galoperen meer ruimte gaat het beter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

galoperen meer ruimte gaat het beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 20:57

Hallo,
Ik heb een lief paardje haha.. Maar die HAD moeite met de galop na een aantal maanden oefenen gaat het nu super! Hij heeft het helemaal onder controle af en toe nog wat te snel gaan maar verder gaat het super! Ik heb gemerkt, als ik hem meer ruimte geef aan de voorkant dat hij dan ontspannender gaat galoperen. Als ik me teugels heel erg aanneem zeg maar, dan vind hij het nog moeilijk. Het is een jong paard 4 jaar. Maar nou was mijn vraag, als ik hem veel ruimte geef is dat erg of kan ik beter mijn teugels strak houden. Zoveel ruimte is het niet, k heb ze niet in een boog hangen ofzo ze lopen wel gewoon recht de teugels. Nou ik hoop dat iemand het mij kan vertelle

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:33

gewoon ruimte geven, en meegaan met je handen
een paard heeft van nature uit in de stap een op-neerwaartse beweging vn het hoofd, dan moet je meegaan
in draf staat het hoofd stil,dan moet je je handen ook stilhouden
en in galop heeft het paard ook een opwaarts-neerwaartse beweging van het hoofd, ook dan moet je meegaan met je handen

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 08:48

dus het si wel goed wat ik doe. hij looptnamelijk dan veel lekkerder

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:49

Ja, het is wel goed, en wat je zelf ook zegt, zolang je je teugels niet in een boog laat hangen, zie ik het probleem niet, als je paardje zo lekker loopt alleen maar toppie! Lachen