Wie is aansprakelijk (doping)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Wie is aansprakelijk (doping)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 09:40

N.a.v. het feit dat Cole's Liniment onder de dopingregels zou vallen en bv. een pepermuntje ook vroeg ik me af wie er aansprakelijk is op het moment dat een paard positief getest wordt.

Is dan de eigenaar aansprakelijk of de ruiter?
Het lijkt me dat de ruiter aansprakelijk is omdat hij verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen van het paard, maar bij ongevallen bv. is de eigenaar weer aansprakelijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.



Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 10:21

imker schreef:

Ik ben bang dat de eigenaar van het paard aansprakelijk is, aangezien hij/zij moet weten wat het paard toegediend krijgt.


Dat vraag ik me dus af. Als een eigenaar zijn paard door iemand anders laat trainen en uitbrengen en dus de dagelijkse zorg aan die persoon overdraagt, kan de eigenaar toch onmogelijk weten wat het paard allemaal toegediend krijgt?

Was er ook niet een uitspraak van iemand wiens paard in de stallen van het KNHS centrum was onder gebracht, waar waarschijnlijk nog medicijn in de voerbak zat? Toen was volgens mij ook de ruiter aansprakelijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers