Weide afrastering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Weide afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 22:20

Wat hebben jullie als weide afrastering en wat raden jullie aan? Ik ben op zoek naar afrastering met de beste prijskwaliteitsverhouding. Hout is erg mooi en veilig maar vergt ook veel onderhoud en is duur (en de paarden gaan eraan knagen). Alleen schriklint vind ik te weinig, ook omdat je dan continue moet checken of er nog wel stroom op staat. Prikkeldraad en staaldraad is not done (dat hebben we nu dus Frusty ). Kunstof vind ik veel te duur en ik ben bang dat als het breekt, het vlijmscherp wordt. Toen zat ik dus te denken aan rubberband. Heeft iemand hier ervaring mee? ik zat op www.beoband.com te kijken en dat ziet er best mooi uit. Ook de prijs is redelijk. Ik dacht aan tweede banden rubber en dan erboven en ertussen een stroomdraadje. Heeft iemand ervaring met dit soort afrastering? Ik moet behoorlijk grote stukken afrasteren.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:36

Volgens mij heb je in Amerika heel mooi spul. Dat zijn brede plastik stroken waarin 2 metalen strips verwerkt zitten. Hierdoor kun je het hek ook ander stroom zetten. De stroken zijn heel lang en rekken iets mee. In het blad van de AQHA wordt er veel mee geadverteerd, ik kan zo gauw niet op de naam komen.

PS Hout kan ook behoorlijk gevaarlijk zijn als het breekt, zeker vuren hout dat breekt in hele scherpe punten.

Kun je het bestaande draadhek niet voorzien van een gaaswerk (maze) met kleine afmetingen (bij 2"/5 cm) en hierlangs een stroomdraadje tegen het schuren. Zo benut je het bestaande hekwerk, zijn de kosten lager en heb je toch een stevig/veilig hek.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 22:48

Goed dat je het zegt, ik kan me idd herinneren dat er wel eens van die advertenties in the Quarter staan! Haha stom dat ik daar helemaal niet aan heb gedacht! Wbt de bestaande hekken, ik denk dat we daar idd een stroomdraadje langstrekken. Alleen we willen ook extra weides maken dus daar wil ik dan mischien dat rubber band voor.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 02:11

Een vriendin van mij heeft rubberband met een stroomdraadje er vlak boven zodat de paarden er niet tegen aan gaan hangen. Na 8 jaar ziet haar omheining er nog steeds perfect uit. Bij rubberband is het wel heel belangrijk om goed geschoorde bielzen op de hoeken te zetten want er staan behoorlijk wat spanning op.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 09:56

Ook wij hebben goede ervaring met deze afrastering van twee rubberbanden en twee stroomdraadjes. Ook onder hebben we een stroom
draadje om te voorkomen dat ze onder de omheining door gaan grazen. Het werkt perfect en als er al eens iets gebeurt is het een superveilige afrastering: de afrastering gaat kapot en niet de paardenbenen! Het is wel belangrijk om tussen het rubberband spanners te zetten zodat je het regelmatig wat kan bijspannen, want het gaat op den duur toch wel wat uithangen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:52

jA dat hebben wij ook bij de bak!
HEel fijn hoor.!
wij hebben 2 banden onder elkaar
Dus zo:


---------------stroomdraadje-----------------------------------------
____________band____________________________________

------------ stroomdraadje--------------------------------------------
__________band_______________________________________

Heel fijn en als het gaat hangen... dan kun je het zo weer aan trekken!

En in de hoeken hebben we van die hele dikke palen!