mee loop probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

mee loop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 21:04

ik heb nu sinds een 1,5 maand een nieuw paardje , en aan het begin was ze lekker vlot , liep zo met je mee het land uit , ging allemaal super .
En nu de laatste twee week ongeveer , is het zo'n enorm drama geworden .
Ze vertikt het gewoon om mee te lopen en madam blijft stokstijf stilstaan , ik word hier zo enorm hopeloos van , als er niemand bij is ben ik zo wel een eeuwigheid bezig haar uit het land te krijgen , laatst een stukje langs de weg gelopen wat in een kwartiertje kan , nou ik heb er wel bijna een uur over gedaan , omdat ze hetzelfde deed . En als ik richting haar kont loop om een tikje met het halstertouw te geven draait ze zo , dat ze weer richting de terugweg komt te staan en ik nog niet bij haar kont ben gekomen , neem express al een extra lang halstertouw mee , zodat ze niet het idee kan krijgen dat ik terug wil lopen , en als ik er wel bij kan komen dan loopt ze 4 passen en begint het weer .
word er een beetje simpel van , heb echt het idee dat ze me nu nu ze wat gewend is begint uit te proberen , alleen wil ik dit graag oplossen voor het iets heel normaals gaat worden en ik straks elke keer een uur doe over een stukje van 15 min .
Ik ben voornamelijk alleen bezig , dus ik ben ook echt opzoek naar een tip die werkt als je alleen bent , als we met twee man zijn en er loopt er 1 achter haar wandeld ze rustig door en de terugweg loopt ze ook in gewoon tempo weer mee .

Ik hoop dat jullie me een goeie tip kunnen geven hoe ik dit op kan lossen , want ik weet het echt ff niet meer . Verward



shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 23:28

ik heb het al eens geprobeerd , maar mijn geduld duurt niet zo lang Bloos!
dus was er na een dikke 5 min al wel flauw van en toen had ze nog geen stap verzet .
maar is misschien toch wel de beste optie , dan zal ik idd de volgende keer maar een goed boek meenemen
bedankt

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 12:34

ik doe elke keer wat anders met haar de ene keer ga ik rijden de andere keer alleen borstelen , weer een andere keer longeren of even wandelen , eergisteren heb ik haar er alleen uitgehaald een appel gegeven en weer teruggezet , ik beloon over het algemeen meer dan dat ik straf , omdat ik straffen vaak niet erg zinvol vindt en met een beloning heeft het paard idd iets leukers om het meegaan en dingen doen te associeren dan wanneer ze elke keer een tik krijgt
maar moet idd mijn geduld maar eens op de proef gaan stellen

zogauw ze ook een pasje zet beloon ik haar ook direct


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, fro en 125 bezoekers