Trailer geremd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Trailer geremd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 09:05

Is een trailer geremd of ongeremd?
Hoe zwaar weegt een gemiddelde trailer?
Ik ga een 2 paards trailer lenen en moet de eigenaar nog even naar het gewicht vragen maar kunnen jullie een schatting geven?

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:07

Een tweepaards trailer is volgens mij alrijd geremd. Het gewicht ligt heel erg aan het soort trailer, maar ik denk dat het lediggewicht minimaal 700 a 750 kg zal zijn, of meer.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:33

Een trailer is idd wel altijd geremd, maar het gewicht is erg wisselend. Een vriendin van me heeft een trailer die dik 500 weegt op papier, andere hebben een die over de 800 is (maar dat is wel een met zadelkamer etc en dat weegt ook mee) Dus je moet toch echt de eigenaar even vragen om te kunnen bekijken of de trailer achter de auto mag. Let ook wel even op het juiste rijbewijs voor je gaat rijden (Zeker met een 2-paardstrailer heb je ni 99.9% van de gevallen wel een E-rijbewijs nodig)

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:48

En let er ook op dat je auto dat gewicht mag trekken he....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:52

Trailer zijn ALTIJD geremd

Ik heb een hele lichte 1,5 paards trailer en die weegt al 560 kilo.
Ik denk dus dat een lichte 2 paards trailer al minimaal 700 kilo weegt als het al niet 1000 kilo is. Dan nog 2 paarden erin... reken erop dat wat je achter je auto hangt rond de 2200 kilo zal wegen... er zijn maar weinig auto's die dat mogen trekken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 09:59

En toch rijden er heel veel normale aut's met 2 paarden erachter...
dat snap ik dan niet.
Onze auto mag maar 1400 trekken dus ik vrees dat dat maar 1 paard is dan Boos!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:13

Diana_Mabel schreef:
En toch rijden er heel veel normale aut's met 2 paarden erachter...
dat snap ik dan niet.



Klopt gebeurt zeer regelmatig, helaas.
Het gaat ook goed, totdat je een keer plots moet remmen ofzo, dan komt je er ineens achter dat wat erachter hangt veeeeel zwaarder is dan de auto en gaat het mis Scheve mond

Er rijden trouwens ook weleens auto's met een 2 paard trailers rond waar maar 1 paard in staat he.... met een E-rijbewijs kan dit vaak weer wel (ligt er natuurlijk wel aan hoeveel de auto kan trekken)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 10:22

Vaak zie ik wel 2 kontjes erboven uit Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:24

Diana_Mabel schreef:
Vaak zie ik wel 2 kontjes erboven uit Lachen


Klopt zoals ik al aangaf:
Citaat:
Klopt gebeurt zeer regelmatig, helaas.
Het gaat ook goed, totdat je een keer plots moet remmen ofzo, dan komt je er ineens achter dat wat erachter hangt veeeeel zwaarder is dan de auto en gaat het mis

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:51

Twee-paardstrailers wegen van 550 kg voor een lichte Heja tot 1100kg voor een Ifor. Papieren even goed bestuderen dus.
Voor een twee-paards trailer is ALTIJD een E-rijbewijs vereist.
Het feit dat hele volksstammen met twee paarden achter hun koekblik rijden is niet hetzelfde als dat je ermee MAG rijden. het is met trailers altijd hetzelfde gemuts als met vrachtwagentjes op klein rijbewijs, we willen het wel, maar het kan eigenlijk niet.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:04

ikke schreef:
Twee-paardstrailers wegen van 550 kg voor een lichte Heja tot 1100kg voor een Ifor. Papieren even goed bestuderen dus.
Voor een twee-paards trailer is ALTIJD een E-rijbewijs vereist.
Het feit dat hele volksstammen met twee paarden achter hun koekblik rijden is niet hetzelfde als dat je ermee MAG rijden. het is met trailers altijd hetzelfde gemuts als met vrachtwagentjes op klein rijbewijs, we willen het wel, maar het kan eigenlijk niet.


Dit ben ik niet met je eens. Als je een Mercedes Vito voor je 2 p trailer hangt kan je net zonder E rijden. De Vito is dan net nog zwaarder dan de trailer, maar je blijft onder de magische grens van de 3500 kilo!
Maar goed neemt niet weg dat het wel VERSTANDIGER is om je E te hebben.

Diana: een trailer is altijd geremd. Als het goed is alle voertuigen die zwaarder zijn dan 750 kilo.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:00

ikke"]
Twee-paardstrailers wegen van 550 kg voor een lichte Heja tot 1100kg voor een Ifor. Papieren even goed bestuderen dus.
Voor een twee-paards trailer is ALTIJD een E-rijbewijs vereist.
Het feit dat hele volksstammen met twee paarden achter hun koekblik rijden is niet hetzelfde als dat je ermee MAG rijden. het is met trailers altijd hetzelfde gemuts als met vrachtwagentjes op klein rijbewijs, we willen het wel, maar het kan eigenlijk niet.
[/quote]


[quote="masja schreef:
Dit ben ik niet met je eens. Als je een Mercedes Vito voor je 2 p trailer hangt kan je net zonder E rijden. De Vito is dan net nog zwaarder dan de trailer, maar je blijft onder de magische grens van de 3500 kilo!
Maar goed neemt niet weg dat het wel VERSTANDIGER is om je E te hebben.




Masja, wat Ikke zegt klopt!! Je hebt ALTIJD een E-rijbewijs nodig om een 2 paards trailer te trekken.
Even van een voorbeeld en dan van een hele lichte 2 paards trailer uitgegaan: 550 kilo leeg.
Stel de trailer mag 1200 laden komt dus op een maximummassa van 1750 kilo. STEL dat de auto ook exact 1750 kilo weegt, dan komt je rond op 3500 kilo. MAAR meestal (is ook veiliger) is een auto zwaarder en daarbij komt nogeens dat je ook het laadvermogen van de auto erbij moet optellen..... gaat dus niet lukken met een B-rijbewijs

Daarnaast ben ik ze nog niet tegen gekomen hoor... een 2 paards trailer die lichter is dan 750 kilo, maargoed misschien met een beetje zoeken heb je ze wel... ook dan zou je je weer moeten afvragen hoe veilig dat is Scheve mond
+ meestal is het laadvermogen MEER dan 1200 kilo aangezien 2 flinke paarden al snel daaroverheen zullen gaan en je dan dus niets hebt aan je 2 paards trailertje

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:05

1 keer voor nood met een 1,5 paards achter een rover 214 gereden! D pony erin en het moest maar. Doodeng!! Het mocht, ik heb E maar ik snap echt nooit meer iets van mensen die in een VW golf, o.id. met paard en trailer op de snelweg of provinciale weg zitten.
waar zit het verstand? in de trekhaak? Iedere keer wordt je naar achteren getrokken, paardje moet compleet zeeziek worden. Niet doen, dus. Minstens een bus of een echt grote personen wagen(ford scorpio of een dikke Volvo o.i.d) Jouw leven en het leven van een paard en overige weggebruikers moeten niet in gevaar komen door dit soort onbezonnen acties.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:07

amondi schreef:
1 keer voor nood met een 1,5 paards achter een rover 214 gereden! D pony erin en het moest maar. Doodeng!! Het mocht, ik heb E maar ik snap echt nooit meer iets van mensen die in een VW golf, o.id. met paard en trailer op de snelweg of provinciale weg zitten.
waar zit het verstand? in de trekhaak? Iedere keer wordt je naar achteren getrokken, paardje moet compleet zeeziek worden. Niet doen, dus. Minstens een bus of een echt grote personen wagen(ford scorpio of een dikke Volvo o.i.d) Jouw leven en het leven van een paard en overige weggebruikers moeten niet in gevaar komen door dit soort onbezonnen acties.


OK dan!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:11

masja schreef:
Dit ben ik niet met je eens. Als je een Mercedes Vito voor je 2 p trailer hangt kan je net zonder E rijden. De Vito is dan net nog zwaarder dan de trailer, maar je blijft onder de magische grens van de 3500 kilo!


Je vergeet zeker het laadvermogen van je Vito maar voor het gemak.
Uitgaande van een lichte 2-paards met 2 paarden erin zit je toch altijd al op minstens 1900 kg, jouw Vito blijft echt niet onder de 1600 incl. laadvermogen.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:16

Er bestaan geen trailers van minder dan 2000kg toegestaan gewicht. Daarmee kun je al nooit meer onder de 3500kg blijven met je combi, als je lege auto net zo zwaar moet zijn als je volle trailer.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:32

Fitzroy schreef:
Je vergeet zeker het laadvermogen van je Vito maar voor het gemak.
Uitgaande van een lichte 2-paards met 2 paarden erin zit je toch altijd al op minstens 1900 kg, jouw Vito blijft echt niet onder de 1600 incl. laadvermogen.


Maar jij vergeet dat je een vito ook terug kan laten keuren op het laadvermogen Knipoog
Die van ons is dat (500 kg max) en dan is het wel weer een ander verhaal.
Ik heb echter toch mijn E-rijbewijs, gewoon omdat dat veel veiliger is en het over een paar jaar toch verplicht is Lachen

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:39

Noble-Girl schreef:
Maar jij vergeet dat je een vito ook terug kan laten keuren op het laadvermogen Knipoog
Die van ons is dat (500 kg max) en dan is het wel weer een ander verhaal.
Ik heb echter toch mijn E-rijbewijs, gewoon omdat dat veel veiliger is en het over een paar jaar toch verplicht is Lachen

Hoe wil jij met 2 ton auto en 2 ton trailer onder de 3500kg treingewicht blijven??????
Het blijft gerommel in de marge, waar het paard en jou medeweggebruikers de dupe van worden.
Als wij elkaar tegen komen op dat verkeerde moment, dan hoop ik dat ik m'n vrachtwagen bij heb, dan heb ik tenminste geen probleem, jij des te meer........

