de ribben kunne zien of juist niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

de ribben kunne zien of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:13

Schijnheilig wanneer is een paard te mager!!!wanneer je de ribben kunt zien en voelen of juist niet?? of mag je geen rib kunne zien!!gr Haha!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:20

je mag ze kunnen voelen als je erop drukt. en als je ze ziet is het paard te mager dus.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:20

Als ik bij mijn paard de ribben kan ZIEN, dan vind ik haar te mager
Uiteraard kun je ze wel voelen, een paard moet redelijk aan de te dikke kant zijn wil je de ribben niet meer kunnen voelen.

Dit is wel een duidelijke foto van hoe mijn paard er uitziet, geen ribben te zien maar te dik is ze ook niet (ook nog nooit geweest) :

Afbeelding

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:24

mooie foto ik zal ook even een foto van mijn paard erbij zetten of die zo goed is...

Afbeelding

sorry dit is de enigste foto waar je het goed op kunt zien hoe ze eruit ziet!!wel bezweet was na het rijden namelijk... Bloos

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:27

is ze niet te mager!!! Verward

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:29

bij mijn haf kan ik de ribben niet voelen, maar ze is niet te dik..
*zoekt foto*

Afbeelding

oke ze heeft een beetje n buikje maar dat is al minder geworden Knipoog

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:30

Hoe oud is jouw paard?
Ik vind hem rond zijn ruggegraat (en het gebied daar vlak onder) vrij schraal... De ribben kun je net zien, dat vind ik nog wel wat meevallen, maar magerder zou ik hem in ieder geval niet willen hebben.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:30

normaal is je paard te mager als je de ribben kunt zien. Maar bij die van mij is dat wel ies anders Haha! die zet aan haar buikje uit in plaats van opzij. Dus ja, mooi hangbuikje maar zielige ribbetjes Bloos Boos!

xxx chipieke

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 17:36

is ze dus te mager!!!ze is 18jaar oud

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:40

Ik dacht al dat ze wat ouder was Lachen
Sommige oudere paarden zijn ook wat moeilijk mooi rond te houden. Laat je wel regelmatig haar gebit controleren?
Voor een ietwat ouder paard vind ik haar niet TE mager, ik zou wel ietsje meer vlees over de ribben willen zien, maar aan de onderkant heeft ze weer wel een mooi buikje Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:23

Idd, als je de ribben kunt zien is je paard te mager, maar als je ze alleen kunt voelen, maar niet kunt zien is je paard niet te mager Lachen Ik weet niet of ik ze bij m'n verzorgpony's kan voelen, zal eens een keer kijken, maar ze zijn aan de dikke kant, lekkere grasbuik enzo...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:35

Iets te mager is minder ongezond dan te dik. Gewoon op stand hoor je de ribben niet te zien, maar in het werk, in een scherpe wending, een uitgestrekte gang of boven een hindernis ofzo vind ik het niet zo erg als je ze wel een beetje ziet. Als een paard begint in te teren qua bespiering en echt van die uitstekende botten krijgt, dan gaat het de verkeerde kant op, maar dat heeft ook wel met de bouw van een paard te maken. De ene is van nature ronder dan de andere.

Die van mij is gewoon te klein gebleven voor z'n gewicht en heeft zware botten Schijnheilig (hij weegt 750 kg Bloos! )

ilovejuno

Berichten: 2145
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:56

ik heb een draver en je kunt zijn ribben niet zien als ie stil staat maar wel een beetje als ie gaat lopen hij heeft meer een hangbuik(onder meer dikker dan aan de zijkant).(maar hij is een jaar geleden toen ik hem kocht dan ook erg ondervoed geweest)

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:15

ja, zal ik meteen maar even mijn vraagje hier stellen,
de ribben van m'n tinker kan je niet zien,maar bij de flanken issie een beetje ingevallen, heb hem een poosje op giga veel biks gezet (DFK ofzo) maar dat hielp niets, nu heb ik gehoord dat tinkers heel weinig biks mogen, en heel veel hooi, en dat ze daar dikker van worden.
klopt dit? en heoveel hooi zou ie dan ongeveer moeten?
X shannon

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:02

Als je de ribben net niet kan zien, vind ik het mooist.
Maar sommige paarden zijn gewoon niet dik tekrijgen, daar kan je nog zoveel voer indouwen, de ribben blijf je zien

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:58

Knipoog hoe oud schatten jullie mijn paardje!!!ziet ze er goed uit zo!! Lachen

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:01

Ach, al dat getheoretiseer (hopenlijk goed geschreven). Als je paard zich duidelijk goed voelt, niet sloom is of wat dan ook en er goed doorvoed maar niet vet uitziet dan zit het wel goed. Kijk gewoon wat goed voelt. Jij kent je paard het beste en laat je daarbij niet beinvloeden door anderen. Trouwens, die ribben, ik ken genoeg paarden waarbij je de ribben niet voelt en die keurig op gewicht zijn. Echt vet gaat op andere plaatsen zitten en amper op de ribben. Achter de elleboog, bij de staartwortel, bij de schoft en op de hals zijn wat van die plekken. Ik zal het eens op zoeken maar de ribben blijven vaak vrij constand qua dikte van vet. Daar moet je je niet op blind staren maar je moet kijken naar die andere plaatsen of je paard te dik is. Als ik het artikel te pakken krijg zal ik het eens op zoeken maar ik geloof dat je paard te dun is als de kont vrij puntig word, flanken gaan invallen , hals geloof ik ook. Weet het niet precies meer. En volgens mij is dat blind gestaar op de ribben gewoon flauwekul maar daar durf ik niet met zekerheid een uitspraak over te doen Lachen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 22:03

nou i vind ze af en toe wel sloom,maar ze heeft ook bronchites,en is gisteren pas gestoomd met ethensiel olie

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 19:49

ziet mijn paard van 18 jaar er zo goed en gezond uit...