inslapen of niet inslapen dat is de vraag mening ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 16:45

moet morgen gaan rijden nou rijden 5 min stappen op hem gaat heel erg worden hij bokt heel erg hoog en steigeren kan ie als de beste als ie 1 dag niet heeft gelopen en hij heeft al 2 weken op stal gestaan moet je na gaan

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:52

Ik zou een second opinion vragen bij een andere DA

Als die dezelfde diagnose stelt zou ik laten inslapen denk ik.

Dit komt nooit meer goed, hoeveel medicijnen je ook geeft.
Ik denk dat je heel veel moeite en geld moet uitgeven wil je dit paard nog een redelijk leven op een weiland gunnen. Volgens mij zit rijden er helemaal niet meer in?

Dan moet je besluiten wat paardwaardig is, maar ook wat voor jou het beste is. Heel veel geld steken in een paard wat alleen op het land kan staan...tja dat is een keuze

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:53

Ik pb je...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:56

vraag niet alleen naar een second oponion bij je eigen dierenarts, maar ook eens bij andere.
Als je paard pijn heeft, zou ik er niet te lang over na denken, en hem laten inslapen...

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 11:25

hij is al bij twee verschillende dierenartsen geweest en de eerste zei dat ie een peesontsteking had en hij heeft daarvoor ook twee spuiten gehad tegen die ontsteking een paar maanden later (stuk of 3 ) werd hij weer stokkreupel en als ik wilde gaan draven ging hij heel erg kreupelig galoperen heel erg verzemeld heel pij nlijk om te zie toen hebben we weer de dierenarts gebeld om fotos te laten maken en die zei toen dat hi9j hele erge artrose had we hebben de fotos zelf ook gezien en daar zag je op dat zelfs heel zn bot an het vergroeien was hij heeft ook gewrichtsvocht ingespoten gekregen en we proberen er nu ook een medicijn bij wat gewrichtsvocht aanmaak bevorderd de dierenarts vind eigenlijk dat die medicijnenn een verspilling van geld zijn want hij heeft ons die avond na de fotos nog opgebeld dat het eigenlijk niet veel zin meer heeft om hem te helpen het is gewwoon te laat maar ik ben een hard hooft en zolang er bij de tweede foto blijkt datr ie ingeslapen moet worden doe ik datr natuurlijk maar in die tussen tijd probeer ik zoveel mogelijk medicijnen die er zijn om hem te helpen

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 11:26

ps het was een andere dierenarts als de eerste

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:39

Het is nooit leuk als je voor deze keuze staat.
Bedenk wel maak de keuze voor je paard en niet voor jezelf.
Laat hem niet leven omdat je anders veel verdriet hebt.
Ik spreek uit ervaring dan niks erger is dan dat je achteraf denkt ik ben te lang doorgegaan en ik hem hem/haar onnodig laten lijden.
Heel veel sterke!

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:00

zoverwas ik ook wel maar dank je wel voor je berichtje

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:11

naatdrenk schreef:
zoverwas ik ook wel maar dank je wel voor je berichtje


Dan ben je al een heel eind

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:26

wat heb je er na gedaan nadat je paard was ingeslapen heb je daarna weer een nieuw paard genomen
zxe hebben me gezegt dat ik nu al moet gaan kijken voor een potentieel nieuw paard

naatdrenk
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: alphen aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:27

ik snap dat ze willen dk verder moet maar nu al een nieuw paard zoeken vind ik te ver gaaan

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:35

Ik zou zelf niet al voor een ander paard gaan kijken...... geeft je dan misschien toch het gevoel alsof je je huidige paard/pony voor een betere "inruilt", terwijl je 'm in moet laten slapen om 'm geen pijn te laten lijden.

Je hebt toch ook tijd nodig om het verlies te verwerken...... en overhaast een paard kopen is nooit verstandig.