Ervaringen met Studentenrijverenigingen? (Utrecht)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:28

[WD] Studentenwedstrijden

Hier staat heel veel info!
Ik rijd zelf bij Les Chevaliers in Maastricht, in Utrecht ken ik Hippeie (van wat ik weet een hele leuke vereniging)
Als je nog wat wil weten, vraag maar!
De wedstrijden zijn altijd op paarden van de organiserende vereniging, je kan dus je eien niet meenemen. In mijn profiel staan ook nog wat foto's van studentenwedstrijden.

Oh ja, de vice voorzitter van de SNS zit hier ook op Bokt, die kan je van alles vragen (death_sqaw geloof ik..)



Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:48

aurian schreef:
Ik ben lid geweest van Jolly Jumper in Nijmegen. Daar organiseren ze, mijns inziens nog steeds de beste Stedenontmoeting van het jaar.
Er zijn 2 soorten wedstrijden / verenigingen: corporaal en niet corporaal. Bij corporaal moet je je jasje-dasje voorstellen, strak in het pak dus. De sfeer verschilt ook nogal. Gewoon uitproberen wat het beste bij jouw past.
Wedstrijden werken als volgt: afhankelijk van de kwaliteit van de paarden van de uitnodigende verenigng worden de volgende onderdelen vereden:
B1, B2, L dressuur, M dressuur (alleen in Nijmegen), B + L springen.
Je rijd met 3 ruiters op hetzelfde paard waarna de beste van de 3 doorgaat naar de volgende ronde. Een beetje mazzel moet je dus wel hebben. Daarnaast is er volop ruimte voor feest.


M dressuur wordt wel vaker gereden hoor Knipoog
Ook in Amsterdam, Utrecht en Groningen.
Dat verschil tussen wel en niet corporaal is ook wel bijna verdwenen, ierdeen komt gewoon overal Lachen
Alleen rijden de corps verenigingen meestal in jasjes en de anderen in truien (al rijdt op hoog niveau ongeveer iedereen in een jasje)
Maar w.b Nijmegen heb je wel gelijk, altijd hele gezellige SO OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers