Ervaring met de Bucas Smartex Rain ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Ervaring met de Bucas Smartex Rain ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 19:43

Citaat:
Bucas Smartex Rain
Een mooie lichte en zeer sterke regendeken van Bucas, gemaakt van Ballistic Nylon met een permanente waterdichte en ademende deklaag. Voorzien van het Bucas 'Stay Dry"-systeem; een vochtregulerende voering die zweet en vocht transporteert en afvoert zodat het paard volledig opdroogt en droog blijft. Deze veelzijdige deken houdt uw paard comfortabel warm en droog op natte, koele zomerdagen, de hele herfst en ook nogeens tijdens zachte winterdagen. Kortom: een aanschaf waar u in ons Nederlandse klimaat vaak en lang plezier van zult hebben!

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van 2 veiligheids-borstsluitingen, korte kruissingels, elastische, afneembare en verstelbare beenriemen en een staartflap.

Bij gebruik in de herfst en winter is de deken comfortabel voor ongeschoren paarden bij temperaturen tussen -5 en +18/19 graden. Geschoren paarden hebben in de herfst als het wat kouder wordt vaak wel een iets dikkere deken nodig.

Uw paard kan met deze deken zowel buiten in de wei of de paddock als binnen op stal staan. Zonder dat u de deken hoeft te wisselen! Bij matige tot strenge vorst kunt er een onderdeken onder doen of kiezen voor de Bucas Smartex Comfort.

Deze deken is in de herfst en winter ideaal voor ongeschoren paarden die op een binnenstal van een manege of pension staan. Met de Smartex Rain kiest u voor gemak en zekerheid: op stal heeft uw paard het comfortabel warm en hij gaat goed beschermd naar buiten. Daarnaast belast u niemand met het wisselen van dekens. Voor geschoren paarden en paarden die ook bij strenge vorst meerdere uren per dag naar buiten gaan is de Bucas Smartex Comfort meer geschikt.

Het is een misverstand dat de dikste deken per definitie de beste deken is; met een dikke deken kan uw paard het namelijk ook té warm krijgen. En té warm is net zo onprettig als té koud. Witte vlekken op een deken zijn een overduidelijk signaal dat de deken echt te warm is. Uw paard heeft het dan te warm gehad en gezweet onder zijn deken.




dit staat op de site van de paardendrogist...
ik vroeg me af wie deze deken gebruikt?
het lijkt me ideaal omdat je hem met redelijke temperatuurverschillen op kunt hebben...
maar helpt ie dan wel genoeg om een redelijk dunne vacht te behouden?

kortom ik wil ervaringen Haha!

Dag lieve mama...


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 11:19

ik ben eruit denk ik Knipoog
ik ga hem aanschaffen, en als het echt wat kouder wordt doe ik er gewoon een onderdeken onder om te zorgen dat z'n vacht niet doorschiet Lachen

Dag lieve mama...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 23:07

ik ga er ook eerst eentje passen, want ik heb wel een fjord... en die is best breed, vooral bij de schouders Knipoog

enne Irma je had al een pb Haha!

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Sintara en 97 bezoekers