veel verschil tussen Rambo en Rhino?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

veel verschil tussen Rambo en Rhino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:35

Ik moet nog steeds een nieuwe regendeken, en ik wilde eigenlijk de Rambo Wug, maar die is echt zo duur dat ik van mezelf niet snap waarom ik geen goedkopere neem die misschien net zo goed is. Want ik zat net op de site van Ooteman te kijken, zie ik daar een Rhino-deken staan (die een mooiere kleur had en goedkoper Knipoog).

Dus ik vroeg me af wat nu het verschil is tussen Rambo en Rhino. Rhino is toch ook wel écht waterdicht neem ik aan? Want dat moet zeker, aangezien ze elke dag gewoon buiten staat.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:40

Rhino is echt een waterdichte deken en nog goed ook. Een vriendin van mij heeft de er de regendeken en de 200grams deken van.
Ze liggen erg goed op de rug. Schuiven niet en ze krijgen er ook geen schuurplekken van voor bij de borst.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:49

Niet elke Rhino is waterdicht hoor! Vaak zijn ze waterafstotend, en noemen ze dat waterproof, maar een echte stortbui gaat daar doorheen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:54

Ik hoorde net van Lydiia dat de Turnout waterdicht is, dus die ga ik nu maar even snel bestellen! Lachen

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:04

Dit zegt de site van Horseware Ireland (die beide merken maakt) er zelf over:
Rhino rugs have all the design features of the Rambo range (including AquaTrans coating technology, short cross surcingles, protective tail flaps on Turnouts, and the patented front closure system on the Rhino Wug and Wug Plus designs), but with a different outershell material to offer great value for money.

Rhino Turnouts are made from 1100-denier Ripstop nylon which, while not being quite as tough as the ballistic nylon outer shell of the Rambo, offers your horse effective protection from the elements.

Rambo is dus het A-merk, Rhino het B-merk. Maar ik denk dat Rhino, hoewel B-merk van Horseware Ireland, nog steeds een héle goeie deken is!

Ik geloof best dat de Rhino niet helemaal waterproof zal zijn als het met bakken naar beneden komt, maar dan laat ik mijn paard maar lekker in zijn box staan!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:05

Ik heb een rhino regendeken. Dat is dus echt een regendeken en dan ook echt waterdicht (zonder naden enzo) Hij is super lichtgewicht en tot nu toe bevalt ie me supergoed. Ik had er een van HH en die was ook goed, alleen die ademde totaal niet en daar zweette die nogal onder.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:54

Volgens mij is het echt een goede deken, maar als je een dekensloper hebt, dan houdt de Rambo het wat langer uit...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 21:57

Nee, ik heb geen dekensloper gelukkig. Alleen kocht ik toen ik haar net had de goedkopere spullen omdat ik toen veel in een keer uit moest geven aan haar. Maar ja, die hielden het niet lang uit Clown
Dus nu de wat duurdere spullen maar en hopen dat het wat meer jaren mee gaat dan deze deken OK dan!