Iemand ervaring met voeren maismeel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Iemand ervaring met voeren maismeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:36

Hallo! Lachen

Om Djirwa (Arabier van 18 jaar oud) van de winter wat dikker te houden/ krijgen ben ik van plan om haar maismeel door de slobber te voeren. Maismeel aangemaakt met water en stroop en zo hoeft ze niet... maar slobber doet ze een moord voor! Dus dan maar door elkaar..
Op de manege voeren ze het aan een paardje dat wat moet opknappen. Maar ik vraag me dus af of er hier iemand is die er ervaring mee heeft.

Djirwa is dus wat aan de magere kant. De tandarts is geweest en met het gebit was eigenlijk niks mis mee; de dierenarts is geweest en ook die kon niet een reden aan wijzen. Ik heb haar aanvullend lucerne, aanvullend slobber van pavo, extra ruwvoer, extra biks e.d. gevoerd. ( niet tegelijk!)Maar mevrouw blijft net een beetje te ribbig..


Bedankt alvast!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:32

Ik heb een lange tijd maismeel gevoerd. Mijn paard word in de winter ook dun. Zodra ze een paar dagen uit het land is zie je haar al dun worden. heb het ook een hele tijd gevoerd. ze werd er zeker dikker van. je moet er in elk geval geen lijzaad door gooien. Dan heb je juist het verkeerde effect, dan glijd het zo door de darmen zonder dat het word opgenomen. Je kan ook de pavo merriebrok voeren. dat geef ik mijn merrie ook daar zitten wat extra eiwitten in en daar groeit ze van.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:44

Ik ben een beetje huiverig met eiwitrijk voedsel... Ik heb haar een tijdje slobber van pavo gevoerd en daar kreeg ze kale zwarte plekjes van op haar hoofd. De huid onder de manen werd schilferig. Zodra ik gestopt was met het voeren van dat merk slobber was het huidprobleem ook weg!
Ik kan het zeker eens proberen want ik wil alles wel proberen om haar wat meer body te geven...Het is zo'n akelig gezicht als je die ribben ziet!

Ik zou de maismeel voeren door de slobber mash van havens/ slobber van horsefood.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:48

Aquila kwam vorig jaar augustus ook broodmager bij ons. We zijn haar ook slobber (Pavo) gaan voeren met een halve voerschep maismeel erdoor. De kilo's kwamen er prima aan OK dan! . Relrite moest op dat moment vetgemest worden omdat ze eind september 3 weken moest gaan vasten voor een operatie en zij lust geen maismeel dus haar gaven we maisgrutten.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:56

grappig die van mij moest ook dik worden voor een operatie, alleen ging dat niet lukken. Zewas nog mager, maar al wel heel wat kilos aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:03

Mijn oude paard (28 was ze toen)werd ook zo mager na dat de dierenarts haar had nagekeken en ze verder gezond was ben ik maisvlokken gaan bij voeren en dat hielp ook goed ze is er toch nog 32 geworden .Ik heb haar wel verschillende portie's op een dag gevoerd anders kreeg ze haar eten niet op.