Variaties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElkeT
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-01-04

Variaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:47

Met mijn 2 en een half jarige arabische volbloed ruin ben ik een rustige schriktraining aan het doen. Ik zou graag willen weten welke ideetjes jullie hebben om jullie paard aan te laten wennen.

Zaim heeft nu al over een blauw, groot zeil gelopen (1 keer snuffelen en een paar keer goed 'snurken' was genoeg om de schrik te over winnen). Dit hebben we zondag gedaan. Nu wil ik woensdag hem laten wennen aan een paraplu. (Wapperende regenjassen, doet hij niks op. Over witte doek lopen ook niet,...)

Nog ideëen? Ik wil het kalm aandoen, maar dan heb ik toch al wat ideetjes Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:06

Parasol's, misschien kan je kijken of je een waterplasje kan creeëren

ElkeT
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:28

Waterplasje doet hij ook al (zelfs foto van, van hem in de plas & op het zeil Haha!)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:50

Met staanders een poortje maken met doek/zeil erlangs, en misschien nog een dakje erboven.
En trailers? Vind hij dat ook al normaal?

ElkeT
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 16:33

Trailer gaat hij gewoon in. Ik heb wel al staanders naast de weidedraad gezet met een doorgang van +/- 1m met op de bovenste balk van de staander, regenjas gehangen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:58

met paraplu wapperen (open en dicht) tussen bankjes door lopen,keertje jas over nek/hoofd doen (met zorg natuurlijk)

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:00

wij zijn laatste ook heel crea bezig geweest:D we hebben toen een wip gemaakt, en een poort gemaakt met allemaal slierten eraan, zodat ze bijna niets zien En nog wat dingen maar die zijn allemaal al genoemt.

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:36

Wij trainen de paarden hier ook in "inpakken", dus het zeil waar je ze overheen leert lopen helemaal over ze heen doen (in kleine stapjes he..) tot en met het hoofd. Tevens wennen wij ze aan knallen: rotjes, strijkers. En ook nog rook: maar dat is meer van don't do this at home gezien het brandgevaar grinnik.

Monya

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:27

over een stuk karton lopen (klinkt anders), bij de politiepaarden training heb ik ze ook wel eens over plastic bekers zien lopen (zou ik zelf eerlijk gezegd niet uitproberen), een vlag ophangen en daar onderdoor/ doorheen laten lopen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:07

als je een tractor hebt staan die aanzetten en er langs laten lopen, of met de tractor rondjes om je paard heen rijden. De boer waar ik sta verhuurt ook hele grote graafmachines, dus het hele erf staat hier vol met enge grote machines die regelmatig aanstaan. Mijn 2 jarige vond daar gek genoeg niks engs aan, maar door een plasje water lopen was wel eng (nu al niet meer)

Verzin ook alledaagse dingen, die je later in het verkeer tegen kan komen. Bijvoorbeeld kleine, spelende kinderen, honden, dingen die opeens tevoorschijn kunnen komen etc. Als je dit alvast allemaal oefent in een beschermde omgeving heb je er straks een hele hoop plezier van!
Succes Haha!

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:07

Bruggetjes oefenen. Van die bruggen met zon eng geluid en waarbij je opeens een hol geluid onder de hoeven krijgt. Zonder reling, een plank, enz.