Wat als betaalde spullen niet worden verstuurd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Wat als betaalde spullen niet worden verstuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:32

Jakkes, ik kocht en verkocht altijd graag via Bokt en Marktplaats.

Nu hebben ze me een keer: ( gelukkig geen bokker)
Ik heb een zadel betaald ( niet duur maar toch) en ik krijg t niet thuisgestuurd, en ontvanger laat niets meer van zich horen, ook niet na een brief van mij, en nadat ik contact heb opgenomen met buren, die ook een briefje in de bus hebben gedaan bij diegene.

De bank wil t geld niet terug laten storten, dit gaat alleen als diegene meewerkt.

Betekend dit t einde van mijn hobby, of heb ik nog andere alternatieven , om mijn geld terug te krijgen?
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 27-08-04 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ella46

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:38

heb je zwart op wit een deal tussen jullie twee staan? zo ja, aangetekende brief versturen, als je geen reactie krijgt (of een reactie waarop je niet zit te wachten en de ander zich er zo vanaf wil maken) kan je juridische stappen ondernemen. succes!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:39

ella46 schreef:
heb je zwart op wit een deal tussen jullie twee staan? zo ja, aangetekende brief versturen, als je geen reactie krijgt (of een reactie waarop je niet zit te wachten en de ander zich er zo vanaf wil maken) kan je juridische stappen ondernemen. succes!


Nee , heb ik niet, maar juridische stappen zijn zowieso te duur!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:48

He sjees, wat vervelend voor je! Je hoopt toch altijd dat het goed gaat, en volgens mij gaat het ook bijna altijd wel goed.. Ik koop er verkoop ook wel dingen via marktplaats, en laatst nog via bokt leuk sjabrakje gekocht.
Toch las ik laatst op marktplaats van iemand die een rij-jasje gekocht had, betaald, en kreeg een jasje van belabberde kwaliteit toegestuurd, zeker niet het (merk)-jasje dat te koop werd aangeboden!
Ik vind het wel vreemd dat de bank het geld niet kan terugstorten.. Boos!
Kun je niet achter een telefoon nummer komen?
Je hebt het adres toch wel? Bel ze gewoon, net zolang totdat ze het zadel wel sturen!!

Ik vind dit niet kunnen hoor, sorry. Schandalig.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 00:06

Het telefoonnr heb ik helaas niet, en is niet te traceren.
Er is geen tel nr bekend op dat adres.

Ja heel vervelend, zo is mijn vertrouwen idd weg, terwijl het tot nog toe altijd goed ging, het (ver) kopen op internet.

WIE WOONT ER IN DE BUURT VAN kOOG AAN DE ZAAN?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:20

Eh... ik dus! Ik woon in Zaandam.
Wil je het adres PB'en? misschien kan ik toch wel achter het telefoonnummer komen....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 00:36

Dabo schreef:
Eh... ik dus! Ik woon in Zaandam.
Wil je het adres PB'en? misschien kan ik toch wel achter het telefoonnummer komen....

Heel graag!

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 01:51

Wat een rot streek zeg...
Misschien kan de rechtswinkel (is gratis) wel advies geven waar je wat aan hebt..?
Ik zou het anders ook niet weten...
maar ik vind het zo'n rotstreek dat ik wat moest laten horen.
Succes.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 06:20

Op zo'n reactie zit je natuurlijk niet te wachten Ach gut ,
maar na alle verkooprampenverhalen op bokt zou je
inmiddels hebben kunnen weten dat je geen spullen
van meer dan 10 euro koopt van /verkoopt aan onbekenden
met wie je geen telefonisch contact heb gehad.

En dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen
net zo betrouwbaar handelt als jij.

Ik zeg dit niet alleen voor jou hoor, maar ook voor andere
bokkies die hier een kijkje komen nemen en nog een roze
bril op hebben...


Scheve mond


Ik hoop echt dat Dabo iets voor je kan bereiken.

Succes!

OK dan!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:07

Ik heb hetzelfde probleem met een bokker. Gelukkig heb ik maar 6 euro betaald, maar het blijft toch vervelend.
Maar ik denk dat Boterlieg (helaas) wel een beetje gelijk heeft..

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:16

stuur een brief naar opgelicht!Maar marktplaats heeft toch daar zelf een regeling voor?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:42

ik heb het ook een keer gehad met een Bokker.

Ik heb haar een soort ultimatum gesteld en toen een brief gestuurd waarin ik de gang van zakenuitgelegd heb (dat ze eerste een aangetekende brief zou krijgen en dan een incassobureau).

Toen belde ze snel op met allemaal vreemde smoezen, en het pakje kwam........

Helaas was het artikel dat ik gekocht had kapot en dus onbruikbaar, dus met deze Bokker doe ik sowieso geen zaken meer........

Ik heb nooit telefonisch contact als ik iets koop of verkoop, ik houd niet zo van telefoneren namelijk

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:46

Langsgaan!!

Eerst een routeplanner (die je zelf uitgeprint hebt van jou provincie naar haar/zijn adres) opsturen. Geen reactie?
Zeggen dat je langskomt en het ook doen!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:47

Hmm deze keer kan ik je dus helaas niet helpen! Loesjuh misschien wel, stuur mij eens een pb!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:55

Mel, neem eens contact op met een incassobureau, dan krijg je niet je volledige bedrag terug maar in ieder geval een groot deel. Een incassobureau werkt geloof ik voor een bepaald percentage van het totaal bedrag dus heel erg duur is het volgens mij niet.

De manier die smurf beschrijft vind ik persoonlijk een hele goede, eerst een aangetekende brief en dan het incassobureau, voor ze de aangetekende brief krijgt zal je waarschijnlijk of het zadel hebben of je geld terug, succes OK dan!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:13

Neem contact op met marktplaats, die hebben ook een regeling voor wanprestatie.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:15

Ik zat gister ook in de zenuwen met m'n Kieffersingel van 50 euro die ik via marktplaats heb gekocht. Gelukkig bestaan er ook nog eerlijke mensen en kreeg ik hem gisteren in de bus Haha!

Maar voor ik weer zo'n bedrag over maak, denk ik goed na!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:09

Erg jammer dat het toch best wel vaker zo gaat. Laten versturen onder rembours is ook geen optie, omdat je eerst moet betalen en dan pas het doosje mag openen... Je kunt eventueel nog een aangetekende brief sturen met daarboven LAATSTE WAARSCHUWING! en dan zeggen dat je naar een Gerechtsdeurwaarder gaat... meeste mensen schrikken hier wel van... Of je het dan ook daadwerkelijk doet moet je zelf weten.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:12

gewoon de politie inschakelen... een kennis van mij heeft een soorgelijk iets meegemaakt en die persoon werd gewoon naar het bureau gehaald voor een verhoor

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:14

LuvdaTossa schreef:
Ik zat gister ook in de zenuwen met m'n Kieffersingel van 50 euro die ik via marktplaats heb gekocht. Gelukkig bestaan er ook nog eerlijke mensen en kreeg ik hem gisteren in de bus Haha!

Maar voor ik weer zo'n bedrag over maak, denk ik goed na!


Ah, dat was zeker een nieuwe leren kieffersingel? Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:31

Ik ken het helaas ook.. zowel met internetsites als met bokkers!

Een moederbord gekocht van 100 euro! Ging allemaal goed, totdat we het niet kregen en de man raar ging doen. Hij dreigde zelfs (ja werd ik niet koud of warm van).. had zelfs naar mijn werk gebeld en mijn chef ingelicht Verward Nare man en zal ik niet vergeten. Wie woont er in Veendam???

Je hebt geen enkele rechtspositie.. niemand die je kan helpen. Dus rechtswinkel, incasso of politie heeft geen zin.

Heb het voorgelegd aan mijn rechtsbijstand, die maakte dat bedrag aan me over. Da's wel fijn geregeld.

Altijd volledige gegevens vragen en evt telefonisch contact. Zou niet snel vergeten, Melanie..als je daar eens in de buurt bent... Boos!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:32

In ieder geval aangifte doen, politie kan meer adressen/personen traceren dan een incassobureau.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:52

@ Branca: Ik woon in Veendam! ALs je hulp nodig hebt, Pb maar ff!

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:09

Is het dan niet zo dat je binnen een of 2 weken je geld nog terug kan halen bij de bank?Verder zou ik het hele forum op de hoogte stellen van deze geldklopperij-bokker!Dan is iedereen vast gewaarschuwd,en trapt niemand er meer in!Succes!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:00

belinnie schreef:
Is het dan niet zo dat je binnen een of 2 weken je geld nog terug kan halen bij de bank?Verder zou ik het hele forum op de hoogte stellen van deze geldklopperij-bokker!Dan is iedereen vast gewaarschuwd,en trapt niemand er meer in!Succes!


Het is geen bokker schreef ze.