is er een AID in Belgie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

is er een AID in Belgie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 12:29

die je kunt bellen ivm dierenmishandeling ?
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over een ezelveulentje dat al bereden werd door 2 kinderen (tegelijk) terwijl papa het veulentje aan een halstertouw had.(heb toen briefje in de bus gedaan dat dit echt niet kon,beestje te jong etc.)
Nu sta ik langs de weg met iemand te praten, wat komt er voorbij....diezelfde man met het veulen voor een kar ! het arme beestje (2km van huis) wilde voor geen meter lopen en werd vooruit geslagen met de teugels Huilen Ik heb die man aangesproken dat het diertje veel te jong is voor dit soort dingen, hij haalde zijn schouders op en trok het beestje verder Boos! Ik heb geen verstand van mennen, maar er zat geen broek aan het tuig, alleen singel waar de bomen in hangen + compleet hoofdstel/bit.......ik word hier zo triest van.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:02

Ik ga woensdag naar de ezelopvang voor een klickertraining, kan daar wel even navragen naar een nummer om zoiets te melden..

Afschuwelijk voor het beestje..

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 13:05

Heel graag ja, is dat in Belgie of in Ned. ?

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:10

Dat is in Nederland, maar die hebben vast ook wel connecties in Belgie..

misschien kun je via de ezelpagina al wat vinden.

ezel.pagina.nl

Gr. Clau

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:17

Jazeker is er dierenbescherming in Belgiƫ! Het nummer staat in het telefoonboek.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 13:23

RanouK schreef:
Jazeker is er dierenbescherming in Belgiƫ! Het nummer staat in het telefoonboek.


Dat weet ik, maar die hebben geen inspectiedienst die langskomen n.a.v. klachten, dit heb ik namelijk al geprobeerd + een vriendin van mij die een paar weken geleden gebeld heeft voor een paar ponies die met 28graden aan een touw stonden gebonden aan de rand van het bos (dazen!) zonder water, deze persoon zou langskomen etc. etc. einde verhaal ze kwamen niet, konden toch niets doen.
Mijn ervaring is dat het hier nogal versnipperd is, er is geen centraal meldpunt o.id. voor zover ik weet, het hoofdbureau kwam ik niet veel verder mee omdat die in Brussel zit en er niemand daar was die Ned. spreekt......mijn Frans is waardeloos namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:23

Voor de Vlaamstaligen:
011/695307
Dit is het asiel in St Truiden en ook de hoofdzetel van de Vlaamse Vereniging voor Dierenbescherming.