toen jij je paard kocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

toen jij je paard kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:21

voldeet hij toen aan je eisen?

mbt: leeftijd, kleur, geslacht, ras enz.


de mijne voldeet alleen aan de leeftijdseis.
ik wou een jong paardje zodat ik die kon opvoeden en hem kan zien opgroeien enzo.

ik wou nooit een gewone bruine, geen hengst.
ik wou het liefst geen kruising.

en wat heb ik gekocht een hengst(inmiddels ruin) een kruising en een gewone bruine.
(ben er nu heel blij mee hoor, uiteindelijk doet z'n karakter me meer dan z'n uiterlijk, maar zijn uiterlijk mag er zeker wezen, eigenlijk vind ik hem nu de allermooiste en liefste en en en... Tong uitsteken)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:24

Ja, mijn paard voldoet precies aan mijn eisen! Alleen...... heb ik die eisen wel gemaakt nadat ik hem gezien had! Telt dat ook?

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:25

haha ja, dat telt ook wel.
er staat enz. omdat ik verder zelf geen eisen had, maar een ander kan wel meer eisen hebben.

Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:27

Mijn paard hebben we zelf gekweekt, dus het was maar afwachten hoe ie eruit ging zien, maar toen ie geboren werd, was ik meteen verkocht haha. Het was wel een hengstje (inmiddels ruin), en hoewel mijn vader dat liever niet had (kan je niet mee doorkweken) hebben we hem toch gehouden en gewoon nog es gedekt, en dat was wel een merrie Lachen

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:39

toen ik amber kocht liepen we op de veemarkt en we waren niet van plan om er een te kopen. ik wel zeuren natuurlijk en door behulp van een kennis kreeg ik haar. was toen een half jaar en op een markt zie je nou niet echt of het bij je past of niet, maar ben 100% tevreden met haar.

grietje was het zelfde verhaal Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:52

Ik wilde een ruin, niet te jong/niet te oud, zwart, minimaal 1.70 m. Ik heb wel een ruin gekocht, 10 jaar, alleen is hij bruin en ongeveer 1.63 m. Hij voldoet dus niet helemaal aan m'n eisen van toen, maar ik ben superblij met hem !

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:53

Toen ik as voor het eerst ging bekijken voldeed hij helemaal niet aan mijn eisen.
As is een ruin
Haflinger
1.42
licht aangereden en western.
erg fel
niet voor de kar beleerd.
en niet verkeersmak.

Ik zocht:
Merrie
ongeveer 1.47
goed bereden en engels
lief maar niet lui
liefst voor de kar beleerd.
en bomproef buiten.

Toch heb ik as een kans gegeven en wel vaak afgevallen door paniek van het paard.
Maar nu bijna 1 jaar in mijn bezit en echt een superpony.
Vertrouwd me nu echt en wordt goed braaf onder zadel maar zal nooit een rustige pony worden onder zadel.
zal niet voor de kar geschikt wezen .
bomproef kan hij nog wel worden door ervaringen.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:04

Mira voldoet aan al mijn eisen maar daar kwam ik pas achter nadat ik haar al had. Ik wilde een veelzijdig paard waar ik mee naar buiten kon, wat redelijk kon dressuren en springen. Het belangrijkste was een goed karakter en gezond zijn. Ik wilde het liefst een niet ingereden paard om dat ik dat zelf onder goede begleiding wilde doen. Kleur en formaat maakte niet uit, zolang het minimaal een E-pony was. Geslacht maakte niet uit maar ik heb een lichte voorkeur voor merries. Inmiddels zijn we van recreatief hobbelen aan het verschuiven naar wedstrijdgericht rijden en dat gaat prima. Het is de bedoeling dat ze over een aantal jaar betuigd wordt en dan aangespannen werk erbij gaat doen. Ik wil het liefste dat ze over een aantal jaar als ze wat meer ervaring heeft o.a. op wedstrijden ook als therapiepaard ingezet wordt.

Nee ik heb voor mij het perfecte paard, deze gaat ook niet meer weg. Mijn verdere ambities leef ik wel uit op de andere paarden die ik rij, vinden de eigenaren alleen maar leuk Haha! Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:09

Het laatste paard dat ik kocht was Lucky en deze voldeed in eerste instantie niet aan mijn eisen.

Ik wilde nooit een schimmel, mocht niet ouder zijn dan 6, moest niet veel kennen, beetje heet paard, het paard moest uiteraard springen en crossen leuk vinden en ik wilde het liefst een ruin.

