ik word er een beetje schijtziek van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

ik word er een beetje schijtziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:42

Hallo,

Ik moet dit even van me afschrijven, want ik wordt hier toch echt schijtziek van.

hardstikke leuk en aardig ik mocht naar de dressuurstal met mijn pony omdat mijn instructrice daar woont.
nou betaal ik dus wel wat meer dan bij mijn vorige stal dus mijn pa zei: ik betaal de helft en jij betaald de helft en dan zien we wel verder.
nou best vind ik geen probleem.

nu had ik het er laatst met mijn ouders over dat ik de basis-instructie opleiding wil gaan doen (omdat ik ook geen wedstrijden nog rijd, dus helaas kan ik niet aan de eerste fase beginnen), ze wisten dat ik dit al een aantal jaar wilde doen dus ze vonden het goed.

nu komt mn pa net boos boven om te zeggen dat ik er L1 voor moet rijden en dat is gewoon kansloze bullshit.
dus dat zei ik ook.. was die stil begon die over dat ik maar beter een baan kan gaan zoeken, ik word schtijziek van die lui... ik ben verdomme bezig om zon baan te zoeken en dan vinden ze het nog niet goed, werk ik nu voor een uitzendbureau in de thuiszorg is het nog niet goed.

nu lopen de eikels te zeggen dat ik meer dan de helft moet betalen aan mijn stalgeld, ik moet op fitness van die takkelui blijven en dat kost me ook weer 40 euro per maand omdat ik het ook weer zelf moet betalen, ik moet een rekening betalen die ik niet eens hoef te betalen.. waar zeiken die lui nu om..

ik ben pas 17 en heb nog niet eens een full time baan.. hoe moet ik dit allemaal oplossen, ik voel me net zon kansloze klote sloeber die maar uit prullenbakken moet gaan lopen graaien om aan vreten te komen...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 12:05

missnynke schreef:
kun je het niet op een dealtje gooien dat je van fitness afgaat en dan elke avond een half uru gaat rennen of skeeleren ofzo?
ga eens met je pa bij de tafel zetten, schrijf je inkomsten en uitgaven op en probeer vop een redelijke manier afspraken te maken....



het fitnessen is helaas voor mijn schouders omdat die dus moeten aansterken door een ongelukje met mijn pony...
ik heb geprobeerd het er over te hebben.. maar volgens mij snappen ze het niet echt..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 12:07

Lame schreef:
Die lui? Eikels? Takkenlui?

Kan je niet iets beschaafder over je ouders praten? Zoals je schrijft klinken ze helemaal niet onredelijk, 50%/50% stalgeld is heel normaal.. Er zijn ook mensen die alles zelf moeten betalen..

Ik vind dat je in dit stukje overkomt als een verwend kind! Ga eerst maar eens bij jezelf na wat je er aan kan doen ipv te schelden op je ouders!



ik vind 50-50 stalgeld heel redelijk en dat was ook de afspraak maar ik moet nu in een keer meer betalen terwijl dat niet de afspraak was. en dat vind ik gewoon een rotstreek, ik denk dat jij het ook niet leuk zou vinden als afspraken niet nagegaan worden? (en zo is er meer)

ze maken het nu hoger dan mijn inkomsten, beetje raar vind ik het...Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 12:17

Zantis schreef:
Verwend kind? Nee ik denk het niet...Ze is boos omdat haar ouders zich niet aan afspraken houden.

