Hoe vaak gebruiken jullie je trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Hoe vaak gebruiken jullie je trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 12:15

Ik zit al lange tijd na te denken om een trailer te kopen. Maar goed volgens mijn vader zou ik hem nooit gebruiken, ik zelf denk van wel.

Sowieso voor wedstrijden. Op mijn vereniging is het op gras, en dus niet het hele jaar door wedstrijden om te starten. Op zich zijn er nog 2 andere maneges waar ik onder de man heen kan, maar is toch wel een aardig stukje rijden!

Ik zou hem gebruiken voor wedstrijden te rijden op andere verenigingen/maneges, keuringen, sportdagen, daagjes uit bijv. puzzelritten in omgeving oid, strand/bos...

Waar gebruiken jullie hem allemaal voor? En hoe vaak per jaar is dat?

Sowieso word het pas volgend jaar als ik er 1 zou kopen, dan gaan we nl kijken voor een auto die een trailer kan trekken....

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:22

Ligt een beetje aan de omstandigheden, het afgelopen jaar heeft ie meer stilgestaan dan gerold. Af en toe een keuring, ritjes naar de dierenarts om de merries te scannen.
Maar binnenkort gaat ie weer mee naar wekelijkse lessen en wedstrijden.

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:31

wij gebruiken hem ongeveer 3 a 4 keer per week en soms wel vaker
ik en mijn zusje hebben allebij een BE rijbewijs dus we kunnen lekker op pad gaan

1 keer naar menles (mijn zusje)
1 keer les (mijn zusje)
wedstrijden om de beurt dus bijna elk weekend
en dan als de bak slecht is gaan we op de mange rijden

dus bij ons word er volop gebruik van gemaakt.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:37

Ik gebruik de trailer van Lucien's eigenaar om mee naar de les te gaan en om zelfstandig in de bak te rijden. Dus zo'n 2x per week. Ook rijd ik met de tweepaardstrailer van een ander. Zo'n 1x per week. Dus ik ben 2 à 3x per week met de trailer op pad. Wedsrijden rijd ik op het moment niet anders zou dat er ook nog bij komen. En de eigenaren zelf gebruiken hun trailers ook regelmatig. Dus ze worden goed gebruikt.

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

Tot voor kort gebruikte ik mijn trialer nauwelijks.
Nu ga ik 1 keer in de twee weken naar les, regelmatig naar het bos en naar de wedstrijden.
Ik heb mijn BE rijbewijs, kan dus iedere moment van de dag weg.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:40

Wij misschien 3x per jaar daarom hebben we er geen Haha!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:40

Toen ik een trailer kocht dacht ik ook van die gebruik ik alleen met wedstrijden maareuhhh toen hij er eenmaal stond was het hek van de dam!

Weekendje naar oma, paard mee!
Mooi weer? Op naar strand of bos!
Slecht weer? Met de trailer naar les!
Paard insemineren? Hup in de trailer!
Verhuizen? Goh wat is ie toch handig!

Toen ik geen trailer had miste ik hem niet. Toen na een paar jaar gebruik mijn oude trailer werd gestolen Huilen was dat een mega ramp Boos! !

Gelukkig heb ik nu een andere *LOL* !

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:43

Voor wat het je waard is: Ik ben actief lid van de NVVR en heb tussen 1990 en 2002 35.000km gereden met de vrachtwagen, veruit de meeste km met paard erop *LOL* Dat houdt in dat ik vier - zes keer per jaar op weekend ging, paard ging mee op vacantie in Zeeland en daarnaast ging ik nog wel eens met medeleden ergens rijden, buiten de NVVR om.

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:44

Zo'n 3 a 4 keer in de week. Voor training en af en toe een wedstrijd. Ik heb (toen nog samen met mijn zus) de eerste jaren ook alles te paard gedaan. Naar wedstrijden, training, les, maar op een gegeven moment werd dat echt gewoon te veel.

