waarom ruiterbewijs??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:14

Nergens voor. Het is één grote geldklopperij. Er wordt nu al zo'n 12 jaar beweerd dat het ruiterbewijs verplicht gaat worden, maar het is nog steeds niet verplicht.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:16

carola schreef:
Nergens voor. Het is één grote geldklopperij. Er wordt nu al zo'n 12 jaar beweerd dat het ruiterbewijs verplicht gaat worden, maar het is nog steeds niet verplicht.

In sommige gebieden is het wel verplicht dat je een ruiterbewijs hebt. Of dat één persoon het heeft en dat de rest onder diens begeleiding een rit maakt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:43

mickey schreef:
In sommige gebieden is het wel verplicht dat je een ruiterbewijs hebt. Of dat één persoon het heeft en dat de rest onder diens begeleiding een rit maakt.


Zoals hier. Je moet een vergunning hebben om buiten te rijden en die vergunning krijg je niet zonder ruiterbewijs. Dat is dan ook tevens de enige reden waarom ik dat papiertje gehaald hebt.

Ruiterbewijs zegt vrijwel niets over je rijkunst. Je doet gewoon examen op het makste paard van stal en dan kan iedere boerenl*l het halen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:38

Nora schreef:
dus voor buitenritten die je zelf organiseerd??

Yep!

Ik geloof dat je in Breda in het Mastbos bijvoorbeeld ook een ruiterbewijs moet hebben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:40

Margreet schreef:
Ruiterbewijs zegt vrijwel niets over je rijkunst. Je doet gewoon examen op het makste paard van stal en dan kan iedere boerenl*l het halen.

Klopt toen ik het gehaald heb, heb ik het op een manege paard gehaald. Later heb ik Laiser gekocht, en dat is toch een totaal ander paard.

Ik ken ook ruiters die het bewust op een braaf manege-paard hebben gehaald, omdat ze het met hun eigen paard niet zouden halen (maar daar gaan ze wel de straat mee op).

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 12:07

Stel; ik heb geen ruiterbewijs (ook nog geen paard Haha! ) maar ik wil een week trekken op de veluwe...
Heb je daar ook een ruiterbewijs nodig??
Want dat is wat ik toch zeker nog es wil gaan doen!
Lijkt me namelijk helemaal Cool !!!
Anders moet ik eerst weer zo'n rot papiertje halen... Frusty

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 15:49

Hoi,
Pas op !
Per gemeente zijn de regels omtrend het hebben van een ruiterbewijs verschillend.
Vraag dus in de gemeente waar je woont wat de plaatselijke verorderingen zijn.
Dan overkomt je niet wat mij overkwam.
Ik rij langs de weg,komt er een politie auto langs.Die keert om en vraagt me te stoppen.
Ik stop en vraag wat er aan de hand is.Ik deed niets verkeerd in mijn opinie,en houd mij altijd voorbeeldig aan de regels.
Of ik mijn ruiterbewijs even wil tonen,schijnt daar langs de weg verplicht te zijn gesteld.Sorry,ik heb hem niet opzak,had mijn jas op stal laten hangen en hij zit in mijn potefuille.Als ik hem die middag nog op het bureau kwam laten zien werd de boete kwijtgescholden.
Dus ik s`middags naar het bureau en zeg dat ik het echt niet wist.Zegt die politie agent,dat het geluk voor de meeste ruiters is,dat de meeste agenten het ook niet weten.Ik trof toevallig eentje die ook zijn opleiding bij de beredenbrigade had.
Als ik hem helemaal niet had gehad was ik nu een boete rijker,dus......Pas op ! Het is zo zonde van het geld.
Groetjes Jacqueline.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 16:54

Chica schreef:
Stel; ik heb geen ruiterbewijs (ook nog geen paard Haha! ) maar ik wil een week trekken op de veluwe...
Heb je daar ook een ruiterbewijs nodig??
Want dat is wat ik toch zeker nog es wil gaan doen!
Lijkt me namelijk helemaal Cool !!!
Anders moet ik eerst weer zo'n rot papiertje halen... Frusty


Nee hoor... Op de veluwe heb je geen ruiterbewijs nodig. Alleen het stukje tussen Loenen en de Posbank, maar op het grootste deel heb je het niet nodig. Wanneer kan ik je verwachten op de wonderschone Veluwe? Knipoog

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:17

maar waar weet je nou waar het wel nodig is? staat dat altijd DUIDELIJK aangegeven?

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:49

Ik heb een ruiterrijbewijs omdat je dan verzekerd ben (mits je een cap op hebt) verder niet.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:37

Carola schreef:
Wanneer kan ik je verwachten op de wonderschone Veluwe? Knipoog


Nou eeeh.... eerst rugprobleempje aanpakken, dan als het goed is volgend jaar paard kopen, jaartje met elkaar leren omgaan, dus eh nou ong. hmm.... 2004? Haha! Haha!

Maar je vind het vast wel goed als ik eens een keer info vraag aan je over het rijden op de veluwe he?!
Als ik dan eens ga, misschien kom ik je dan wel opzoeken, meteen een mini boktmeeting Tong uitsteken
Ik moet er nog alle info over opzoeken hoor, maar dit ga ik absoluut doen!!!
Het schijnt zo mooi te zijn om bij jullie te rijden!
Wie weet ga ik ook eerst voor een ruiterbewijs ivm. verzekering...
Maar ook dat zal ik nog allemaal goed gaan uitzoeken.