nieuwe pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 15:24

ik wil graag een nieuwe pony een mini pony maar ik heb dus al een pony maar ze is best wel druk. Zou ze misschien niet trappen naar die kleine pony als ik er echt 1 krijg?? of gaat het wel goed?? want ze wil wel altijd de baas spelen over iedereen...want er staat nu ook een shet bij haar in de wei en als dan iemand komt voeren dan duwt ze die weg of ze bijt omdat zij altijd alles wil hebben...kan die kleine dat verdragen of ziet ze naderhand toch in dat ze weg moet rennen...
groetjes

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:30

dat is bij ieder paard of pony anders, maar ik zou ze als ik jou was, niet al meteen bij elkaar zetten, eerst in een wei naast haar, en rustig kennis laten maken...

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:16

ben het helemaal met moon eens. eerst ff rustig aan elkaar laten wennen. vanaf een afstandje dus. dan kan je altijd nog zien. of het gaat. voordat ze die kleine in elkaar trapt dus...succes ermee hoor...

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:35

Ja ben ik ook met hun eens. Eerst ieder apart weitje dat ze beetje kunnen snuffelen en na poosje samen zetten en als dat goed gaat kun je ze zo laten!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:47

ik ben het ook met de rest eens Lachen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:51

Dan wel oppassen dat ze niet met de benen in/over het draad kunnen komen als ze met de voorbenen naar elkaar gaan maaien tijdens het kennismaken.
Ik doe ze meestal gewoon bij elkaar in en dan gewoon maar zien wat er gebeurd, omdat ze bij mij (als ik ze apart zet, 1 in de bak en 1 in het land dat er direct naast zit) met de benen over het draad kunnen komen, en dat zou echt wat voor mijn merrie zijn Haha!

Ze doen vaak wel even lastig tegen elkaar, en er krijgt er ook wel eens 1 een mep, maarja dat is het risico van meerdere paarden bij elkaar in het land..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:27

mijn haflinger en mijn shet hebben ook bij elkaar gestaan,
ging opzich prima,
maar ik heb ze toch uit elkaar gehaald,
met etens tijd,
of tijdens het spelen was de haflinger toch sterker,
en die shet kon er echt niet tegen op..
dus kijk je daar ook voor uit?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:28

Ja dat is idd zo, ik zou ze, zeker in het begin, niet samen voeren. Ik had mijn twee (sport)paarden samen op het land staan, dat ging op zich wel goed, maar het waren wel beide krengen, en mijn moeder had hooi in het land gegooid (ik was niet thuis, en ze hadden het hooi nog niet op toen ze ze naar buiten wilde doen) en toen heeft de ene die andere behoorlijk geraakt.

Niet doen dus, zeker in het begin Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:00

ik doe ze ook altijd gelijk bij elkaar in. ze weten het gauw genoeg wie de baas is.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:31

ik ook maar dat ging dus echt niet
ik heb un ruin van12 een hele lompe sterke
en die stond same met een hengs 17 jr zo dun als een lat
maar hij deed dus echt niks trug he tegen die hengst!
hij zat vol beten terwijl die hem makkelijk aan zou kunnen als ie wou:s