aanvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 13:53

telkens ik jessy uit de wei ga gaan halen, loopt ze de eerste keer dat ik in haar buurt kom weg, en dan als ik naar de andere kant loop om te zorgen dat ze nie te ver wegloop komt ze me aanvallen ( platte oren, snelle vaart) dan kan ik gelukkig wel ontkomen als ze recht voor me gaat steigeren en dan haar poep draait om heel hoog te bokken.
Ze vind het heel plezierig om dan terug weg te lopen zodanig ik ook moet achterlopen, en dan uiteindelijk na een goed halfuur in de wei rond gelopen te hebben staat ze stil en kan ik haar nemen. Zelf al gaat de manegehoudster mee in de wei, ze blijft weglopen en schoppen zodat niemand haar kan nemen. En als je haar bij haar lange manen vasthoud dan gaat ze ervandoor zodat je wel moet lossen.
Kan ik hier iets aan doen?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:55

Heeft ze in de wei een halster om? Dan kan je haar waarschijnlijk wel makkelijker pakken. Desnoods met een stuk(je) touw eraan...?

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:07

mss moet eens proberen om met wat lekkers de wei in te gaan. of gewoon eens met wat lekkers langs het hek gaan staan.. belonen als ze komt en zo herhalen een paar keer.. en haar daarna eens uit de wei halen als dat goed gaat.. en indd een halster omdoen met een klein strotouwtje ofzo eraan zodat je haar makkelijk kan pakken.. en belonen als ze het goed doet..
Veel succes!!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:20

Dat heeft Arsen in het begin ook gedaan. Het was heel eng, maar ik heb mezelf heel groot gemaakt toen hij vlak voor me stond en net wilde steigeren, mijn armen wijd en hem boos aangekeken, daarna wilde hij omdraaien en weglopen. Toen heb ik hem een knal op zijn kont verkocht met een zweep en ben zelf omgedraaid en weggegaan. Hij was erg verbaasd en is toen als een hondje achter me aan gelopen. Dit heeft hij nooit meer gedaan.
Maar ik heb nu altijd wat lekkers op zak. Als hij komt en zijn halster om heeft, krijgt hij dat. Het werkt in ieder geval bij ons.