En Lucky is een schimmel, is een merrie en is 9 jaar. De reden dat ik haar toch kocht en wel toen ze 9 was is dat ze eingelijk nog niks had gedaan op 9 jarige leeftijd. Ze was onder het zadel maar kende niet veel. Ze voldeed wel aan de eis dat ze weinig kende, heet uit de hoek kan komen, springen leuk vindt en crossen vindt ze al helemaal het einde dat zijn voor mij toch de belangrijkste eisen.
Dat ze een merrie, 9 jaar en een schimmel is vind ik achteraf helemaal geen probleem. Nu ze 9 jaar is kan ze mooi snel doorstromen in niveau en een schimmel vind ik nu juist erg leuk.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:47

Amethyst voldeed toen we haar kochten ook eigenlijk niet aan mijn eisen Haha!
Ik wou geen arabier en geen vos..
Wat heb ik? Juist, een voskleurige arabier.. Haha!
Leeftijdeis was bij mij i.i.g. rond de 10 jaar, dat klopte wel aardig toen we haar kochten, verder wou ik een merrie, nou het is een merrie Haha!
En ze moest een fijn karakter hebben, en dat heeft ze ook Haha!

[edit]Hele suffe typo Haha! [/edit]

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:05

Ik wilde nooit een merrie na mijn vorige verzorgpony! Altijd maar zuur en onberekenbaar, nee niks voor mij! En de meetse ruinen die ik kon waren toch wat gemoederlijker en cooler. Toen kwam ik Natasja tegen en jawel hoor is een merrie EN een schat van een beest zodoende had ik me mening al omgedraaid maar de meeste merries die ik ken zijn toch wel ff wat anders. Had dan ook niet gedacht dat ik meteen verkocht was toen ik Butterfly zag, maar ik toen ook helemaal niet van plan een paard te kopen. Maar ben zo blij dat ik het toch gedaan heb en ben blij dat ze een merrie is want volgend jaar wil ik misschien wel een veulentje van haar voor ze te oud is.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:06

Bijou voldeed aan bijna alles, behalve haar lengte Tong uitsteken
Ze is 1.42 en ik had liever eentje van +- 1.46, maar ik kan er mee leven, ik zou haar nooit meer kwijt willen Haha!
Ik wou een haflinger, dus dat klopt..
Ze heeft ook een mooie kol en keilange manen Kwijl
En ze is mooi jong, 5 jaartjes Lachen

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:30

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Wij zochten:
-Haflinger
-rond 1.47
-jaar of 6
-heel verkeersmak
- het liefst die al wat dingen kon L2 ofzo

Wij hebben:
-Kwpn-er
- 1.60
- 9 jaar
- NIET verkeersmak
- amper B niveau (vanwege gebruik voor het fokken) maar wel met potentie.

Tja we vonden (vinden) noor gewoon zo'n superpaardje Knipoog

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:56

mijn paar voldeed aan geen enkele eis ....
we wouden een paardje van 1.60-1.65
onder de 10 jaar
liefst een ruin
die wel wat kon maar waar ik zelf verder op moest
die papieren had
en waar de prijs ook nog *mee* zat
en die een lief karakter had voor iedereen

nu heb ik een ruin
van 1.55 maar wel grof gebouwt
die m2 dressuur heeft en m springe
die geen papier heeft
en die super eenkennig is
de prijs zat gelukkig wel redelijk mee ... in de prijsklasse waar we in zochte

maar uiteindelijk ben ik super blij dr mee en heb er uber veel van geleert

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:57

Niet helemaal.. Ik zocht een bruine met bles en 4 witte voeten.. maar het is een vos geworden met bles en 2 hoge witte achterbenen Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:04

Alleen het ras, ik wou in elk geval een Tinker.
het liefst een oudere, ruin, een jaar of 5, en minstens 1.50/1.55, en ingereden en al..

Ik kwam uiteindelijk thuis met een 9 maanden oude merrie, die uiteindelijk een stokmaat van 1.40 heeft..
Tja, ik viel als een blok voor d'r, en dat ik een paar jaar heb moeten wachten met rijden is het absoluut waard geweest Lovers

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:44

Tja, dan ben ik blijkbaar de enige die echt een paard heeft gezocht die aan de eisen voldeed.

Ik wilde een
-donkerbruin of zwart paard
-ruin
-minstens 1.70
-bij voorkeur dressuurafstamming
-iets ouder en dan nog goed op de benen.

Zoekt en gij zult vinden *LOL*
Ik heb dus:
-een donkerbruine
-ruin van
-1.74 als vader
-Florestan I
-toen 8 jr

Ik heb gewoon net zo lang gezocht tot ik hem vond.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:58

Ja, grotendeels eigenlijk wel. We hebben alleen niet zelf gezocht, maar een handelaar dit voor ons laten doen (stonden daar toch op stal).