Willen je ouders de fitness niet betalen?
Misschien dat het helpt als je zegt dat het voor je gezondheid is en dat je die zelf niet meer kunt betalen.



heb ik ook al met ze over gehad.. willen ze ook niet, mijn keuze was dus gewoon: stoppen met fitness en ik ga voor mijn pony.

maar nee hoor, dat vinden ze geen goed idee.
dan hebben ze maar dat ik er nog een baan moet bij zoeken, ze zouden is moeten weten hoe graag ik een baan wil, maar als ik niets kan vinden...

mn moeder wilt alleen maar dat ik op kantoor ga zitten net als mijn zus, ze vergelijkt me de hele tijd met haar. maar ik heb geen mbo en geen hbo diploma.. wordt dus nergens aangenomen omdat ik alleen mn mavo heb.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 15:54

misschien wel wat te grof geweest, maar toch nog onredelijk vind ik het. we hadden afspraken gemaakt toen ik mijn pony kreeg, dat ik alles zelf zou betalen en het stalgeld werd gedeeld. nou dat vond ik best dat kon wel. ik heb dus ook alles zelf betaald, mn zadel hoofdstel enz enz. ik heb er ook hard voor gespaard.

we hadden laatst een afspraak dat we 50-50 zouden betalen en nu moet ik in een keer meer betalen terwijl ik dat niet eens heb en ze weten dat ik me rot zoek naar een baan. nu werk ik voor een uitzendbureau tot ik iets heb gevonden. de afspraak was ook, als ik een full time baan heb, dan betaal ik het hele stalgeld en aangezien ik dat nog niet heb, lijkt het mij dat ze afspraken lopen te verzieken.

dat ik die opleiding niet kan doen vind ik geen wereldramp, wat ik wel erg vind is dat ze eerst zeggen van ; ohw ja dan moeten we even kijken wie er die avond kan rijden met de trailer enz. en dan op het laatst worden ze boos omdat ik die cursus wil gaan doen Scheve mond beetje raar... net nu ik me aan het aanmelden was. en eerst zeiden ze; ohw leuk ja dat wil je al zo lang..


mijn ma was het net trouwens wel met me eens, dat zegt ze ook nu net mn pa de deur uit is ...

en nee ik vind het dus helemaal niet raar om zelf mn pony te betalen, ik vind het raar op de manier waarop het nu is gegaan...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 15:58

Suzan1 schreef:
voor zo'n opleiding moet je in ieder geval geen B (beginnende)ruiter zijn.
Je moet dan wat meer in je mars hebben.

waarom is L1 voor jou kansloos?


de L1 is voor mij niet kansloos, ik rijd geen wedstrijden. maar mn pa bleef dus ongelooflijk aanhouden dat ik L1 moest rijden op wedstrijdervaring.
hij begon tegen me te schreeuwen en ik kon nog niet eens wat uitleggen, later heb ik hem dat papier gegeven, wat ie zon zei was alleen dit: ja nu heb je dus zeker het hele pakket over lopen typen.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:11

youngster schreef:
Je moet volgens mij wel L1 rijden op wedstrijdniveau en ook de punten daarmee hebben... Sja als je normaal gaat praten met je vader draait hij misschien wel bij, maar zoals je erover praat vind ik echt niet kunnen..


dat is voorde de eerste fase wel ja, voor basis niet.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:13

jubeltje schreef:
Nou sorry, maar ik vind dat je ouders groot gelijk hebben, wat verwacht je dat ze tot dat je 80 ben al je pennydromen gaan betalen?



hm ik geloof dat ik ergens had gezet dat ik het NIET raar vind om mijn pony zelf te betalen, maar dat het op zo'n manier moet gaan vind ik wel raar.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:15

youngster schreef:
Klopt, maar van een basiscurses word je echt niks wijzer hoor dat heb ik al bij verschillende mensen gezien, dus dat is denk ik gewoon zonde..



ja maar ik dacht er zelf aan om deze te gaan doen, om zelf dingen bij te leren, wara ik zelf ook op kan letten met rijden enz.
er worden wel wat dingen herhaald in de eerste fase, dus dan komt het wel weer goed uit.. dat was eigenlijk mijn gedachten erachter Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:18

youngster schreef:
Denk dat je dan beter gewoon eerste fase kan gaan doen, alleen moet je dan L1 zijn.. Maar dat moet wel te halen zijn denk ik, maar je moet dan wel op wedstrijd kunnen.. volgens mij leer je niet bar veel op zo'n curses, dan kan je beter bij veel lessen gaan kijken van wat hogere ruiters en daar wat van oppikken. tis nog goedkoper ook!



