Deken nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Deken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:03

Ik wil graag even weten of jullie denken dat Santos een deken nodig heeft in de winter. Ik heb haar sinds april en ik weet dus niet wat voor wintervacht ze krijgt. Ze was best wel harig toen ik haar kreeg, alleen dat was omdat ze haar nooit poetsten enzo en niks met haar deden. Ik weet niet wat voor ras Santos is, maar ik heb wel foto's in mijn profiel dus misschien kunnen jullie het daar aan zien Lachen .

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:18

die van ons staan nooit onder dekens alleen na het rijden een zweetdeken. De stallen zijn binnen maar ze krijgen wel een dikke vacht. Een paard heeft eigenlijk geen deken nodig want in de natuur hebben ze die ook niet op. Ik zou het zoveel mogelijk vermeiden.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:23

dat ben ik niet met je eens miekelover.

sommige paarden hebben wel dekens nodig, sommige worden sneller ziek zonder.

als jij je paard dun in de vahct wild houden dan moet je een deken of doen, vind je het niet erg als hij een hele dikke vacht heeft dan heof je geen dkene om te doen.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:26

Je kan mss een deken halen en dan als ze het nodig heeft op leggen.
Maar als je geen deken opleg krijgen ze een wintervacht en die kan soms lastig zijn met het poetsen, enz.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:38

In de winter rij ik ook niet veel en lang, omdat het dan gewoon te nat is. Dus haar vacht hoef ik ook niet kort te houden.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:45

geen deken opdoen dan
hoe misschien een dun dekentje achter de hand, moest het nodig zijn (toch te koud, ziek,wordt mager...)
kun je hem dan toch warmhouden
voer in de winter ook meer hooi bij, tegen verveling+warmte
als het kan zet haar enige uren per dag buiten, dan lopen ze uitzichzelf beetje rond en houden ze zich ook warm...

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 17:55

Even wat foto's van Santos.
Op de foto hier onder zie je haar vacht in april (ze is het vosje). Ik had helaas geen duidelijkere foto's.
Afbeelding