Wortels bewaren voor de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Wortels bewaren voor de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:42

Ik vroeg me eigenlijk af of je wortels kon bewaren voor de winter,wij krijgen altidj heel veel wortels van de boeren met hun moestuintjes voor de paarden,meer dan dat we eigenlijk voeren,kunen we ze ook opslaan voor de winter en hoe dan?
groetjes Samantha

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 01:32

Ik bewaar ze in de schuur, maar als het hard vriest dan bevriezen ze wel, dan breng ik ze naar zorder en dan zit er wel eens een rotte tussen, dus dan moeten ze snel op.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:36

je kan ze wel bewaren, zorg dat je ze op een droge en koele plek bewaar, en het moeten ook wel hele wortels zijn!! (zelf hebben we alleen de kopjes van de wortels en dat bederft dus wel snel) maar hele wortels kan je dus gewoon bewaren, ik zou ze wel zo af en toe allemaal even overleggen. dus van de ene kist in de andere kist, zodat je kan zien of er rotte tussen zitten, en die haal je er dan uit, zodat ook de rest niet gaat rotten.. (ow ja ik werk in de wortels, en daar worden wortels ook gewoon hele winters bewaard, ga maar na, in de winter kan jij ook nog gewoon wortels kopen, terwijl die natuurlijk niet meer verbouwd worden..)

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 12:53

Oke bedankt Knipoog