Slopend paard onder dekens? Hoe? Welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Slopend paard onder dekens? Hoe? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:21

Ik heb mijn paard 's winters tot nu toe zonder dek gehad omdat hij alles sloopt. Hij wordt nu meer bereden en ik heb echt een hekel aan die wintervacht. Ik wil daarom dit jaar toch gaan proberen om hem onder dekens te zetten. Welke dekens heb je nodig om een paard dun in zijn vacht te houden? Wanneer moet je beginnen? Welke dekens zijn redelijk sloop proof?
het paard staat overdag buiten.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:36

Je zou een canvas deken kunnen proberen, die gebruik ik zelf ook voor Patos. Hij is nu al vier jaar oud en hij lijkt als nieuw. Het is heel sterk spul en te krijgen in verschillende diktes en kleuren. Ik kan je aan raden om er een van hyposport te nemen, veel canvas dekens zijn kwalitatief namelijk wat minder.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:49

Een zgn hengstendeken is misschien ook wel wat. Die hebben geen voorsluiting en moet je over het hoofd aandoen.

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:09

Ja, Tivoli sloopte ook al z'n dekens. Toen heb ik er één van Hypo Wijchen opgedaan en die was niet kapot te krijgen.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:11

Gaat dit topic ook volgen ivm sloper Haha! .

Ik dacht aan een tweedehands Rambo deken. Expres tweedehands omdat het dan niet zo zeer in mn portemonnaie doet als ie hem weer eens heet liggen Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:16

Mijn paard sloopt ook alles.
Dan heeft ie zijn regendeken weer om zijn hals hangen, hoe Verward
Maar ik koop ook echt geen dure dekens, want binnen een paar maanden zijn ze gesloopt

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:22

canvas is stevig maar ook superzwaar. echt stevige dekens kom je denk ik toch bij Rambo of bucas uit. inderdaad even kijken voor een 2e hands.
om dit even uit te gaan proberen met een nieuwe Rambo is zekers niet goed voor je portomonee

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:33

ga ook helemaal mee met de keuze voor een rambo of een bucas, eskadron heeft overigens ook goede dekens.
Canvas vind ik zelf te zwaar.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:35

Dennis kan d'r ook wat van. Maar z'n Rhino regendeken van 2 jaar oud en z'n Rhino staldeken van een jaar oud zien d'r beide nog super uit!

Dus voor mij niets anders meer dan merk dekens Lachen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:38

rambo of bucas, deze zijn eigenlijk niet kapot te krijgen.

in de ruitersportzaak waar ik werk hebben we ieder jaar een 2de handsbeurs waar vaak van deze dekens te koop zijn in zeer goede staat misschien is dat wat, en vaak in de opruiming wil het ook nog wel wat schelen.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:02

En zon leuke klep voor voor zn mond??? kan ie mee eten, maar de bedoeling is dat ie daar zn deken niet mee kan slopen.

Overigens zijn de Hypo wijchen dekens niet meer zo makkelijk aan te komen.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:19

Unity schreef:
En zon leuke klep voor voor zn mond??? kan ie mee eten, maar de bedoeling is dat ie daar zn deken niet mee kan slopen.

Overigens zijn de Hypo wijchen dekens niet meer zo makkelijk aan te komen.


Denk dat mijn stalgenoten daar wel gelukkig mee zouden zijn Haha! Hij sloopt namelijk niet alleen zijn eigen spullen... Schijnheilig
Maar kan ie daar echt mee eten dan?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:05

Ik heb een deken van australiese cavas gevoerd met een zuivere wolle deken. Bij mij sloopte mijn paard haar deken niet dat werd gedaan door andere merries bij haar in de wei . De prijs viel reuze mee omdat ik hem bij een man hier in de buurt hebt gehaald die ze maakt als tijdsverdrijf. Die deken is echt supersterk niet kapot te krijgen. In de eerste twee weken staat hij nogal stijf omdat hij zich geheel naar de vorm van het paard vormt maar hij ligt nu normaal alleen is dat ding loei zwaar om over een groot paard heen te leggen. Hij is echt top waterdicht en de wol zorgt ervoor dat het onder de deken goed kan ademen. OK dan!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:53

Ik weet misschien een LAATSTE oplossing, onze jaarling vrat ook echt alles wat los en vast zat, vreselijk: staarten, manen, dekken, alles.
Toen hebben we haar een poos met een muilkorf om gezet, een rot gezicht, maar wel effectief! Nu sloopt ze niks meer.
Maar zoals ik al zei, het laatste redmiddel....

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:58

Canvas is niet altijd zwaar, mijn 200gr canvas is ongeveer net zo zwaar als mijn 150 gr onderdeken. Zoveel scheelt het dus niet, maar het is gewoon super fijn in onderhoud, aan het einde van de winter gaat de hogedruk reiniger er op en dan kan ie weer een zomer in de kast.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:22

Afbeelding

of deze:
Afbeelding

Met allebij kunnen ze gewoon eten. Het staat misschien idd een beetje zielig, maar 3 dekens in een jaar word je ook zo beu!!
Met dank aan www.divoza.nl.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:16

Die onderste kan ik me nog wel voorstellen dat daar nog iets doorheen kan, al lijkt het me lastig, maar de bovenste??

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:01

Mijn paard is erg goed in het afdoen van zijn deken en het ding op de bovenste foto helpt goed. Hij kan nu niet meer de voorkant losmaken omdat dat ding er tussen zit.

Qua dekens ben ik tevreden over de Harry's Horse die ik vorig jaar heb gekocht, een olijf groene. Er zijn bij ons op stal vele dekens gesneuveld (waaronder een aantal Bucas dekens), maar deze heeft heeft het overleeft!