Leren Rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke leren rijlaarzen heb jij?

Cavallo
12 (25%)
Petrie
35 (74%)
Derby
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 47


clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 21:39

Welke leren rijlaarzen hebben jullie?
Zijn jullie tevreden over deze laarzen?
Welke laars zou je kopen als je nieuwe nodig zou hebben?

Zelf heb ik Cavallo kalfsleren en ben erg tevreden over deze laars. Ze zijn erg mooi en goed afgewerkt.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:43

Ik heb Petrie laarzen model Perfect. Ik heb ze nu ruim een anderhalf jaar en ben er nog erg tevreden over. Inlopen was een makkie en de coating blijft nog heel mooi (geen scheurtjes of bobbeltjes te ontdekken). Alleen begint de lijm van de zool los te laten

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:46

Ik heb ook Cavallo kalfsleren laarzen en ben er erg tevreden mee. Ik vond ze het mooist staan van de laarzen die ik gepast had, wel flink aan de prijs, maar ik hoop dan ook dat ze lang meegaan... Ik heb ze in november 3 jaar, dus dat gaat goed. Jammergenoeg of gelukkig net hoe je het bekijkt heb ik op maat gemaakte laarzen. Mijn benen zijn blijkbaar niet standaard, dat zouden ze trouwens bij geeneen merk zijn...

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:47

Ik heb nu een maand Petrie Standaard en het beevalt heel goed, mijn benen liggen veel stiller en ook houd ik mijn tenen meer naar binnen!!
Kort gezegd ik vind ze helemaal toppie, moet ook wel voor die prijs!! Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:50

Petries, alleen ik weet absoluut niet welk model, ik heb ze namelijk al 6 jaar, maar loop er pas de laatste twee jaar op. Ze blijven heel mooi en ik ben er tevreden over.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:52

Ik heb ook de Petrie standaard.
Het is net alsof je een stel kachelpijpen om je benen hebt Haha! in het begin.
Je benen liggen inderdaad veel stiller en je kan haast je tenen niet naar buiten draaien, ik vind het echt super rijden (nadat je ze hebt uitgelopen en sokken tot over je enkel aan hebt Schijnheilig )

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:02

Ik heb petrie standaards en sinds kort de mountain horse sportive rider.

De petries zijn me helaas net iets te smal en draag ik dus nooit meer. De mountain horse laarzen heb ik pas een paar weken maar ze zijn echt geweldig!
Ze zitten heerlijk hoeven niet eens echt ingelopen te worden en zelfs gewoon lopen is een genot met deze laarzen (met de petrie laarzen kreeg ik echt blaren als ik er een stukje mee moest lopen)

Als deze laarzen kapot zouden gaan komen er direct weer nieuwe.

Over de petrie laarzen ben ik overigens ook tevreden hoor maar ze zitten nog lang niet zo lekker als de mountain horse.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:18

Ik ben van plan om vrijdag Petrie laarzen model Perfect te gaan kopen. Heb nog nooit leren laarzen gehad dus ben benieuwd hoe het gaat zitten. Hoor van veel mensen dat het inlopen niet echt een pretje was!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:43

banjers schreef:
Ik ben van plan om vrijdag Petrie laarzen model Perfect te gaan kopen. Heb nog nooit leren laarzen gehad dus ben benieuwd hoe het gaat zitten. Hoor van veel mensen dat het inlopen niet echt een pretje was!


Mij is het, na alle verhalen, 200% meegevallen. Ik heb ze zo vaak als mogelijk aangetrokken (heb er heerlijk mee zitten bokken en ondertussen mn bureaustoel naar voren en achteren gereden) en kon na 2 weken al heel redelijk ermee paardrijden. Geen blauwe knieholtes, blaren oid gehad.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:01

Ik heb de Petrie standaard, vind het een fijne laars. Enige nadeel is dat de verf heel snel slijt op de plaats van m'n sporen en aan de binnenkant van m'n been.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:36

Ik kan eind September mn maatgemaakte van Huet's ophalen. Volnerf leer, 225 euro.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:41

Ik heb Petrie Anky's en ik vind ze geweldig Lovers
Ben er eigenlijk meteen mee op het paard gestapt

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:45

Ik heb Petrie Perfects. Inlopen was vreselijk wennen en af en toe pijnlijk. Maar nu rijden ze fijn. Al heb ik ze eigenlijk al 6 weken thuis hangen. Vergeet ze steeds mee te nemen naar stal. Ik heb er nog niet zo heel veel mee gereden, en poets ze elke keer, dus ze ogen nog nieuw.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:37

Ik heb Königs. Kon dus niet stemmen, stond er niet bij. Ze zijn erg mooi en zitten perfect. Ze zijn op maat gemaakt en waren duur genoeg, dus hoop er heel lang mee te doen.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:34

cavallo piaff..ideaaaal Haha!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 14:55

Ja ik ben ook erg tevreden over mijn Cavallo's. OK dan! Ze blijven mooi, de hak laat ook niet los. OK dan! Ik heb ze nu bijna een jaar. Van de laarzen die er allemaal stonden vond ik ook deze het mooist. Ze zitten ook goed hoog en dat vind ik ook erg mooi.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 14:56

Ja ik ben ook erg tevreden over mijn Cavallo's. OK dan! Ze blijven mooi, de hak laat ook niet los. OK dan! Ik heb ze nu bijna een jaar. Van de laarzen die er allemaal stonden vond ik ook deze het mooist. Ze zitten ook goed hoog en dat vind ik ook erg mooi.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:57

Ik heb geloof ik Petrie Elite maar weet het niet zeker hoor... ben er gewoon gelijk mee gaan rijden, de eerste paar dagen kon ik niet echt goed drijven enzo maar na 2 weken ongeveer kon ik er al behoorlijk mee rijden en het viel me erg mee, heb geen blauwe knieholtes of blaren gehad.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:33

Ik heb nieuwe cavollo's helaas is de kuitmaat wat te groot en voet wat krap, als iemand intresse heeft mag hij gerust pb-en Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:34

clavecimbel schreef:


Zelf heb ik Cavallo kalfsleren en ben erg tevreden over deze laars. Ze zijn erg mooi en goed afgewerkt.


me too OK dan! *LOL* Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:47

Ik ben van plan om over een paar weken de petrie standaart te gaan kopen bij Divoza.
Ze moeten wel op maat gemaakt worden, maar ben benieuwd hoe het inlopen me vergaat Tong uitsteken

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 16:30

met inlopen had ik helemaal geen last, maar dit kan misschien ook wel komen omdat ze van kalfsleer zijn. Met rijden zaten ze ook snel fijn, kon al gauw goed drijven.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:31

Ik heb gestemd op Cavallo, maar ik rijd nu nog met Lipica. Daar ben ik duidelijk niet tevreden over en heb dus Cavallo's besteld, maar die moeten helemaal op maat gemaakt worden en die zijn pas in oktober klaar waarschijnlijk...

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:59

Ik heb petrie anky laarzen sinds 2 weekjes na een paar dagen inlopen (en kapotte hielen) zaten ze al heel erg lekker en ik kan er nu al heel goed mee rijden ik zit nu veel beter en ik beweeg mijn benen niet meer zo erg. Als ze kapot zouden gaan zou ik zo weer nieuwe laarzen kopen.. ik had trouwens een standaart maat en ik kon ze zo meenemen uit de winkel

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:57

Ik heb petrie Oxfort laarzen. Het zijn op zich wel fijne laarzen, maar ik rij er alleen mee op wedstrijden.
Ik ben gewoon veel te lui om ze elke keer aan en uit te trekken.