daar heb je wel gelijk in, mijn istructrice laat me alleen geen wedstrijden rijden tussen de paarden met mijn pony.
maar goed ik kijk eerst wel hoe het hier allemaal afloopt en dan kijk ik nog wel eens of ik die opleiding ga doen. Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:22

jubeltje schreef:
Nee maar je verwacht wel dat ze die opleiding etc. ook betalen, en als ik zo'n grote bek van mijn dochter zou krijgen, zou ik ook mijn regeltjes wat aanscherpen.



ik verwacht helemaal niet dat ze die opleiding voor mij gaan betalen.. dat doe ik zelf.

Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:31

Lame schreef:
oke... Ik denk dat het je nu wel duidelijk is dat wij het er niet mee eens zijn hoe jij over je ouders praat..
We hebben nu wel genoeg op je afgegeven.. erg geholpen ben je er nog niet mee.. dus....

Wat wil je precies gaan doen met deze opleiding? Wat wil je later "als je groot bent" gaan doen als beroep? Misschien is het handig om er achter te komen of je dat ook met deze opleiding kan bereiken?

Hebben andere bokkers wat meer informatie over deze opleiding/cursus?



ik heb een topic gestart over de cursus. en de nodige informatie gekregen.
maar zoals ik al zei, de cursus vind ik niet het nodigste ,maar zou het wel heel erg graag willen. heb er altijd naar toe geleefd om het maar even zo te zeggen.
wat ik ermee wil is zelf meer kennis krijgen en eventueel misschien nog eens les gaan geven voor erbij gewoon omdat ik het zelf ook leuk vind.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:33

Lame schreef:
Je kan als je dat zelf wilt, rustig met je pony tussen de paarden gaan starten hoor! Daar heeft je instructice toch niks over te vertellen?

Je moet alleen wat meer je best doen dan anderen omdat de meeste jury's niet zo gecharmeerd zijn van een pony tussen de paarden.. Maar onmogelijk is het niet..


daar heb je wel gelijk in, maar dat argument gebruikte mijn instructrice dus ook, je moet beter je best doen, je krijgt vaak minpunten omdat paarden grotere/ ruimere passen hebben.

misschien dat ik het dan toch eens wil gaan proberen Lachen
bedankt!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:33

chantal_cs schreef:
Maar wat voorn beroep wil je gaan beoefenen dan? Toch niet alleen lesgeven?



nee zeker niet.
ik ga volgend jaar beginnen met de BBL voor verpleegkundige.
het instructie is meer voor erbij.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:34

youngster schreef:
Heb je verder nog plannen behalve deze voor een opleiding?? Deze opleiding kan je namelijk altijd nog doen.. Een echt diploma in je hand is veel waardervoller dan dit..



lees hierboven voor de opleiding.

het KNHS vertelde me dat elk jaar de cursus weer steeds duurder werd.
dus dacht ik, dit is dan voor mij een mooie kans. aangezien ik nu ook nog geen opleiding doe.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:05

ik heb op het moment 2 baantjes, en ben nog op zoek naar meer.
ik ben ook heel blij dat ze de helft voor me neerleggen van het stalgeld, maar dat het in een keer veranderd op zo'n rare manier daar ging het me meer om. dit was niet de eerste keer, verder betaal ik alles zelf voor mijn pony Lachen


voor de rest. ik heb met wat bokkers via PB gepraat. en voor mij is dit topic nu klaar.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:28

Cassidy schreef:
Waarom is dit topic nu klaar voor jou? Omdat het een kant uitgaat die je niet had verwacht? Daar moet je rekening mee houden als je wat op bokt plaatst, simpel zat.



nou cassidy, het is niet alleen omdat ik met een bokker heb gepraat hierover. Lachen
er is namelijk iets meer...

en het gaat eigenlijk wel de kant uit die ik had verwacht.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers