Trailer van Marge naar BTW??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Trailer van Marge naar BTW??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:41

Ik ben druk opzoek een 2 paards trailer te zoeken.

Ik wil graag een een trailer hebben waar BTW op zit, maar deze zijn er niet veel aangezien de meeste trailers van particulieren zijn.

Is het mogelijk een Marge trailer om te zetten naar een BTW trailer?

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:47

Hai, wij hebben een eigen bedrijf en voor zover ik weet is dat niet mogelijk. De enige optie is een trailer te kopen bij zo'n handelaar. Je kunt wel een margetrailer gewoon invoeren in je bedrijf maar dan krijg je de BTW niet terug, soms is dat prijstechnisch ook gunstig: het ligt aan je budget, soms zijn BTW trailers veel duurder, en ook al krijg je de BTW dan terug van de belasting, als een marge trailer goedkoper is is het gewoon een rekensommetje.

Groetjes,

Monya

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:01

Daar heb je gelijk in.
We hebben nu een 1,5 paards BTW trailer, maar misschien als we deze verkopen en er een 2 paards Marge trailer voor terug kopen het ook wel goed uitkomt.

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:04

Ja wij hebben zo een bedrijfdauto gekocht: de auto's met BTW waren beduidend duurder, dus dan kan ik de BTW wel terugkrijgen, maar als ik dus gewoon minder betaal voor een margeauto heft zich dat vanzelf op. BTW drukt wel je winst, dus als je veel winst maakt moet je ook veel kosten maken.....

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:35

eenmaal in de marge, kan het nooit terug in de btw sfeer.

Ik denk wel dat bij de trailer handelaar de meeste btw trailers te koop zijn. Soms is het zelfs (financieel)beter een nieuwe te kopen als je de btw toch terug kunt krijgen....