Het enige twijfelpunt is de kleur. We vonden vossen altijd zo saai qua kleur, maar hadden eigenlijk geen voorkeur opgegeven.
Geslacht merrie of ruin, 3 jaar, moest zowel kunnen dressuren als springen. Dit was eigenlijk wat we hadden opgegeven. Oh en natuurlijk de prijsklasse die voor ons haalbaar was Knipoog

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:59

Nou Gossie kwam heel per ongeluk op ons pad. Had nooit een idee hoe ik mijn paard wilde hebben. Toen ik klein was riep ik altijd dat ik een Yslander wilde. Ik zou Gos nooit meer in willen ruilen of kwijt willen. Stel dat ik ooit weer een paard neem, dan weet ik nu wel wat voor eisen er op mn lijstje staan en dat het geen schimmel moet zijn en ook niet eentje boven de 165 uit, haha. Ik kijk meer naar hoe het gedrag is en of hij gezond is, word toch alleen voor recreatief rijden gebruikt dan, hoef er niet mee op wedstrijd.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:14

presto voldeed precies aan al mijn eisen wat kleur, ras, leeftijd, hoogte en 'kunnen' betreft
ik zocht een mooi getekende bonte ruin van ong 5 jaar tussen de 1.60 en 1.65 groot en eentje met spring aanleg.
ik wilde namelijk ook geen 'gewone' kleur, wilde geen oud paard, niet te groot (ben zelf namelijk 1.56) en een ruin, merries trekken me niet zo, en ik ben gek op springen
en daar was hij presto, toen ik hem op inernet zag was ik verkocht en moest ik hem hebben
platenbonte bruin, ruin, 1.60, 5 jaar, zowel vaders al moeders kant bevatten top springers.
er was alleen een probleem(pje), en dat was dat hij nogal 'onhandelbaar' was en er was daarom al meer dan een jaar niet meer op gereden!
ik ben wezen kijken, en was echt verliefd, en liefde maakt blind want ik heb hem gewoon gekocht terwijl ik hem alleen een rondje in de bak heb zien rennen want meer zat er niet in.
iedereen verklaarde me voor gek, maar ik wilde hem een kans geven
nog steeds zijn we er niet (mede door een ongeval) maar we houden moed want het ging zo goed, en het is dus gewoon mijn droompaard!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:20

Margarita heb ik nu zo'n 3 maanden, en ze deed precies aan mijn eisen!
ik wou graag een arabier, en een voskleurige & een merrie. En dat is Margarita.
Een eis was, dat ze nog niets kon wat dressuur en springen betrof, iets wat Margarita ook nog niet kan.
Verder moest ze een stokmaat hebben van 1.53 tot 1.58 m. Margarita is 1.56.
Ook moest ze verkeersmak zijn, iets wat de eigenaar niet kon garanderen toen we haar kochten, maar na 2 weken bleek ze echt verkeersmak te zijn.

Dus Margarita voldoet zeker aan mijn eisen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:22

Jup, hij voldeed aan alles alleen hij mocht van mij wel wat jonger zijn, alleen hij is zeker niet te oud Knipoog.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:24

Ik zocht een allrounder, een paardje waar ik meteen wedstrijden met kon doen, nu heb ik een paard dat ik aan het beleeren ben. Haha!
Maar ik ben blij dat ik haar heb gekocht. Lachen Het is altijd leuker om op wedstrijd te gaan en wat te winnen met het paard dat jij beleerd hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:27

Mijn merrie voldeed aan al mijn eisen. Was een merrie, al beleerd, niet te groot, en erg koel van character.

Ook het veulen wat ik uit die merrie heb gefokt voldeed aan de verwachting: was een merrie, palomino en een vreslijk zoet character.
Ze is intussen twee, zadelmak, maar ik kan de tijd nauwelijks afwachten om er zelf op te gaan en te kijken of het klikt (want dat is nog maar af te wachten)

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:27

[quote="TongeR"]voldeet hij toen aan je eisen?

mbt: leeftijd, kleur, geslacht, ras enz.


leeftijd maakte me niks uit hij was 8/10 jr toen ik hem kocht
het enigste wat ik eigelijk niet wou is een bruine maarja hij is zo mooi/lief en braaf!
ik was 13 heb hem nu 4 jaar ben er heel tevreden mee
omdat ik er echt alleen mee kan doen.
ik rij alrijd buiten/bossen

alleen ik baal soms er wel van dat ie zo braaf is haha ja klinkt raar
maar soms zou ik willen dat ie wat sneller en wat wilder was.