Je kunt trouwens ook trailers huren. Weet natuurlijk niet of dat bij jou in de buurt ook kan, maar dat kun je even opzoeken. Hebben wij ook eerst nog gedaan. Als je hem toch maar een paar keer per jaar gebruikt is dat echt goedkoper.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:53

elke week zo ie zo voor de les
en om de week op wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:54

als we een wedstrijd of een show hebben... verder nooit eigenlijk.. maar is wel een fijn iedee dat ie er staat als je plots naar de DA moet

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:55

2 keer per week

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 13:17

Ja hier in de buurt verhuren ze idd ook wel trailers, vind het best prijzig en zo worden het dure wedstrijdjes Knipoog
Maar okej een trailer is ook een hoop geld uiteraard maar dat heb ik er meer voorover dan huren, soms hebben ze ook geen trailers meer te huur ook irritant, en meestal kan je ze pas vanaf 8 uur halen (terwijl wij weleens voor een keuring om 6 uur weg moeten Knipoog ) okej ze maken wel een uitzondering hoor daar niet van... maar toch, kweenie!

Dat is idd ook een goede. Ik heb nu 2x per week les, 1x priveles en 1x op de vereniging maar strax als het donker word gaat de les van de ver. naar de za en ik ga liever niet in het pikkedonker over dijkjes naar mijn privé les zo zou ik wel met de trailer kunnen OK dan!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:29

Ik gebruik mn trailer wekelijks (minimaal 1x), tis gewoon een feit dat als je er eenmaal een hebt dat je veel vaker en verder weg gaat. Wij gaan ermee naar de les, wedstrijden, demonstraties, op vakantie met knollie enz enz en hij is ook heel handig met verhuizen enzo, hihihii
Ik zou echt niet weten wat ik zonder zou moeten, hij heeft zn geld al dubbel en dwars opgebracht.Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 13:31

Okej bedankt allemaaal!!

Je hoort ook van mensen dat als ze er eenmaal 1 hebben dat ze hem eigenlijk weinig of niet meer gebruiken!

Tis idd ook leuk om met paard op vakantie te gaan Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:35

Wekelijks voor de lessen op de club. Voor de wedstrijden gebruiken we meestal de vrachtwagen.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:52

1x per week naar les, wedstrijden etc.. Heel handig om er zelf één te hebben hoor!

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:52

Niet zo vaak, alleen als ik naar het bos wil. Maar eigenlijk te weinig dus.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:58

Ook ik gebruik de trailer eigenlijk te weinig. Het zal zo'n 1 keer per maand zijn, maar ik vind het op zich wel een fijne gedachte dat ik er een heb. Nu kan ik in noodgevallen altijd naar de DA met mijn paard.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:05

Ik gebruik 'm best veel. elke week op les dus dat is 1 keer in de week. verder komen daar de wedstrijden ,shows en keuringen bij.
Dan leen ik 'm ook nog wel eens uit en gebruik mijn vader 'm voor het vervoeren van 101 dingen.
als je 'm zovaak had moeten huren waren wij heel wat meer kwijt geweest dan alleen de aanschaf/onderhoudskosten

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:25

Af en toe een weekendje op cursus, dagje weg naar het bos, keertje van stal verhuizen. dat soort dingen, zeg 1x per 2 maanden.
En een bijkomde reden: mijn paard moest nog leren de trailer in de gaan en dat kan alleen als je er ook een hebt Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:51

Wij gebruiken onze trailer heel weinig. Maar 10 keer per jaar ofzo en dan voor wedstrijden in andere maneges en voor als de paarden meegaan op vakantie.

O ja, kennissen van mij gebruiken em ook en zij reden een tijdje hun zoontje naar les ermee (en dat was wekelijks).

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:54

Wij gebruiken onze trailer zeker 4 keer in de week, vaak 5 keer en soms 6 keer in de week.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:00

Ik gebruik mijn trailer meestal 2x per week. Om naar de lessen te gaan, wedstrijden en daarnaast dus regelmatig naar het strand en het bos.
Kan echt nietmeer zonder Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:22

Doorgaans tussen de 2 en 4x per week. In de winter meer als in de zomer, aangezien ik met (heel) slecht weer naar de rijvereniging ga om te rijden.