problemen met rug van verzorgpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

problemen met rug van verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:55

hoi,

ik rij altijd op mijn verzorgpony sylvia,maar sind een maand of 2 doet ze heel raar als ik op haar ga zitten. ik rij altijd zonder zadel en als ik dan zit gaat ze naar achterlopen en schudden met haar hoofd dan blijft ze af en toe staan en dan doet ze weer raar. ik dacht dat ze last van haar rug had dus ik eerst zelf gekeken en er was niks geen wondjes en ik heb ook haar hele rug gecontroleerd overal met men vingers op gedrukt maar er was helemaal niks.Daarna heeft iemand anders er nog naar gekeken en die zei ook dat er niks aaan te zien was.dus toen ben ik er weer op gaan zitten na een paar dagen en weer deed ze raar ik probeerde om haar naar voren te krijgen en dat lukte en na een paar stappen liep ze weer normaal, niet kreupel ofzow ze was weer gewoon blij zoals normaal. een paar dagen daarna ging ik weer naar haar toe en deed ze weer raar en na een paar stappen was ze weer normaal.

ik vind het maar vreemd en ik vertrouw het niet want ik zie toch duidelijk dat ze pijn heeft ze is niet vervelend ofzow.Een dieranarts kan ik er niet bij halen want die boer waabij ze staat zegt bij alles wat ze heeft wel mee valt en weer overggaat \.Nou ja dat is weer een ander verhaal ik moet er voor zorgen op hun kan ik niet reken want volgens hun is het allemaal maar "bijzaak" weet iemand misschien een oplossing of weet iemand wat het is?


oh ja ik heb ook haar benen en hoeven gecontroleerd

daar zag ik dat dat van achter nogal kort was en toen ik op de straal aan de achterkant drukte deed het haar zeer. maar dat was 1 keer ik heb het elke keer gecontroleerd maar 1 keer deed het haar zeer dus het zou aan haar hoeven kunnen liggen maar dat weet ik niet

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 10:14

M'n verzorgpaard heeft precies het zelfde alleen die doet het gewoon continu onder het lopen. De enige oplossingen is toch eigenlijk een veearts erbij halen. Bij haar komt nu al voor de 2 de keer de veearts erbij omdat gewoon heel erg duidelijk te zien is dat ze veel pijn heeft. Dit kan je dus nooit zelf oplossen. Het gaat waarschijnlijk ook niet vanzelf over.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:57

maar dat gaat niet

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:05

En de eigenaar van je verzorgpony? Heeft die er geen ideeen over dan? Het is toch haar/zijn pony?
De eigenaar heeft altijd het laatste woord lijkt mij, ook als het over een dierenarts gaat.
Succes!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:11

d eigenaar wil er geen dierenarts bijhalen. "dat kost geld" joh!
nou ja ik ga ze ook niet zwart maken op internet. nouja ik kan er geen dierenarts bijhalen

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:00

En als de eigenaar er op rijd, heeft hij of zij dan geen problemen met rijden? Waarom rijd je altijd zonder zadel? Misschien gaat het met zaden, en evt een gelpad wel beter...?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 21:21

het zadel is kapot en de eigenaar rijd er niet op.De pony staat op een boerderij ergens in een gat de eigenaar doet er verder niks mee.Heb ookal eens een topic gestart of het erg is als ik zonder zadel rij maar dat maakte niks uit zeiden ze

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:13

Probeer eens een fysio.
Heb ik ok gedaan met mijn paardje. Ze heeft zijn ruggenwervels gekraakt, omdat die omhoog waren geschoten.
Nadat hij 3x is gekraakt, loopt hij stukken beter!!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:26

dat kost geld en dat heb ik niet