Hoe kan je de bespiering van een paard zien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Hoe kan je de bespiering van een paard zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 20:54

Hoe kan je dat zien, want ik neem aan dat je geen spierballen ziet ofzo. en waar kan je dat zien? alleen bij z`n benen of moet je ook bij de hals kijken enzo?

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 13:39

Bij de hals zie je het zitten, en de hals is dan mooi gevormd, beetje dik enzo. Je kan het bij de kont altijd goed voelen en zien, mooi rond Haha! en stevig om te voelen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:42

Tja, hoe leg je dat nou uit? Het is gewoon iets waar je 'oog' voor moet krijgen. Net zoals je oog moet krijgen voor een correcte of niet correcte bouw van een paard. Uit ervaring (veel paarden kijken) leer je dat vanzelf.
Niet alle spieren zijn gewenst. Denk bijvoorbeeld aan de onderhals, een spier die we niet graag zien bij een paard. Het belangrijkste is de bovenlijn. De bovenkant van het paard, van de oren tot aan de staart, dient goed bespierd te zijn. Je kan dat zien aan een mooie ronde hals, en een stevige, niet ingezakte, lendelen en rugpartij. De kont moet mooi rond zijn, maar niet vet. Goed stevig dus.
Ook zijn er op internet of in boeken wel plaatjes te vinden van 'de binnenkant' van een paard.
Het is erg moeilijk om uit te leggen wat nou spieren zijn en wat vet. Want veel paarden zijn gewoon vet ipv gespierd.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:40

Kijk naar Toscar! Lovers Haha! Die zit goed in de spieren!
Je moet het zeg maar voelen! een vetlaag voelt slapper aan!
En spieren zijn vaak "strak" van vorm, snapje?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 21:37

hmm ik denk dat ik het nu wel weet!! Thanks!! Knipoog