen, en dat ging ook goed, k ga haar niet ana het slachthuis verkopen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:32

Jackdow, wil je ons alsjeblieft een plezier doen en knap Nederlands tikken?

En over de vraag of iemand een paard laat inslapen of naar de slager brengt zijn al legio topics gestart. Gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden.

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:35

Ik vroeg iets anders..

Jackdow

Berichten: 39
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:36

Maar iedereen begint nu ineens daarover

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:42

de slager, ze voelen er niets van. Dat maakt me niet uit, Maar de manier waar echte slachtpaarden daar heen worden gebracht is soms wel gruwelijk. van nederland naar hongarije voor de slacht zonder enige bewegingsruimte en voer en water is er ook niet. Dat is alleen iets waar ik niet over uit kan. Maar het slachten zelf: het is 1 pin en ze zijn dood, voelen ze niets van............

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:44

En daarom kun je er maar beter voor zorgen dat een paard dat naar de slager gaan hier in eigen land naar de slager gaat. En hier in eigen land slachten gebeurt alleen maar als ze ook vraag hebben naar het vlees.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:45

Manege pony's die jaren keihard gewerkt hebben doe je geen plezier met niets doen op de wei hoor.
Dan kwijnen ze helemaal weg.
Zo'n pony heeft jaren genoten van alle aandacht en krijgt dan ineens bijna geen aandacht meer, hoe denk je dat dat is voor zo'n beest?
Nee hoor, laat ze maar echt rust krijgen of als ze te goed zijn voor de slacht naar iemand toe doen die er nog wat mee wil doen.
Maar niet op een weitje, dat is pas echt zielig.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:08

Ik heb het ook kunnen ontcijferen.. Gelukkig is het vervolg beter wat betreft NL taal.

Het lijkt me een drama dat zo'n paard bij het slachthuis komt , trailer uitgaat en, denk ik, de dood ruikt. Een paard is gevoelig voor emoties enz. Als daarna snel iemand komt die een pin door zijn schedel slaat, mja, dan is het snel over en zonder pijn.
Maar zo'n paard daar toch wel even laten staan..Nee, dat lijkt me een slecht idee.

ilovejuno

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:13

iloveperry schreef:
het is 1 pin en ze zijn dood, voelen ze niets van............



hoe weet jij da nou of ze er niks van voelen? heb je het ooit uitgeprobeerd dan? ik zou hem ook een spuitje laten geven dan gaan ze teminste slapend dood. da lijkt me nie zo zeer doen dan een pin in je kop krijgen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:16

wij hebben ons paard ook naar de slacht gedaan, en mochten er zelfs bijzijn toen het gebeurde, was niets ergs aan. natuurlijk., het ziet er niet leuk uit als hij valt, maar hij heeft er niets van gemerkt. nee, een spuitje geven (wat ook welleens misgaat) en dan 2 volle dagen onder een zijl langs de weg liggen om met de massa destructie mee te gaan, das lekker!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:30

Jackdow,
zo kom je ook aan je berichten he,
met oneliners Frusty