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:42


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:00

ikke schreef:
Hoe wil jij met 2 ton auto en 2 ton trailer onder de 3500kg treingewicht blijven??????
Het blijft gerommel in de marge, waar het paard en jou medeweggebruikers de dupe van worden.
Als wij elkaar tegen komen op dat verkeerde moment, dan hoop ik dat ik m'n vrachtwagen bij heb, dan heb ik tenminste geen probleem, jij des te meer........


Gelukkig kan ik zelf dondersgoed een rekensommetje maken en kom ik op 3250 bijelkaar snap dus niet waar jij je druk om maakt ik blijf onder die 3500kg, een vito is wat anders als een koekblikje die je zo vaak voor een trailer ziet Boos! (moet ik er allleen wel bijzeggen dat het hier om een trailer gaat waar één paard in staat Bloos
Hoop dus niet dat je er problemen mee hebt om mij tegen te komen Haha!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:04

ikke schreef:
Hoe wil jij met 2 ton auto en 2 ton trailer onder de 3500kg treingewicht blijven??????
Het blijft gerommel in de marge, waar het paard en jou medeweggebruikers de dupe van worden.
Als wij elkaar tegen komen op dat verkeerde moment, dan hoop ik dat ik m'n vrachtwagen bij heb, dan heb ik tenminste geen probleem, jij des te meer........


Het ging nu toch om een Vito voor een 2-paardstrailer met B-rijbewijs?? Dat kan inderdaad niet, maar ik snap niet waarom je zo'n ophef maakt over dat het ineens levensgevaarlijk zou zijn. Ik weet niet precies wat een Vito mag trekken, maar als dat voldoende is, en asja rijdt met een E-rijbewijs dan is dat toch klaar?? Verward

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:07

Coby10 schreef:
Het ging nu toch om een Vito voor een 2-paardstrailer met B-rijbewijs?? Dat kan inderdaad niet, maar ik snap niet waarom je zo'n ophef maakt over dat het ineens levensgevaarlijk zou zijn. Ik weet niet precies wat een Vito mag trekken, maar als dat voldoende is, en asja rijdt met een E-rijbewijs dan is dat toch klaar?? Verward

Daar kom je dan wel achter als de verzekering het schadebedrag op jou komt verhalen...........

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:13

ikke schreef:
Daar kom je dan wel achter als de verzekering het schadebedrag op jou komt verhalen...........


Gelukkig heb ik ook dat met mijn verzekering kortgesloten en zelfs zwart op wit staan, dus nee....ik maak me nergens druk om OK dan!
Ik vind het een fijne combinatie, en nou maar hopen dat ik nooit een ongeluk krijg met mijn combinatie, ook al weet ik dat ik veilig rondrij Scheve mond

Aan jou reacties op andere topic's begrijp ik dat je zowieso geen voorstander bent van de auto / trailer combinaties maar helaas kan niet iedereen een vrachtwagen betalen Scheve mond

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:55

Noble-Girl"]
Ik vind het een fijne combinatie, en nou maar hopen dat ik nooit een ongeluk krijg met mijn combinatie, ook al weet ik dat ik veilig rondrij Scheve mond
[/quote]
Jij hebt je E-rijbewijs, dus als jou auto het mag trekken, mag jij het rijden. Ik zie dan het nut van terugkeuren niet, maar daar heb je mogelijk andere redenen voor.
Echter, voor degenen die geen E-rijbewijs hebben blijft het een vage toestand, omdat iedereen iets anders beweerd. De verzekering zal je echter wel weten te vinden, maar dan ben je al te laat.
[quote="Noble-Girl schreef:
Aan jou reacties op andere topic's begrijp ik dat je zowieso geen voorstander bent van de auto / trailer combinaties maar helaas kan niet iedereen een vrachtwagen betalen Scheve mond

Ik had een Disco voor een twee-paards Westfalia, dat lijkt me toch niet de-eerste-de-beste combi. Toch rijdt het niet zoals de vrachtwagen dat doet, het blijft een instabiele combi.
Ik ben inderdaad een groot voorstander van een vrachtwagen. Zo onbetaalbaar zijn die niet, tenzij je bij Anemone gaat shoppen, en als je het een keer gevoeld hebt, wil je echt nooit meer anders.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:57

Onze trailer 2-paards weegt 640 kg.
Twee paards trailer zijn zowiezo altijd geremd...een ongeremde is niet erg veilig!